Risteykseen tultaessa ja auton rullatessa (kytkin pohjassa) kierrokset laskevat ensin normaalitasolle, eli 800 paikkeille, mutta sekunnin, kahden kuluttua nousevat takaisin 1100-1300:n tasolle. Sieltä kierrokset laskevat yleensä vasta kun auto on kokonaan pysähtynyt. Paikalla kaasuteltaessa vastaavaa ongelmaa ei koskaan esiinny, joka tuntuu aika oudolta. Miksi vika esiintyy vain auton liikkuessa? Vika saattaa olla välillä jonkin aikaa kateissa, kunnes se taas palaa.
Kaasuläppäkotelo on uusittu ja huohotinventtiili puhdistettu samalla kertaa (Sinisellä). Olen käyttänyt autoa jo kertaalleen Sinisellä tarkistuksessa, mutta heidän mukaan kaikki on kunnossa.
Onko asiantuntijat törmänneet koskaan vastaavaan ongelmaan?
Lisättäköön nyt vielä että kyseessä on siis turbolla varustettu kone.