Samppasport  Futurez

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>) alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 175 Vastauksia
  • 121084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilkkapoika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
Voin vakaasti suositella Eibachin pro-kit:iä, ainakin kahdessa edellisessä pirssissäni (mersun c-farmari -04 ja audi a4 farkku -05) ovat olleet aivan huikea parannus alkuperäisiin. Madallus on sopivan mieto että pääsee mökillekin, mutta kuitenkin riittävä että näyttää oleellisesti paremmalta ja ajotuntuma on omaan makuuni mahtava. Ei pintakova, mutta selkeästi tukevampi ja dynaamisempi. Hyväkuntoisten vakioiskareiden kaveriksi olen nuo laittanut ja ajattelin saman tehdä myös nyt juuri hankkimani kolmoskoppaisen v70:n kanssa.

Poissa ridgeforrester

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
Kovasti kiinnostaa tuo Eibach Pro-kit. 160 tkm tietä niellyt vakioalusta tuntuu jo aika pehmoiselta. Pehmeys ja mukavauus sinänsä on plussaa, mutta meno on kyllä liian seilaavaa ja kontrollitonta. Routaheitoissa iskarit eivät saa enää kunnolla vaimennettua jousien pumppaamista, ja auton massa vaaputtaa kaarteissa liikaa.

Aatoksissa olisi tilata Saksasta Koni FSD iskarit, joiden uskon tuovan jämäkkyyttä kyytiin silti teräviä iskuja suodattaen. Samassa käänteessä olisi tietysti kätevin vaihtaa myös vieterit, jos jousia joskus vaihtaa aikoo. Parilla satkulla saisi ne Eibachit samasta putiikista iskarien mukaan. Ulkoisessa thyyning-mielessä madaltaminen ei niin kiinnosta, maavaran pienentäminen mietityttää (parkkikellareihin pitäisi edelleen päästä) ja pintakovuudelle olen erityisen allerginen. Nopeushidasteet sylettää oikein kunnolla, vaikkahan niihin ajaisi 3km/h vaudilla. Silti ajo-ominaisuuksiin tuo Pro-kitin lievä madallus toisi varmaan kaivattua lisää.
 :idiot2:

Sanokaas nyt te, joiden mkIII vakiovieterit on vaihtuneet Eibachiin tai Heicoon - miten on pintakovuuden laita verrattuna vakiojousiin, jos ihan pelkkiä jousia ajatellaan? Tuleeko pintakovempi? Tähän koppaan sopivassa sarjassa taitaa ainoastaan takajouset olla progressiiviset.
Volvo V90 T8 Inscription MY2019. Ex V70 2.5T Geartronic Summum MY2008. Ex V70 2.4 GLT Aut MY1998.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Siirretty oikeaan paikkaan, kiitos Ribbe huomautuksesta :pomo:
« Viimeksi muokattu: 13.09.2013, 00:06:30 kirjoittanut Hiltsu »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Kuinka paljon näitä voi madaltaa jottei 225/40R18 renkaat hierrä?
Onko kokemuksia k&m 60/40 alustasta? Tosin halvalla ei usein saa ees välttävää.

Mietin jotta jääkö esim bilstein b8 ja esim 40/40 alustalla perälle kuinka paljon kantavuutta?

Nykyisellään on aika hupaisan näköistä kun perässä renkaan ja kaaren välissä on varmaan 12cm tyhjää...
225/40-18 kumit on ihan liian pienet uusikorisiin Volvoihin.

Rengaskoosta voisi päätellä että kysymys kannattaa laittaa tähän alusta topiciin ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1276.0
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ridgeforrester

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
Tuli laitettua marraskuun lopulla Koni FSD iskarit ympäri auton. Mietinnässä oli samalla vaihtaa myös Eibach Pro Kit jouset, mutta päätin sittenkin kokeilla ensin, miltä pelkä iskaripäivitys tuntuu vakiojousilla, kun omaan silmään ei vakioalusta niin traktorilta näyttänyt.

Vaan nytpä näyttää. Vaihdatin siis pelkät iskarit, ja heti pisti silmään, miten uudet tolpat ovat nostaneet autoa - vieläpä harmillisesti varsinkin etupäätä. Mikähän tämän voisi aiheuttaa?
Iskarin mallinumeroitakin tarkistelin, ja pitäisi kyllä olla oikea satsi tuohon autoon. Korkeudesta saisi sen 30mm sopivasti pois tuolla Pro Kitillä, mutta jos madallus on tasainen, niin tuo noussut etupää saattaa näyttä entistä oudommalta.

Kyyti kyllä tuntuu mukavalta - terävät iskut pehmenivät entisestään, mutta kaarteissa auton heiluminen väheni selvästi, ja auto tuntuu kevyemmältä.
Volvo V90 T8 Inscription MY2019. Ex V70 2.5T Geartronic Summum MY2008. Ex V70 2.4 GLT Aut MY1998.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Ruotsalaisten sivulla tietoa takaiskarien alakiinnityksistä, näyttäisi olevan eroa nivoissa ja tavallisissa, M16 vs. M14.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=56&t=91633&sid=9134adc13b0f563c53941dcd559ae819

Tosiaan, nivojen ja tavallisten pultit on eri kokoa ja tukivarteen on hitsattu mutteri, eli iskareiden lisäksi jouset ja tukivarret menee uusiksi.. tarvike iskareita saanee erikokoisille pulteille. Tilatessa kannattaa olla tarkkana kummat kärrystä löytyy.

Onko kukaan mitannut orggis korkeutta ja sen jäkeen madallettua alustaa? Eli paljonko todellisuudessa putosi.

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Mitenkäs näissä nuo camberit jää esim. tuolla -30mm eibachilla ja -40mm h&r:n madalluksilla? Ilmeisesti säätöjä ei löydy niiden osalta valmiina.
V70 D5 awd -08 siis kyseessä ja kovasti tekisi mieli päästä alemmas vaikka päätin että tätä en sit madalla.
Heitäkää camber arvoja mittaus lapuista ken on madaltanut. Kiitos jo valmiiks.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2014, 21:32:33 kirjoittanut svart »
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa jv70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Omassa -10 v70 D5 taka Camber Eibach -30 alustalla -1,42 ja -1,48. Ja hyvin rullaa... 8)

Poissa svart

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Mites keulassa camberit? Tuo puoltoista astetta vielä menettelis justiinsa jos siinä saa pysymään..
Onkos nuo jouset samat kuin etuvetoisissa kun vähän ristiriittaisia tietoja nettikaupoista löytynyt käykö nelikkoon vai ei
V70 D5 AWD Summum A -08

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Kiinnostaisi madaltaa tuota omaa volvoa ja eibach pro kit olisi ajatuksena laittaa. Jouset siis vaan. Kysymys kuuluukin, miten voin tietää onko tuossa jo valmiina tehtaan sport alusta? Jonkun lehtijutun yhteydessä vaan oli mainittu, että automaattinen tasonsäätö (nivot) olisi aina tuossa sport alustassa mukana ja silloinhan madallusprojekti mutkistuu huomattavasti.

Epäilyt on tähän herännyt syystä että tämä näyttää aavistuksen matalammalta kuin melkeinpä kaikki vastaavat autot mitä oon nähnyt. Mutta ei taas niin paljoa matalammalta kuin reilummin madallettu näyttää.. Muuten tykkään että alusta on kaikinpuolin hyvä, ainoastaan ulkonäön takia siis ajatellut madallusta.
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa Tower

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Paljonko V70:ssä on vakioalustalla mitta kaaresta pyörännapaan edessä/takana? Omassa on madallettu Volvon drive-alusta ja edessä 36cm ja takana 36,5cm.
V70D MY11

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Moi!

Ei kellään oo kokemusta korkeus-säädettävistä satseista näihin ? Valmistajat ? Mistä sais Huokealla hyvän ?
volvoja - onhan noita.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Moi!

Ei kellään oo kokemusta korkeus-säädettävistä satseista näihin ? Valmistajat ? Mistä sais Huokealla hyvän ?

Kukkuu
volvoja - onhan noita.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Kellään coilovereista tietoa? BC-racing? Pitääkö tilailla ruottista vaan, vai saako suomesta edes muun merkkisiä?

Poissa ttatsee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Onkos kellään ollut nyt alla tota bc racingin v1 satsia? Kokemuksia? Ja mites niitten tüv-lappujen kanssa?
Volvo V70 T5 -15
Ex.BMW e60 3.0d -04, BMW e61 3.0d -04, Volvo V70 2.4d -08, Volvo V50 2.0d -04, Volvo 965 3.0L Aut. -95, Volvo 940 2.3t

 

Proturbo  Autodiagnoosi