Samppasport  Futurez

V70 T5 erikoisia käyntiongelmia

  • 21 Vastauksia
  • 3927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« : 10.03.2021, 11:27:52 »
Moro, otsikon kulkine päätti alkaa hieman hakemaan huomiota viikonloppuna ja päätti esittää sarjan käyntihäiriöitä. Vuosimalli siis 2000, moottorina B5234T3 ja manuaali.

Perjantaina laite toimi vielä hyvin, lauantai-aamuna olikin jo erittäin nihkeä käynnistys, hetken sai sahata että käynnistyi, jonka jälkeen kävi reilun minuutin normaalisti kunnes alkoi melko paljon vajaapyttyiseltä kuulostavan tyhjäkäynti, jota kesti muutaman sekunnin verran kunnes auto sammui. Tämän jälkeen muutaman käynnistysyrityksen ajan sammui heti käynnistyessään/kaasupolkimeen koskiessa. Lopulta käynnistyi kuitenkin, pitämällä heti käynnistyksen jälkeen kierroksia 2000rpm pinnassa.

Ensimmäiset vikakoodit kiinalaisella obd-palikalla olivat:
P0013-  Camshaft Position - Open or Short in Oil Control Valve (OCV) (Bank 1)
P0102- Mass air flow sensor -- Signal too low
P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
P1238 - Fuel Pump Secondary Circuit Fault
P1332 - Knock Sensor 4 Low Input

Nollasin koodit ja ei, edelleenkään ei käynyt tyhjäkäyntiä tasaisesti ja luin koodit uudelleen jolloin tuli vain:
P1655 - EVAP Purge Solenoid Control Circuit
P0354 - Ignition Coil 4 Primary/Secondary Circuit Malfunction

Näiden jälkeen pääsin vihdoin lukemaan vidalla koodit,
ECM-6440, ECM-1300, ECM-3330 ja ECM-644A
ECM-6440 Camshaft Reset Valve. Signal Faulty
ECM-644A Camshaft Reset Valve. Faulty Control
ECM-1300 Mass Air Flow (MAF) Sensor (Signal Too High Or Too Low)
ECM-3330 Ignition Coil Cylinder 4, Signal Faulty.

Puolat ja tulpat on vaihdettu äskettäin boschilaisiin, jakohihna viime kesänä. MAF vaihdettu uuteen, edelleen koodi pysyy yllä ja lukemana 0. Suurin piirtein 2000rpm ylöspäin auto toimii normaalisti, mutta heti kun pääsee ahtamaan niin alkaa pätkimään. Voiko tuo vvt-solenoidi aiheuttaa tälläisiä ongelmia, vai voisiko ongelma olla vaikkapa nokka-akselin asentotunnistimessa? Kylmänä auto tuntuisi käyvän ihan ok tyhjäkäyntiä, lämmetessään sekä ajossa ei oikein toimi.

Myös sellaisia vikoja tullut havaittua mitä ei aiemmin ole tullut vastaan, eli flekti käynnistyy heti täydellä nopeudella kun auton sammuttaa, vaikka olisi aivan kylmä kone ja -20c ulkona. Myöskään jarrua painaessa kaasupolkimesta ei tapahdu yhtään mitään.

-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #1 : 10.03.2021, 15:39:55 »
Hei
Voisiko akku olla huonossa kunnossa kun on ollut näitä pakkasiakin,ja lataako kunnolla?
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #2 : 10.03.2021, 17:14:12 »
Hei
Voisiko akku olla huonossa kunnossa kun on ollut näitä pakkasiakin,ja lataako kunnolla?

Selvitän tämänkin illalla vvt-solenoidin lisäksi. Hyvin on aiemmin tänä talvena pitänyt virrat sisässä, eikä nytkään tuntuisi että olisi ongelmia sen suhteen.
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #3 : 07.04.2021, 19:55:58 »
Okei, eli edelliset käyntiongelmat paljastuivat puolan syyksi. Nyt täysin uusi ongelma, alipaine/ahtovuoto ainakin ahtomittarin mukaan (tyhjäkäynnillä -0.4 ja täyskaasulla 0.7) ja ahtovuotoa vastaava suhina kuuluu kiihdyttäessä. Ahtoputket ehjät ja kunnolla kiinni, cooleri näyttäisi ainakin ehjältä. Joku evapin letku oli imusarjan alla halki, vaihdoin ehjään millä ei ollut vaikutusta.

Koodia näyttää ecm-91cf ja maffille liian suurta ilmavirtaa.

Mistä voisi vuotaa, jarrut suhisseet aina ja eikai se jarrutehostimen stefa tuollain vaikuta kuitenkaan. Tänään moottoritiellä ilmestyi ”jarruteho alentunut” ja auto limp modeen. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen kulki normaalisti. Cruise pysyy päällä ehkä 10 sekuntia. Auto myöskään ei tahdo pysyä käynnissä jos pysähtyy, hetken jälkeen käy ok tyhjäkäyntiä. Täyskaasulla siis vedot kateissa, jää miettimään välillä vaihtaessa isommalle (manuaali)
« Viimeksi muokattu: 07.04.2021, 20:21:33 kirjoittanut jerrywss »
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5033
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #4 : 08.04.2021, 15:42:36 »
Jarrutehostimiahan näistä menee.
Koitas tulpata sen letku ja käytä tai aja varovasti kun ei ole tehostusta. :3/4 jättää sen:

Veikeetä että se näyttää Engine control module (ECM), internal fault vaikka kuuluu suhinat...
« Viimeksi muokattu: 08.04.2021, 16:00:09 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #5 : 08.04.2021, 18:09:34 »
Joo kyllä mä lähtisin myös tutkimaan tuota tehostinhommaa..

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #6 : 09.04.2021, 17:52:05 »
Jarrutehostimiahan näistä menee.
Koitas tulpata sen letku ja käytä tai aja varovasti kun ei ole tehostusta. :3/4 jättää sen:

Veikeetä että se näyttää Engine control module (ECM), internal fault vaikka kuuluu suhinat...

Joo kyllä mä lähtisin myös tutkimaan tuota tehostinhommaa..

Tehostin ja tehostimen letku todettu ehjiksi
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #7 : 09.04.2021, 18:34:25 »
Hei
Suhiseeko ne jarrut koko ajan?,,,oletko tarkistanut jarrupolkimen juuressa hytin puolella olevan haitarikumin (voi olla jotain muoviseostakin) ettei siellä ple alipainevuoto.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #8 : 09.04.2021, 20:24:40 »
Hei
Suhiseeko ne jarrut koko ajan?,,,oletko tarkistanut jarrupolkimen juuressa hytin puolella olevan haitarikumin (voi olla jotain muoviseostakin) ettei siellä ple alipainevuoto.

Jarrutehostimen letkun tukkimalla sama vika, ei siis siellä vikaa
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #9 : 09.04.2021, 23:04:24 »
Eli siis jarrutehostimen voi poistaa mahdollisista vikakohteista, kuten myöskin ne ahtoputket. Savutesti olisi varmaan kohdillaan :idiot2:

Auto ei siis ahda edes hukkiksen letku irroitettuna
« Viimeksi muokattu: 09.04.2021, 23:08:04 kirjoittanut jerrywss »
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #10 : 10.04.2021, 02:54:57 »
Ja siis välillä ahtojen noustessa tuntuu aivan kuin auto sammuisi hetkeksi, melkein jopa tulisi mieleen että hukkuisi bensaan kun naama melkein osuu rattiin kesken kiihdytyksen :D
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 448
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #11 : 10.04.2021, 14:04:15 »
Hei
Hankala ongelma tuntuu olevan.
Tuli vielä mieleen,että olisiko imusarjan tiivisteessä vuoto tai MAP anturi (imusarjan alipainetunnistin) hajalla tai sen alipaineletku rikki.
S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #12 : 10.04.2021, 14:39:04 »
Ja siis välillä ahtojen noustessa tuntuu aivan kuin auto sammuisi hetkeksi, melkein jopa tulisi mieleen että hukkuisi bensaan kun naama melkein osuu rattiin kesken kiihdytyksen :D

Ennemmin näkisin että polttoaineen syöttö katkeaa jos kiihdyttäessä kyykkää noin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5033
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #13 : 11.04.2021, 13:26:38 »
Ennemmin näkisin että polttoaineen syöttö katkeaa jos kiihdyttäessä kyykkää noin.

Fuel cut? Turbon kellon letku risa?

Tuo ei liene ratkaisu pääasialliseen vikaan.
Jos pitää jotain heittää niin ahtopaineensäätöventtiili ja/tai nokan asentotunnistin.
Noilla se on moni häikkä häipynyt.  >:D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa jerrywss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 T5 erikoisia käyntiongelmia
« Vastaus #14 : 11.04.2021, 20:42:38 »
Fuel cut? Turbon kellon letku risa?

Tuo ei liene ratkaisu pääasialliseen vikaan.
Jos pitää jotain heittää niin ahtopaineensäätöventtiili ja/tai nokan asentotunnistin.
Noilla se on moni häikkä häipynyt.  >:D

Maffin piuha irroitettuna ei kyykkäile, hukkiksen letku ehjä ja hukkiksen toiminta ok. Se bypassin kalvo on kyllä vaihtokunnossa, letkusta imemällä ei saa alipainetta aikaan jne.

Ahtopaineensäätöventtiilejä on kokeiltu alkuperäistä, toista alkuperäistä ja ipdn ”heavy dutyä”, mitään vaikutusta tosiaan ollut.

Eli skandixilta tilaukseen uusi kalvo bypassiin, samalla lähtee kyllä koko pcv-systeemi uusiksi kun nyt innostuu tilailemaan ;D
-V70 T5 man ’00 (K24+muuta viriä)
-S60 2.5T aut Momentum ´05 (käyttis)

 

KL-varaosat  Race.fi