KL-varaosat  Race.fi

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #435 : 19.06.2014, 22:11:28 »
Konehuone sai jo jokin aika sitten väriä osakseen. Pinnasta tuli omasta mielestä oikeinkin hyvä vaikka sinne joku mönkiäinen ehti laskeutua ja vähän siitepöly karhensi pintaa paikka paikoin. Alustan kasasin (ohjaus, palkki, vakaaja jne.). Aurauskulmat on silmämääräisestikin päin peetä, tarvii säädättää joskus kun on ajankohtaista.

Pohjia maalausta varten tehdessäni hioin runkopalkkien pohjia. Varovasti aattelin sieltä jarruputkien läheisyydestä vetää mutta katkasin kuitenkin yhden putken. Putki joka katkesi oli parivuotta vanha joten sen vaihtaminen sujui ongelmitta (ei olleet jämähtäneet). Sen sijaan ilmaaminen koitui "kohtalokkaaksi". Edellisellä jarruputkien vaihtokerralla ulomman lohkon ilmausruuvi katkesi mutta ilmaaminen onnistui pääilmauksen ja toisen lohkon kautta. Nyt katkasin pääilmauksen eikä ilmaaminen enää luonnistu. Yhden vastakierretapinkin ehdein katkoa... Toimivaa käytettyä oon koittanu metsästää mutta tuntuvat olevan kivien alla. Järkevintä lienee vaihtaa satulat uusiin molemmin puolin...





Nuo tulipellissä olevat mustat levyt saavat vielä mattamustan päälleen. Tarkemmin apukuskin puoleinen sai jo tänään tarvii kuskin puoleinen vielä laittaa.

Kansikin oli jo mukana menossa koneistamolle mutta paikallinen oli vielä tämän viikon kesälomilla, joten siirtyy ensi viikkoon. Eipä kannella hengenhätä ole. On tässä vielä vähän muutakin puuhaa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #436 : 11.08.2014, 18:04:58 »
Päivitetääs välillä

Oon tätä käynyt tossa pikkuhiljaa nysväämässä aina kun on aika riittänyt kun on niin kiire olevinaan  :idiot2:

Motti olis nyt kasassa ja ekat savut otettu tänään. Eilen oli ekat yrittämät mutta startti yritykset jäi vain lupailuun. Kuitenkin tunerstudiolla sain yhteyden ja muuten ruiskupuoli tuntui olevan kunnossa mutta bensapaine jäi 1,5bariin.

Tänään sitten kävin toteemassa että oli tankilta tulopuoli mennyt mutkakohdasta linttaan. Tämän oikasin ja saatiin paine sinne +3bar lukemaan.

Läppärin unohdin tietty kotiin niin ei sitten päässyt mitään sen enempää säätämään... Kuitenkin eilen ajoin jo asetukset boksiin niin aattelin niillä kokeilla. Alku yrittämä oli lähes yhtä huonolla menestyksellä kuin eilen 1,5 bar bensapaineella, mutta jotenkin sain härnättyä kaasulla tän jollain tapaa käymään ELK

Soppaa tarttee laihentaa ja lyödä vähän pakoputkea tonne, kun nyt kokeilussa oli pelkkä vaparin pakosarja...



Kuva tältä päivältä. Johtosarja siistitään kun saa varmuuden että kaikki johdotukset pelaa.



Ahistinkin tuli jo jonkin aikaa sitten hankittua...

Kai tää tästä pikku hiljaa. "vielä on kesää jäljellä..."
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #437 : 11.08.2014, 18:24:33 »
Ui saakeli sehän valmistuu huomaamatta :D Ja hyvältä näyttää  O0

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #439 : 24.08.2014, 18:34:50 »
Johtosarja olis nyt niputettu ja bensaletkuja vaihdeltu etanolin kestävään. Tänään oli tarkotus koittaa säätää kylmäkäynnistystä kun saa useemman kerran startata ennen kun saa käymään ja sillonkin käynti ei kovin kaksista ole ennen kuin kone lämpenee. Jäi säädöt lyhyeen kun varottamatta sammu ja ei enää luvannukkaan starttausyrityksillä. Kipinä hukku johonkin. Tulpissa vika ei ainakaan ollut kun toisilla jo koitin. Sytkämoduuli varmaan seuraavaksi vaihtoon ja kokeilemaan josko kipinä tekis come backin...

Laajakaistaa ja suuttimia vaille olis romut kasassa. Laajakaista pitäs viikolla saapua
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #440 : 29.08.2014, 20:52:11 »
vika lienee mitä todennäkösemmin kaapelissa megan ja läppärin välillä. Oli asetukset täysin päin peetä asetukset kohdalleen ja auto käymään. Aikansa kun auto kävi rupes viisarit sekoilemaan ja näyttämään täysin omiaan. Kaapeli irti ja takasin niin palas taas tolkkuihinsa.

Tänään värkkäsin downpipen. Houkuttas vetää joku lämpönauha päälle, dp:hen sekä pakosarjaan, mutta on kauheesti kahtiin jakautuneita mielipiteitä noista nauhoista? Katotaan nyt mitä sille sitten teen...

~1000cc suuttimet saapu tänään ja plx pari päivää aiemmin. Romut pitäs nyt olla aikas hyvin kasassa, vaan ei paikallaan... Huomenna jatketaan
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #441 : 06.09.2014, 18:34:42 »
Lähes tulkoon kaikki ahtoputkia lukuun ottamatta olis nyt paikallaan. Ekat savut uusien suuttimien ja ahtimen kanssa. Tyhjäkäynnin säädin jotenkuten kohdalleen ja "ilokseni" huomasin auton puskevan sinistä oikein urakalla. Ahdin oli niin sohlo että pakopesän ja keskiön välistäkin tuli öljy läpi... tuli taas "säästettyä" kun osti käytetyn ahtimen  :(

EDITTIÄ

Mieleen hiipi nukutun yön jälkeen öljynpaluun riittämättömyys. Öljynpaluu ahtimelta on suunnikkaan mallinen 14mm x 18mm = 252mm^2. Paluuna toimii sisähalkaisijaltaan 16mm putki --> 3,14 x (8mm)^2 = 201mm^2, "50mm^2 liian pieni"? Suurimman osan matkaa toimii 20mm sisähalkaisijan letku mutta voisiko tuo 16mm putki ahdistaa noin pahasti ja voiko tällainen ahdin vaatia jonkinlaisen kuristuksen tulopuolelle? Tarttee kokeilla jos kokeilis jollain kirkkaalla letkulla tota öljynpaluuta tekeekö paluu jonkin asteisen nestepatsaan tai jotain...
« Viimeksi muokattu: 07.09.2014, 11:31:53 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #442 : 22.09.2014, 20:22:43 »
Öljynvuotoon paljastu syylliseksi sitten sohlo ahdin. Saatiin selville että nuo "wr-sarjan" kiina-ahtimet on sisuksiltaan garretin kopioita. Ahdin on nytten kasattu garretin huoltosarjalla ja käytetty tasapainotuksessa. Ei toistaseksi ainakaan mitään kylän peittävää savupilveä muodostunut paikallaan käyttäen joten toivotaan että nyt pysyy öljyt sille varatussa tilassa. Pakoputki paikallaan ja ahtoputket sovitettu. Aika liki säätöä vaille. Tarvinnee säätää kartat bensalle niin saa talvellakin mahdollisesti käynnistyvän luisupulkan kun tuntuu kesä loppuvan kesken  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #443 : 05.10.2014, 21:05:26 »


Niinhän siinä näkyy käyvän että talvi puskee päälle. Sen verran tehtävää että jätän suosiolla muutoskatsastuksen kevääseen. Kuvasta poiketen lambda ahtoputket putsari yms. on löytäneet paikkansa. Onpahan koko talvi aikaa taas tehdä kaikkea pientä ja parannella jotain parantamisen arvosta.

Toinen käyntipätkä http://s1073.photobucket.com/user/Miuzo/media/20140921_115036_zps616053c2.mp4.html?sort=3&o=2

Kaunko ootte ajanut näitä rempattuja koneita sisään?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #444 : 05.10.2014, 22:08:26 »
Kaunko ootte ajanut näitä rempattuja koneita sisään?

Tosta oman tallin nurkalta on sellaset 300 m isolle tielle :juhau:

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #445 : 06.10.2014, 21:14:01 »
Tarpeeksi pitävä tien pinnoite kun alla niin löylyä ;D
Hmm vaikka 15min tallissa käyttöä, öljyt vaihtoon.
Tienpäälle noin 45min lenkille,
1. 15min rauhallista ajoa
2. 15min "puolikaasu" kiihdytyksiä.
3  15min täysi löyly(ei mitään mahtipontisia ahtoja vielä) vetoja isolla vaihteella kierrosalueen läpi.

Öljyt ulos, uudet tupaan suodattimen kera ja se oli siinä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #446 : 07.10.2014, 21:14:10 »
Lienee sisäänajo näillä ohjeilla suoritettu kun oon ~30L uittanut bensaa lävitse  :pomo:

En tiiä miten öljy kondensoituu mutta tää kun joutuu viettää talvensa ulkona niin jätän öljynvaihdon kevääseen.





Tollasessa vaiheessa nyt mennään. Vielä on sipostelua kuten paisunta- ja pissapojansäiliöitten kiinnitykset, ahtoputkien maalaus, huohotusjärjestelmä, kuvan ilmansuodatus vaihtuu(?) yms.

Miten muuten vakioturboissa huohotus on toteutettu? Siis ahtimen eteen se tulee mutta onko siellä joku pieni alipaineohjaus imusarjaan kuten vapaasti hengittävissä, jollain takaisku ratkasulla vai imeekö kaikki höyryt ahtimen läpi?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #447 : 07.10.2014, 22:56:02 »
Pöntöstä putki ylös, y-haara josta pieni letku imusarjaan ja iso letku imupuolelle ennen ahdinta. Vakiona ei ole takaiskua, mutta en näe estettä miksei sellaisen voisi liittää pienempään putkeen, kunhan se aukeaa kun kone käy alipaineella.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #448 : 10.12.2014, 16:56:15 »
Sipostelua sillon tällön harrastanut kun o keli ja muu aikataulu sallinut. Viimisimpänä mittarien asennusta jolloin sain öljynpaineen näkyviin.

Tuonne fb-ryhmään jo asiaa ihmettelin mutta laitetaan nyt vielä tänne:

Lähtötilanne öljynpaine 1bar lämpimänä. Nyt mekaaninen mittari asennettu sähkösen kaveriksi (kuva) ja mittarilukema käytännössä sama 1bar.

Part 3. Turbo pois ja turbon öljylinja tukittu öljyvalon "anturilla" ja käytetty vaparina. Lämpimällä koneella öljypaine 1000rpm 3.8bar.

Ideoita mihin paine häviää turbon ollessa öljynkiertoineen paikallaan?



Kuvasta sen verran että tossa mekaanisen mittarin paikalla on öljyvalon anturi ja tuolla öljyvalon anturin paikalla sitten menolinja turbolle.

Kyseessä liukulaakeri turbo jonka ei pitäs vaatia mitään kuristuksia öljylinjaan. Kuitenkin kun linja on paikallaan paine romahtaa melkeen 3baaria.

Mitenkä tuon sähkösen anturin sijotus vaikuttaa mittarilukemaan? Koittanu täsä järkeillä että paine on sama kaikkialla mutta oon ruvennu sitäkin jo epäilemään.

Aloin paint -taiteilijaks  :D



Tossa tuo nykytilanne. Nuolet kuvaa öljyn kulkua ja punanen osa anturia. Öljy siis kulkee anturista päinvastaiseen suuntaan (?)



Tää olis sit seuraava kokeilu. Eli koittaisin siirtää mittarin öljynkulkusuuntaan nähden kohtisuoraan


Kertokaahan viisaammat jos tulee jotain mieleen öljynpaineen laskuun. Öljyt jo vaihdoin. Ahdin on proturbon huoltama. Moottori juuri kasattu ja öljypumpun välykset on toleransseissaan
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #449 : 10.12.2014, 17:05:18 »
Vainoharhaisuus on hyvin läsnä teitä :2funny:
Volvoilusta parantunut

 

Elekma  Autoracing