Kulkukoira  Proturbo

Käyttiskertomuksia

  • 168 Vastauksia
  • 50915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #75 : 10.07.2017, 19:44:50 »
Niin. Tässä nyt nuo suutintestin tulokset;







Aika hyvät 174tkm ajetuille suuttimille  :idiot2:

Tänään tuli käytettyä auto penkissä, sillä ajatuksella josko sieltä olisi löytynyt mitään paljastavaa äänen lähteestä. No ei löytynyt :facepalm: Ääni vissiin hukkui muihin ääniin ja sitä ei saatu esille. Joten tuon mystisen äänen osalta metsästys jatkuu -tai sitten ei.

Eipä siinä oikein muuta keksitty, kuin että vedetään tehot paperille.







Joka ei mennyt odotusten mukaan.






Säälittävät 87hp/197Nm koneesta. Vitun Optimoiautosi ja niiden bulkkisoftat, minne voi valittaa?  :D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #76 : 10.07.2017, 19:46:21 »
Evrytä tämä tai jotain... :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #77 : 11.07.2017, 07:01:27 »
Evrytä tämä tai jotain... :D

Nokun :D

Haaveissa on, että hommaan tähän sen juuttuvasiipisen ahtimen ja vien auton lastulle sellaiseen paikkaan joka oikeasti osaa hommansa.

Silloin pitäisi jo olla vähän enempi voimaa  :))

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #78 : 11.07.2017, 09:08:54 »
Ai, täällä oli tämmönenki.  :)

Sievä pooppeli.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #79 : 11.07.2017, 10:19:19 »
Ai, täällä oli tämmönenki.  :)

Sievä pooppeli.

Kyyyl :)

Kyllä tuolla paikasta A paikkaan B pääsee ja samalla ehtii aiheuttamaan pahennusta S*

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #80 : 13.07.2017, 17:00:14 »
Vetokoukku saapui tiistaina :) En kuitenkaan ollut mitenkään otettu osien pintakäsittelyn laadusta. Maalia nimittäin puuttui sieltä täältä ja kun osat olivat paketissa hinkanneet toisiaan vasten niin tietäähän sen, miten siinä käy..

Joten osat töihin hiukan parempaa hoitoa saamaan :juhau:


Eli osat sinkoon






Puhallettuina




Valmiina




Nyt tohtii lyödä romut kiinni keräämään ruostetta :D
« Viimeksi muokattu: 15.08.2017, 12:50:53 kirjoittanut razori »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #81 : 13.07.2017, 18:07:34 »
"Teköö semmosta ku miel tekkee, mutta priimaa tuppaa tulemahan....?". :D

Ihanan ennakkoluuloton asenne, pistää Volvo-foorumille topic pystyyn pikku-opelista ja tehdä vinpanpäälle. S*

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #82 : 13.07.2017, 22:27:26 »
 O0

Opelit on mainettaan parempia, mullakin on ollut 3 Opelia: Omega B sedan ja Caravan sekä Astra F Caravan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #83 : 13.07.2017, 23:27:38 »
O0

Opelit on mainettaan parempia, mullakin on ollut 3 Opelia: Omega B sedan ja Caravan sekä Astra F Caravan.
mullakin ollut kolme: ensimmäinen, ainoa ja viimeinen ;D
No kun halvalla sai.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #84 : 16.07.2017, 23:03:17 »
"Teköö semmosta ku miel tekkee, mutta priimaa tuppaa tulemahan....?". :D

Ihanan ennakkoluuloton asenne, pistää Volvo-foorumille topic pystyyn pikku-opelista ja tehdä vinpanpäälle. S*

Meinasin aluksi etten maalaa noita uusiksi, mutta sitten mieli muuttui äkisti :D

Kiitosta vain S*

O0

Opelit on mainettaan parempia, mullakin on ollut 3 Opelia: Omega B sedan ja Caravan sekä Astra F Caravan.

On! Edellisestä meni laturi 100tkm aikana. Muuten oli perushuoltoa, sekä tällaista samantyylistä överilaittoa :D

mullakin ollut kolme: ensimmäinen, ainoa ja viimeinen ;D

Ei ne Volvotkaan autuaaksi tee  :))





Nyt olisi autossa koukku!

Paketin mukana tuli niin selkeät ohjeet, että olisi ollut suoranainen ihme jos asennus olisi mennyt pieleen.

Itse koukku






Sähköt






Puskuri irti, sekä törmäysrauta.





Sopii kuin nenä päähän. Pultit tosin vaihdoin kaikki 10.9 tavaraan mukana tulleiden 8.8 sijaan. Muttereiksi tietenkin nylocit.






Tulppa irti ja kärryn johdot ulos. Tulpaksi sama tulppa, mutta pienellä rei'iällä varustettuna josta vedin johdot läpi







Releboxille kun olisi pitänyt vetää akulta oma jatkuva virta, niin löysin virran paljon lähempää. Ei tarvinnut kuin 10cm johtoa ja rengasliitin. Tuo sulaketaulu kuuluisi oikeasti tehdasasenteisen koukun sähköille.







Puskuriin pieni lovi






Sovitus. Peruutusanturit jäivät vielä irti, kun vaativat maalipinnan uusintaa.






Siinä olisi S*





Aika hyvin tuo kestää vetääkin






Mitäs seuraavaksi keksisi?  V:>
« Viimeksi muokattu: 16.07.2017, 23:05:27 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #85 : 18.07.2017, 15:21:18 »
Mitäs seuraavaksi keksisi?  V:>

Keksin! :D








Eli rekisterikilven valot ledeiksi. Kiinapolttimoita olen tässä silloin tällöin yrittänyt poltella, mutta ei kestä kuin max. 1kk verran. Nämä on ainoat ledit jotka olen havainnut toimiviksi, kun joskus tuli laitettua satapiikkiin moinen valo :)

Selvennetään;

Kaksi valaisinta, tietenkin, mutta koska auto on sen verran uusi ja canbus väylä aiheuttaa hieman kiusaa, niin pitää ledeille laittaa etuvastukset. Yksi kummallekin.


Vastuksen koon laskin näin;

Ledin ottama virta 12V/0.6W = 20mA

Jännite; syöttöjännite (12V) - ledin kynnysjännite (välillä 3.7 - 5V) = syöttöjännite välillä 8.3V - 7V

Vastuksen koko = syöttöjännite välillä 8.3V - 7V / 0.02A = 350 Ohm - 415 Ohm

Eli riippuen ledin kynnysjännitteestä (syttymisjännite), ledi tarvitsee etuvastuksen jonka resistanssi on välillä 350 - 415 Ohm. Mutta vastukset tietenkin menevät standardimitoin, joten lähimmät vastusarvot olivat 390 ja 470 Ohm. Ja vielä kun en tiedä ledien kynnysjännitettä, otin molempia vastuksia kaksin kappalein. Maksoi huimat 50snt/kpl :D

Hieman isohkot nuo vastukset on mutta ainakin kestävät ja lämpeävät vähemmän, kuin jos olisin ottanut 5W vastukset. Nämä on nyt tehonkestoltaan 10W :)

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #86 : 19.07.2017, 01:53:12 »
Ihan hyvät nuo on ;)



242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #87 : 31.07.2017, 22:36:14 »
Lediasia ei ole edennyt mihinkään. Paitsi, että vastusten koko tuli laskettua väärin :D Diodi vielä hankkia, joka estää virran kulkua väärään suuntaan. Eli tässä tapauksessa can -väylän polttimontarkistussignaalia palaamasta takaisin ECU:lle.

Tuossa viikonloppuna tuli ajettua sellaista autoa, jollaista tuskin enää pääsee ikinä kokeilemaan. Tuon auton äänentoistojärjestelmä teki äärettömän syvän vaikutuksen -vaikka äänen lähteenä oli epäpyhä MP3 tiedosto. Tästä äänielämyksen menettämisestä hiukan kyrpiintyneenä tuli tilattua ensiapua auton äänentoistoon;

Tilasin tällaiset. Kaiuttimia pitää samalla kohdistaa paremmin, nyt ne sojottavat "jonnekkin" eivätkä tarjoa ääntä kuuntelijaan suuntaan. Samalla ehkä vaihdan äänenvaimennusmatot parempiin :)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #88 : 11.08.2017, 08:55:21 »
Kyllä tollasella sorsalla kehtaa ajella, omaan makuun väri ei oo sopiva mutta asiallista puuhaamista :)

Etenkin tuo ulkokuori  P>
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia
« Vastaus #89 : 20.08.2017, 23:15:29 »
Tattista vaan -H-



Tuli tässä kuukauden sisään koeponnistettua auto kärrynvedossa oikein huolella. Muutaman kerran aikaisemmin olen kyllä jo vetänyt kärryä, mutta nyt hieman arvelutti kärryn koon takia :))








Yllätyin positiivisesti moottorin sitkeydestä ja siitä, että jaksoi jopa mennä vitosella mäet ylös. Kulutus toki vähän kärsi tuon kuomun takia, mutta hälläväliä. Laskennallinen kulutus oli 7.2l/100km :D Kyllähän tuo lisää voimaa vaatisi, puolivakavissani olen harkinnut sen muuttuvageometrisen ahtimen lunastamista tähän ja uuden toimivan lastun tekoa..



Saksasta tuli Pioneerit eteen







Nyt soi ihan älyttömän upeasti S* Diskanteista kuuluu muutakin kuin kohinaa ja alaäänet ei rämise, paitsi takakaiuttimissa. Nekin menee ehkä vaihtoon ::)

 

Ateho  Elekma