Samppasport  Futurez

TopiK:n 940 Turbo -98

  • 20 Vastauksia
  • 8207 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #15 : 28.06.2016, 18:29:57 »
hienoa työtä!itse olisin vaan pitänyt alkuperäisen värin

A-erikoisempi väri ei ole niin paljon liikenteessä sekä ei niin herkkä pölylle/naarmuille

B- oisi päässyt vähemmällä työllä

mutta tämä vaan mun mielipide ja kuten sanoin hienoa duunia  O0 O0 O0 O0  ;)

ONKO MUUTEN PATARUUMA MAALATTU MYÖS?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2016, 18:34:37 kirjoittanut jen »
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #16 : 29.06.2016, 15:00:04 »
hienoa työtä!itse olisin vaan pitänyt alkuperäisen värin

A-erikoisempi väri ei ole niin paljon liikenteessä sekä ei niin herkkä pölylle/naarmuille

B- oisi päässyt vähemmällä työllä

mutta tämä vaan mun mielipide ja kuten sanoin hienoa duunia  O0 O0 O0 O0  ;)

ONKO MUUTEN PATARUUMA MAALATTU MYÖS?
Kiitän.  -H-

Ei oikein miellyttänyt toi alkuperäinen väri, varsinkin kun kylillä pyörii yksi v90 sillä värillä, ja mielestäni se ei tuon facelift keulan kanssa sovi..  :-\

Vähimmällä työllä olis päässy kun ois jättäny koko homman aloittamatta.  :D
Mutta pitihän sitä nyt kokeilla uusiakin juttuja välillä, tämä kun sattui olemaan järjestyksessään viides uudelleen maalaamani auto. Kaikki muut maalaamani on vedetty alkuperäisellä värillä uudelleen, niin pitihän sitä yrittää värinvaihtoakin.. :D

Ja joo, konehuone on punanen vielä. Talvella sitten jos nostaa tuon koneen pois sieltä, kun siinä tuntuu olevan äänestä päätellen kiertokangen laakerit loppu. Samalla sitten olis helppo maalata se konehuone kun se on tyhjänä..
Onhan tuo konepelti maalattu jo takapuoleltakin, samoinkuin sen saranat, niin ei siellä konehuoneessa alkuperästä väriä oikeastaan enään muualla olekkaan ku moottorin takana..:)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #17 : 29.06.2016, 15:19:43 »
jep,silloin se on hyvä,joskus näkee kun ylimaalattu eriväriin ja kaikki sisäosat jätetty vanhalle värille niin ne on kamalan näköisiä viritelmiä,mutta hyvä näin ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #18 : 09.08.2016, 12:23:54 »
Auto onkin nyt sitten saatu jonkinlaiseen ajokuntoon, Ulkoa auto nyt sitten näyttääkin 960 ja 940 sekasikiöltä, samoin auton sisältä löytyy 960 tumma kattoverhoilu ja nukatut pilarimuovit. Penkit ja lattiaverhoilut ovat tosin aivan 940 classicin alkuperäiset.

Koska alkuperäinen pakoputken häntäkään ei sopinut mitenkään päin yksiin tuon 960 puskurin kanssa, tein koko putkiston uusiksi bilteman valikoimista löytyvillä 3" pakoputkisto osilla. Nyt sieltä siis löytyy 3" kisakatti, kaksi kappaletta 50cm pitkiä 3" äännenvaimentimia, vielä jäi omasta mielestä hieman liian kova mekkala, joten pitänee jossain vaiheessa lyödä joku db killeri tuonne putken loppupäähän. :)

Tummennuskalvotkin asensin uudestaan, ja nyt löytyykin sitten ihan 3M 20% CS kalvoa laseista. Vaikka onkin hieman tavallista kalvoa kalliimpaa, vaikuttaa olevan aivan hintansa arvoista tavaraa, näkyväisyys ulos on lähes yhtä hyvä, kuin ilman kyseisiä kalvoja. ;)

Seuraavaksi olisi suunnitelmissa koneen ylösnosto, sekä uudelleen laakerointi, meinaa kuulua jo pientä laakerivian alkua moottorista. Samalla voisi myös harkita h-profiili kankia. Konehuonekin pitäs kokonaisuudessaan vielä maalata samaan väriin ulkokuoren kanssa, mikä on helpompi sitten suorittaa, kun kone on poissa keulilta.

Kaikki tämä tosin sitten syksymmällä tai talvella, jos nyt hetken sais ajeltua autolla ennen seuraavia purkamisia. :)

Autohan näyttää nykyään siis tältä:










Ja lopuksi vielä pieni vertailu ostokunnossa noin 9 kukkautta sitten ja nyt.



Vielä olisi pieniä osapuutteita, joita saa tarjota, jos nurkista sattuu löytymään:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=79199.msg1061100622#msg1061100622
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #19 : 26.11.2016, 19:25:51 »
Pomppas hirvi tänään auton eteen 80:pin nopeus alueeella, eikä mitään ehtiny tekemään.
Henkilövahingoilta onneksi vältyttiin.

Volvo ei tosin ollut niin onnekas, vaihtoon menee ainakin Konepelti, ajovalojen taustapelti, ajovalo, etulokari, maski ja oikean puolen kattokaide.

Hirvi siis tuli tien oikeasta laidasta, ja ehdin nähdä, että hirvi tulee tielle, polkasta jarrua, ja jo kolahti, toisen kerran auton katolle. Eli hirvi otti pienen ilmalennon, sitten ei muuta kuin autoparkkiin, soittoa häkeen, sekä etsiä löytyykö hirveä ojan reunalta... Ei tullut löydettyä, vaikka puolisen tuntia siinä kattelin.  :-\

Tällein muistutuksena kaikille, että kannattaa olla varovainen tuolla liikenteessä, nyt varsinkin kun on noin synkkää, pimeetä ja märkää.






Ja lopuksi tarvetta olisi siis kyseiseen volvoon osille jotkä rytäkässä kärsi, eli:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=79199.new#new
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: TopiK:n 940 Turbo -98
« Vastaus #20 : 07.04.2017, 22:53:00 »
Hirven aiheuttamat tuhot autosta onkin jo korjattu, uutta tuli molemmat lokasuojat, ajovalot, vilkut, maski ja konepelti, etupuskuriakin joutui vähän kittailemaan uudestaan, sekä maalaamaan kun tuli niin syvät naarmut. Vielä olis korjaamatta lommo keskellä kattoa sekä toisen kattokaiteen vaihto, en oo vielä saanu aikaiseksi, kun edellyttää sisäkaton purkua.
Auto onkin ollut kasassa tammikuun lopusta asti, ja otinkin sen ajoon helmikuun alussa, kun tuli myytyä käyttis skoda pois. Nyt siis käyttöautoillut volvolla. Joulu-tammikuun aikana, samalla kun auton koria tuli korjailtua tuli tehtyä täysi koneremppa, joka sisälsi kaikki laakerit, tiivisteen sekä h-profiili kanget sekä uudet männänrenkaat. Perään asentui samalla -588 torsen lukko. Sekä jo viime syksynä ostetut kesävanteet tuli ruuvattua alle kesärengaskelien koittaessa viikko sitten. :)





Lisäksi autoon tullut asennettua korin väriin maalatut roiskeläpät, sekä vaihdettua nyt maaliskuun aikana eteen uudet vakaajan korikumit, uudet alapallot sekä uudet iskarin ylätuet laakereineen. Kohta alkaakin olemaan kaikki osat alustassakin uutta puslia lukuunottamatta. Tosin pitänee nekin jossain vaiheessa ostella, kun meinaa olla loppu jo näin puoli miljoonaa ajetussa.  :-\

Lisäksi pieni muotoinen viritys käynyt mielessä, ja sen takia onkin tullut kauppaa tehtyä vähän isommasta ahtimesta... :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo