Joillakin autoilla voi ajaa kitkoilla ja toisilla ei.
Nykyaikainen etuveto-kiisseli-automaatti ei näköjään ole auto jolla voi ajaa kitkoilla (Continentalit). Ei minkäänlaista palautetta kuskille onko siellä vetävillä pitoa vai ei. Sen tietää sitten kun auto ei menekään sinne mihin ratti näyttää, tai siitä että se ei lähde liikkeelle. Tämä matkaansaattaa hassunhauskoja tilanteita kun normaalissa kuivassa talvikelissä pikkupakkasessa paljaalla asvaltilla 80 vauhdista yrittää kiihdyttää ohitukseen. Hups etupää lähtikin sivulle. Sitten lähtee takapää irti because me too. Sitten tehdäänkin muutamalla vastaheitolla kurssin oikaisua. Kaikki tämä suoralla tiellä pääsemättä edes kaistanvaihtoon asti.
Wanhanliiton takapotkulla pystyy automaatilla tekemään 100 vauhdista näyttävän kickdown-ohituksen jäätiköllä. Raapas vähän sladiin mutta luisto kuuluu talveen. Ei siinä sen kummempaa, pysyy hallussa. Kitkoillakin päästy monta rengaskertaa ihan hyvin kun autosta tietää meinaako se rengas luistaa vai ei. Etuvetoisella mummo-V70:llä pystyy huoletta ajamaan talvella maantiellä satasta tai kovempaakin jos rajoitus sallii. Yhdet vanteiden mukana tulleet kitkarenkaat tosin siitäkin vaihdettu pois nastoiksi, joskaan ei tunnottomuuden vaan silkan jarrutuspidon puutteen takia.