Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kartano 740 "ST" Deeku the end..

  • 162 Vastauksia
  • 69153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Onko minkälainen kierrosherkkyys mitä pääsit testaamaan rivipumpulla, kun vaan mietein kun kaverilla on noin 450 hv om606 mersu missä on 7mm pumppu  ja on sekin hätänen ottaa kierroksia, kun vaikka miten ruuvas volvossakin jakajapumppua, ei siitä sellasta mörköhöräystä saanu millään, hurja peli dieseli kyl oikein tehtynä gps kosteella asvaltilla 120km/h automaatilla paino pohjaan kaasua varovasti et alko ahdin puhaltaa niin loppu pito vaikka kys. mersussa oli lukko takana :D   tuleeko ens kesäksi ajoon vai heti talvella ?

Voi deeku sentään. Paljonkos suomenmaalla on parhaimmillaan saatu tehoa ulos deekusta?


Kyllä se ainaki mitä tuos kokeili tuntu hätäseen ottavan kierroksia mutta tiiä sitten mitä se onkun saa koneen kasattua ja oikeesti toimimaan.. en kesäksi tai kesän aikana ois tarkotus mutta saa nähdä koska sitte valmistuu  :buck2:



Sanoppa muuta.. hämärä muistikuva olis että joku vähä päälle 300 siitä valkosesta 245 nappisilmästä varmaksi en sano..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Joo aika lailla vkl menny tuon kampiakselin limppuje kiillottamisee ja vieläki pitäs tehä että tulis kunnollinen.. Sorviin sen laitoin jo kiinni että siinä saa tehä loput ja sitten saaki ruveta laakaripintoja kiillottelemaa.
Maanantaina sais hakee ohjurit ja venavarren kumit, sais ohjureita ruveta sit lyhentelee sopivaksi, sitte pitäis venttiileistä vähä sorva pois ku kauhee rappu pitopinnasta venttiilin keskelle jos sais vähä lisää vielä virtausta.. saa nähä tuleeko laitetettua jäykemmat venajouset vai kokeillaanko vakioilla vai onko kellää muita ehdotuksia? Mäntienki pitäis upsin mukaa saapua keskiviikkona ja racea ddictille laittoon viestiä kun tilausseuranta sivulla ei oo tilauksen tilanne muuttunu miksikää ja viikko sit jo jätetty tilaus ja kankien pitäis pulttien kans tulla sieltä...

sekavan tekstin loppuu viel kuva.. 






Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Aika lailla näköjää yksinpuhelua on.. tuli kampiakselin liput kiillottettua tuossa valmiiks ja samalla sit kiillotin laakerikaulatki.
Sitten tuli haettua supertekin 39,5mm ahiovena et saa sovittaa mahtuuko liikkumaan pytyssä ja tiukkaa on.. pytty vielä kasvaa puolimilliä ja jos venttiilistä ottaa halkasijasta millin tai puol millii matskua pois nii vois olla justihin sopiva.. sitten taas vähä kuvaa..







Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
On kyllä todella mieöenkiintonen projekti! Jatka samaan malliin. :) tuleekos sulle noi kiinan "eagle tarvike" veivit? Mulle tuli mersun om606 koneeseen ne kanssa ja kesti pari kuukautta niiden tulemisessa.
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
On kyllä todella mieöenkiintonen projekti! Jatka samaan malliin. :) tuleekos sulle noi kiinan "eagle tarvike" veivit? Mulle tuli mersun om606 koneeseen ne kanssa ja kesti pari kuukautta niiden tulemisessa.
Kiitoksia! :) joo juurikin sellaiset, vissiii on ollu hyvät käytitkö pesiä mittauksessa? Soitin olikoha eilen tuonne race addiktille nii sanottii et menis tammi helmikuun vaihteeseen.  :buck2:

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Kiitoksia! :) joo juurikin sellaiset, vissiii on ollu hyvät käytitkö pesiä mittauksessa? Soitin olikoha eilen tuonne race addiktille nii sanottii et menis tammi helmikuun vaihteeseen.  :buck2:
Kyllä mä ne mitoilla käytin, ja oli mitoillaan. Parissa kangessa oli ylähela vähä ahdas tappia laittaessa, mutta santapaperilla se tokeni. Kone ei oo viä käyny että enempää kokemuksia ei oo viä. Menossa on pian neliveto w124 konehuoneeseen herlevin 8mm pumpun kanssa.
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Hienoa että joku viitsii nähdä vaivan tehdä deekun viritystä kunnolla, taitaa olla ensimmäinen julkisesti dokumentoitu laatuaan? Eniveis, oli mulla hajatelmakin jonka saa halutessaan tyrmätä tai vahvistaa, mutta mahtaako tämmösessä missä on venat pystysuorassa olla mitään iloa kasvattaa venakoko niin isoks että se hipoo sylinteriseinää, luulisi näin maalaisjärjellä että jonkun millin lisää jos saa halkaisijaa ja sen seurauksena isompi osa venan kehästä on niin lähellä sylinterin seinää että virtaus häiriintyy niin aika pieneksi jää hyöty?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Hienoa että joku viitsii nähdä vaivan tehdä deekun viritystä kunnolla, taitaa olla ensimmäinen julkisesti dokumentoitu laatuaan? Eniveis, oli mulla hajatelmakin jonka saa halutessaan tyrmätä tai vahvistaa, mutta mahtaako tämmösessä missä on venat pystysuorassa olla mitään iloa kasvattaa venakoko niin isoks että se hipoo sylinteriseinää, luulisi näin maalaisjärjellä että jonkun millin lisää jos saa halkaisijaa ja sen seurauksena isompi osa venan kehästä on niin lähellä sylinterin seinää että virtaus häiriintyy niin aika pieneksi jää hyöty?

Joo tattista vain välistä kyllä miettii mihkä helvettiin sitä on ruvennu.. ei oo mulla tullu kyllä ainuttakaan oikeen kans kunnollakunnolla viritettyä deeku rojektia vastaan. Toi venttiili oli tosiaan sen 39,5mm ja vakio on 36mm että kyllä se siis kavennetaan että sillä on tilaa vähä enemmän tuola sylinteriseinämän vieressä joku 37,5mm tai 38mm, sekin mahdollisuus on jos tuntuu ettei tule omasta mielestä tarpeeksi kauaksi niin sylinteriseinämään tekee pikku väistön venttiiliä varten ukko vaan toimittti että joskus on kuulemma näinki vähä jouduttu tekemään. pakoventtiiliin tulee tuskin koskettua jos ei löydy jtn 32mm tai 33mm et sais vakio seetiin tehtyä mutta aika näyttää :idiot2:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Älytöntä hyötyä isommasta imuventtiilistä tuskin on kun polttoainekin tulee kammion kautta toisinkuin yleisimmissä bensavehkeissä. Ahtopaine hoitaa kyllä homman. Pakoventtiilin halkaisijan kasvattaminen tuo todennäköisesti isomman hyödyn. Deekun kannen smirrailu on aina hieman niin ja näin kun se on myös rakenneheikkoudet huomioiden vähän kestokysymyskin. Itse jos lähtisin tekemään viritystä deekuun, niin hommaisin suoraan uuden raakakannen kun eivät ihan maltaita enää maksa.

Mukava kuitenkin nähdä, että mitä pojat saa aikaan :)

P.S. Kuinka ison venttiilin esimerkiksi imuistukkarenkaat mahdollistavat? Voisin mitatakin, mutta tällä hetkellä ei ole yhtään deekun kantta hollillaan.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 11:35:53 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Älytöntä hyötyä isommasta imuventtiilistä tuskin on kun polttoainekin tulee kammion kautta toisinkuin yleisimmissä bensavehkeissä. Ahtopaine hoitaa kyllä homman. Pakoventtiilin halkaisijan kasvattaminen tuo todennäköisesti isomman hyödyn. Deekun kannen smirrailu on aina hieman niin ja näin kun se on myös rakenneheikkoudet huomioiden vähän kestokysymyskin. Itse jos lähtisin tekemään viritystä deekuun, niin hommaisin suoraan uuden raakakannen kun eivät ihan maltaita enää maksa.

Mukava kuitenkin nähdä, että mitä pojat saa aikaan :)

P.S. Kuinka ison venttiilin esimerkiksi imuistukkarenkaat mahdollistavat? Voisin mitatakin, mutta tällä hetkellä ei ole yhtään deekun kantta hollillaan.

Joo tiedä sitten kuinka tuolla kokeilulla käy todettiin vaan isännän kans että imuventtiiliä vaan suurennettaisin jossei pakoventtiiliä löydy soppelia jostain, ja onha se nuonki että tuo kansi on perseestä ei sille mahda mitään ja olisihan se kyllä jos uuden ostaisi mutta koitetaan noin nyt ensin ja katotaan kuinka käy sitten saa nähdä tuleeko kalliskokeilu. :idiot2:
Saa nähdä kuinka käy tuleeko voimaa vai leveääkö ekalla polkasulla sen näkee sitten ku moottori on valmis mutta yritetään tehdä kestämään ainakin. Pitääpä piruuttaan käydä mittaamassa mutta suuri epäilys että istukka menee vaihtoon kyllä :(

Edit. Männätkin saapu tuossa äsken pitää laittaa myöhemmin kuva saastetta..
Edit. imuistukan halkaisija olis muka niinku 37mm paksuimmasta kohtasta jos nyt mittasin sen oiken.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2015, 13:18:39 kirjoittanut Vömbsteri »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Hyvältä vaikuttaa. Mielenkiintoinen rojekti, jotain erilaista kuin yleensä  O0

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo se ei älyttömästi isompaa venttiiliä salli vaan ihan limitti ois sillon se 37mm. Jos venttiilin välit halki, niin en itse lähtisi sovittamaan edes isompaa istukkarengasta. Pako venttiili mittojen mukaan ja jos ei suoraan löydy niin vaikka blankosta ja koneistaa lukkourat. Tällöin saa myös venttiilinjousta kireämmälle sorvaamalla urat hiukan alemmaksi. Kannattaa miettiä vaihtoehtoja.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Hyvältä vaikuttaa. Mielenkiintoinen rojekti, jotain erilaista kuin yleensä  O0

Sitä vähä yritetty hakee tässä mutta saa nähdä kannattaako  :D
Joo se ei älyttömästi isompaa venttiiliä salli vaan ihan limitti ois sillon se 37mm. Jos venttiilin välit halki, niin en itse lähtisi sovittamaan edes isompaa istukkarengasta. Pako venttiili mittojen mukaan ja jos ei suoraan löydy niin vaikka blankosta ja koneistaa lukkourat. Tällöin saa myös venttiilinjousta kireämmälle sorvaamalla urat hiukan alemmaksi. Kannattaa miettiä vaihtoehtoja.

Kyllä siinä välit halki on eiköhä ne oikestaa jokasesta deekun kannesta järjestänsä ole, joo onhas täs niitä vaihtoehtoja mutta mikä ois sit paras ratkaisu sen hengittävyyden kannalta sitä ei tiedä tai no tietää sellaset jotka kansia tekee nii paremmin..

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Tuon kannen kans on nyt kaks vaihtoehtoa joko nyt ens kesä ajetaan vakioventtiileillä mutta kanavat tehty ja sit ens kesälle hommais raakakanen ja sinne sitte isomman venttiilit ja kanavat ja jos nokalle keksis vähä lisä tukea.. :3/4 jättää sen:

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Kaikki ne on halki venttiilien välistä joilla on yleensäkään edes ajettu. Sitten jos halkeamat lähtee muualle tai kammiot on halki niin kannattaa alkaa korjaaviin toimenpiteisiin.

Tuon kun saisi vielä muutettua suorasuihkuksi niin sitten alkaisi luotettavaa voimaa saada oikeasti paljon. Kammiokoneessa on väistämättä kannen lämpökuorma raju kun sitä aletaan isommin kiusata.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Samppasport  Futurez