Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: HCN - 25.09.2014, 13:25:31
-
Moikka !
Tuli tossa tommonen turbo volvo projekti jossa on mäntään sulanut reikä, puna lohko B230 männät on nähtävästi jostain muusta moottorista ?
Männän sisällä seuraavia koodeja.
96V15+ Volvo Mahle , C021 ,
https://www.dropbox.com/sh/ksxq7iirukwge1t/AAA1BUReRey4lZcDV9E9hE93a?dl=0
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=63.0
Ja tästä puristuskorkeuksia - kuopan syvyys:
B-230 A/EK männät pk:39.7mm - 0.6mm.
B-230 F/FB/FD/FDI/FF/FS/GS männät pk:39.7mm-2.2mm
B_230 ET Molyr. pk:39.7mm -3.6mm
B230 FK/FT/GT Molyr. pk 39.7mm-4.5mm
B230K (heron) pk 39.7mm-13.7mm
Ja 16v pk 39,9, venttiileiden syvennykset 2,88 ja 3,89, ammeen syvyys 3,1 ja ammeen halk.64,9
-
Eiks toi ole ihan vakio mäntä? Vai ekan ylikoon, mittaa. Mikä kone, B230ET?
-
Eiks toi ole ihan vakio mäntä? Vai ekan ylikoon, mittaa. Mikä kone, B230ET?
STD mäntä - männän laessa oleva D kertoo vielä sylinterin porausluokankin.
-
STD mäntä - männän laessa oleva D kertoo vielä sylinterin porausluokankin.
Mitäs nuo muuten tarkoittaa? Mulla oli C.
-
Kertoo millä porauksella sylinterit on viimeistelty. Erot on sadasosia. Sama merkki löytyy siis myös dekistä.
-
B230ET pitäisi olla, tilattiin jo foorumilta yhdet männät mutta väärät.