Nostetaas vanhaa keskustelua, kun aihe osuu kokolailla just eikä melkein.
Autona siis '05 V70 D5 ja Ardic pöhisee. Mielessä kävi jos tuollaisen CTekin Polar-mallin ostaisi ja latailisi sillä muutaman kerran talvessa. Sen mukana kun tulee rengasliittimet, niin voikos ne huoletta tämän ikäisessä Volvossa ruuvata suoraan akun napoihin? Ettei ole mitään elektroniikkaa valvomassa ja (mahdollisesti) sekoamassa, mitä toisissa uudemmissa autoissa on? Ohjekirja mainitsee lisävirran vain konehuoneesta, mutta syynä taitaa olla akun sijainti kontissa?
Pikaliitin ja edulliset lisävarusteet kyllä ajavat CTekin suuntaan. Helpoinhan olisi Calixin kiinteä laturi kun lämmitin jo autossa olisi valmiina, mutta pistokepaikkaa ei ole niin hyvin hollilla, että olisi helposti käytettävissä. Ja saisihan tuolla sitten latailtua muitakin akkuja.