Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Jessek97 - 30.06.2017, 01:00:51
-
Pihalta löytys tollanen volvo 740 -90 vm "b230ft" koneella eli b230fd turbotettuna garretin t03 ahtimella ja penkitetty 228hp/452nm auto siis re85 870cc suuttimet ja niille tehty lastu mutta asiaan kannessa lymyilee m nokka jos oikein muistan, koska 940 volvon fd vaparikoneen nokka on muistaakseni m, vaikuttaisko vx nokka yhtään alavääntöihin kun meinaa olla alhaalta karkuteillä, olis halvalla tämmöinen kaverilla. Valaiskaa tyhmää ;D ;D :2funny:
-
Kannen persiistä jakaja pois ja kurkkaat peilillä mikä nenu siä on. Veikkaan ettei oon M vaan V
Kyllähän sitä eri nokilla eroja on ja vaihto on helppoa kun volvon omia nokkia vaihtaa ja koittaa. Monesti ei tartte edes säätöpaloja ostella vaan kuppeja ristiin vaihtaen saa hyvät välykset nokalle ja paininkupille.
-
V-nokalla saat vetoaluetta selkeästi ylöspäin, olettaen että nykyinen on FD-koneen vakio eli M.
-
Fb ssä taitaa ollakkin vakiona v
-
F/FD m
Fk/ft t
FB vx/vx3
V nokkaa löytyy 740 b200e koneista ainankin
-
Ainakin 3 kpl FD koneita olen purkanut ja jokaisessa ollut M-nokka.
V-nokka on löytynyt 740 mallin B230E ja B200E koneesta kuten jogiini kirjoittikin. Hyvä nokka turbon piristykseen.
-
Itellä meni v , vx , ja vx3 sekasin. Unohin vx olemassaolon tyystin.
-
Itellä meni v , vx , ja vx3 sekasin. Unohin vx olemassaolon tyystin.
Taisit vieläpä sekottaa FB ja FD padatkin ;)
-
Miks niitä pitää olla nii montaa.. 2 tai enemmän ni jo sekoaa. Itellä vaan b230f. Niitä muita oo. :buck2:
-
Miks niitä pitää olla nii montaa.. 2 tai enemmän ni jo sekoaa. Itellä vaan b230f. Niitä muita oo. :buck2:
eläpä muuta sano, samoja paskoja ne loppujen lopuks kaikki on :D
-
eläpä muuta sano, samoja paskoja ne loppujen lopuks kaikki on :D
Ei muuten todellakaan ole samoja loppujen lopuksikaan :juhau:
On öljysumulla, saastemallia, parempaa kantta/nokkaa, matala, korkeapaine yms
älkää myöskään unohtako FX ja FS moottoreita 8)
Mitä tuohon VX tulee, sitä on ollut saataville vain lisävarusteena/jälkeenpäin ostettuna, laitettuna.
-
Ei muuten todellakaan ole samoja loppujen lopuksikaan :juhau:
On öljysumulla, saastemallia, parempaa kantta/nokkaa, matala, korkeapaine yms
älkää myöskään unohtako FX ja FS moottoreita 8)
Mitä tuohon VX tulee, sitä on ollut saataville vain lisävarusteena/jälkeenpäin ostettuna, laitettuna.
Joo kyllä mää tiijän! :)
Se nyt oli vaan läppä. FD lohkoissa on tosiaan ruiskut ainakin -94 ja -95 valetuissa mitä olen avannut.
-
Joo kyllä mää tiijän! :)
Se nyt oli vaan läppä. FD lohkoissa on tosiaan ruiskut ainakin -94 ja -95 valetuissa mitä olen avannut.
FD lohkoissa kaikissa on ruutat, ei jää vuosimallista kiinni. Kait se päästöjä parantaa siinä missä pakokaasun kierrätys