KL-varaosat  Race.fi

Tunkit ja pukit

  • 153 Vastauksia
  • 76341 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Tunkit
« Vastaus #15 : 07.04.2014, 14:09:50 »
Mulla on tuo http://www.motonet.fi/fi/tuote/807514/Hallitunkki-3tn-SUV-max-560mm

menee vielä -40mm madalletun 460:n ja normikorkusen exeo sepatin alle...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Tunkit
« Vastaus #16 : 07.04.2014, 14:34:09 »
Mulla on tuo http://www.motonet.fi/fi/tuote/807514/Hallitunkki-3tn-SUV-max-560mm

menee vielä -40mm madalletun 460:n ja normikorkusen exeo sepatin alle...

Itellä oli samanlainen, oisko pari viikkoa ja noin 5 nostokertaa kesti, sitten piti viedä takuuseen pois. Laskemisen mekanismi petti, jäi "auki" / laskemisasentoon...
Tilalle tuli Bilteman satasen kampe, joka ei taida enää olla myynnissä (en äkkiseltään nettisivuilta löytyny).

Jokatapauksessa suurin miinus tuossa SUV tunkissa oli koko, ja paino. Hankalaa säätämistä kun talli käytössä, ei hallia.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #17 : 07.04.2014, 15:51:57 »
'

Tälläsiä mielenilmauksia lisää.

Mielessä on nyt siis tämä
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Halli-huoltokorjaamonosturi-2-tonnia-15843/

Tuommosen varassa vaihdoin V70 etujouset. Aivan pätevältä tuntui, paitsi vähän eri liikutella kohdilleen ku perus 20e hallitunkki  ;D vielä se parin vuoden jälkeen serkun tallissa oli, enkä siinä tallissa oo huonoja työkaluja vielä joutunu käyttämään. Ja lienee kovassa käytössä, kun lähes aina on joku korjattava peli pihassa.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Tunkit
« Vastaus #18 : 07.04.2014, 15:56:18 »
Itellä oli samanlainen, oisko pari viikkoa ja noin 5 nostokertaa kesti, sitten piti viedä takuuseen pois. Laskemisen mekanismi petti, jäi "auki" / laskemisasentoon...
Tilalle tuli Bilteman satasen kampe, joka ei taida enää olla myynnissä (en äkkiseltään nettisivuilta löytyny).

Jokatapauksessa suurin miinus tuossa SUV tunkissa oli koko, ja paino. Hankalaa säätämistä kun talli käytössä, ei hallia.
sama kävi omassakin ekalla tunkilla tosin kesti se nostaa kahden auton renkaan vaihdon verran... tää toinen on nyt pelittänyt jo kolmen auton renkaan vaihdon... hememtin tukeva just painosa ja kokosa suhteen mutta tosiaan tää tosiaan on hallitunkki  :-\
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8937
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Tunkit
« Vastaus #19 : 07.04.2014, 15:58:17 »
Meillä palvellut vuosikausia omassa ja vähän tallitoverienkin käytössä IKH:n hallitunkki. Raskas raahata mutta toimii sinänsä.

Kiinnostais että mistä sais sellaisen jota voisi hallitusti laskea alaspäin? Olis usein hyvä jo ihan autoa pukkien varaan jättäessä saati sitten kun tarvii vaihteistoa, apurunkoa tms. laskea vähän alemmas tunkilla.

Tuossa meidän IKH-vehkeessä pahin puute on vartta kiertämällä löysääminen, tahtoo olla tiukassa ensin ja sitten kun sen saa kiertymään niin se löysää lattiaan asti samantien.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #20 : 07.04.2014, 16:13:17 »
Mitä meinaat puolestavälistä nostavalla?

Kävin mittailemassa, niin helposti mahtuu tuo 80cm korkeuteen nostava alle.  :)

Meinaan juuri tuommoista jonka nostovarsi on nivelöity rungon keskelle, pituussuuntaan. Toi aivan ensimmäinen vaihtoehto siis ulkomuodoltaan, en vaan tajunnut että tuohan on kuitenkin vissiin ihan kunnon kokoinen ja bonuksena on pitkä runko -> ylettyy tarvittaessa pitkälle auton alle.
(luulin nopeesti katsottuna semmoiseksi pieneksi pelletunkiksi, my bad)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Tunkit
« Vastaus #21 : 07.04.2014, 20:20:52 »
Mulla on tuo Mätänetin 100e tunkin tyylinen tunkki, ihan ok peli mutta jos on joku paikka kuin sepelipiha, jossa siis toimii tuollanen oikee hallitunkki niin suosittelen laittamaan vähän lisää ja ostamaan sellasen.

Loppujenlopuksi tuo on melkolailla samanlainen kun ne 19.90e maksavat "hallitunkit", eli vähän jää sellanen rimpula kuva.

Sepelissä ei liiku kunnolla kuin ilmakumipyörä.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Vs: Tunkit
« Vastaus #22 : 07.04.2014, 20:21:40 »
Tällaisen 2 1/4 tonnin tunkin hommasin Motonetista tai Biltemasta noin 5 vuotta sitten, tallissa tuo on palvellut hyvin. Kaikki autot mukaanlukien tuo fullsize chevy sillä on noussut. Liekkö enää myynnissä? Ainoa huono puoli tuosta tulee mieleen: laskua kontrolloidaan varresta kiertämällä ja siinä on sellainen 2mm liikerata jolla se laskeutuu joko nopeasti tai todella nopeasti alas.

Tesla S75D '17

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Tunkit
« Vastaus #23 : 07.04.2014, 20:24:22 »
Tällaisen 2 1/4 tonnin tunkin hommasin Motonetista tai Biltemasta noin 5 vuotta sitten, tallissa tuo on palvellut hyvin. Kaikki autot mukaanlukien tuo fullsize chevy sillä on noussut. Liekkö enää myynnissä? Ainoa huono puoli tuosta tulee mieleen: laskua kontrolloidaan varresta kiertämällä ja siinä on sellainen 2mm liikerata jolla se laskeutuu joko nopeasti tai todella nopeasti alas.



Sama ominaisuus on meilläkin Motonetin tunkissa. Tulee kyllä vauhdilla alas.  :idiot2: Siinä on yksi merkittävä ero AC:n tunkkiin verrattuna.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Tunkit
« Vastaus #24 : 07.04.2014, 20:42:16 »
Tällaisen 2 1/4 tonnin tunkin hommasin Motonetista tai Biltemasta noin 5 vuotta sitten, tallissa tuo on palvellut hyvin. Kaikki autot mukaanlukien tuo fullsize chevy sillä on noussut. Liekkö enää myynnissä? Ainoa huono puoli tuosta tulee mieleen: laskua kontrolloidaan varresta kiertämällä ja siinä on sellainen 2mm liikerata jolla se laskeutuu joko nopeasti tai todella nopeasti alas.



Täsmälleen saman näköinen, mutta sinen tuli itelle tuon motonetin SUV version tilalle tuossa viime kesänä.
Samalla tuotekoodilla tarjoaa nykyään tätä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Hallinosturi-matala-profiili-25-tonnia-15818/
Liikeradat samat tekstien perusteella, kuvien mukaan pikkupyörät päivitetty yms. pientä. Hitaasti laskeminen vaatii tosiaan tarkkuutta ja kokemusta, mutta tehtävissä.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Tunkit
« Vastaus #25 : 07.04.2014, 20:51:50 »
Tommonen itelläkin on mutta väri vaan koko harmaa. :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Tunkit
« Vastaus #26 : 07.04.2014, 20:53:54 »
Sepelissä ei liiku kunnolla kuin ilmakumipyörä.  ???
Aikanaan kimppatallilla tehtiin isoon hallitunkkiin sellaset pienet ilmakumipyörät.  Laitettiin akselit puolimetrisestä putkesta, jotka taipui kun autoa alkoi nostaa.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Tunkit
« Vastaus #27 : 07.04.2014, 20:54:35 »
Tunkeista puheenollen..



 :juhau:
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8907
  • Teiden tukko
Vs: Tunkit
« Vastaus #28 : 07.04.2014, 20:54:59 »
Aikanaan kimppatallilla tehtiin isoon hallitunkkiin sellaset pienet ilmakumipyörät.  Laitettiin akselit puolimetrisestä putkesta, jotka taipui kun autoa alkoi nostaa.

Ei huono toteutus. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tunkit
« Vastaus #29 : 07.04.2014, 21:45:23 »
Jeps, hyvää keskustelua tunkeista, ja niiden ominaisuuksista. P> 
Isot tunkit on kömpelöitä kyllä, mutta varmasti helpompi puljata auto 70cm pukkien päälle tommosella möröllä, kuin tuolla 17 euron rimpulalla ja laudanpätkillä?  8)

"Omassa"tallissa, kun auton ajaa keskelle, niin jää ainakin  1.5m seiniin puoleltaan, eli kaksi autoa sinne saisi nippanappa sopimaan, jos siivoisi.

Eli tuo tila varmastikkin riittää tuollaiselle 850mm korkealle nostavalle?
V70 D5
850 T5
145 T5

 

Carcom Oy  Ateho