Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 2.3tic viritys

  • 6 Vastauksia
  • 15110 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 2.3tic viritys
« : 30.09.2011, 20:18:43 »
Terve mulla on vm.91 940 2.3tic 165hv jossa katti,mikä ois hyvä ja helpohko 'perus' viritys kyseiselle autolle ettei tarvitse hirveesti säätää ja ohjelmoida ja vaihdella mustia laatikoita ja silleen että auto toimii jokapäiväisenä käyttö autona ok

eli siis isompi putkisto, mut vakiokin näyttää suurelta, oisko 2,5" ei siis tarvii vaihtaa? 2,5" putkisto riittää varmasti johonkin 400-500hv asti

nyt paikallaan vakio turbo joku garretti, mikä parempi turbo kävisi suoraan vakio pakosarjaan heittämällä?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8943
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 940 2.3tic viritys
« Vastaus #1 : 30.09.2011, 22:20:27 »
eli siis isompi putkisto, mut vakiokin näyttää suurelta, oisko 2,5" ei siis tarvii vaihtaa? 2,5" putkisto riittää varmasti johonkin 400-500hv asti

Uskallan väittää että 2,5" pakoputkella ei mennä lähellekkään 500 hevosta, ahdistaa melko varmasti jo 400 hevosen kieppeillä...

Siitä on lähdettävä että downpipe on ensimmäisenä tehtävä isompana, mieluiten 3". Se vaikuttaa paljon, mm. ahtimen punotus jää pois.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 2.3tic viritys
« Vastaus #3 : 01.10.2011, 11:58:50 »
Käypikö esim. 850:n t15 tai t16 suoraan heittämällä vakio 940 pakosarjaan?
onko noissa 850:n ahtimissa mitään eroja vai onko ne kaikki samanlaisia?

jos ne käy suoraan niin kumpi olisi parempi t15 vai t16 vai jokin muu
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 12:02:33 kirjoittanut kreator »

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 2.3tic viritys
« Vastaus #4 : 02.10.2011, 21:15:24 »
DP:n kanssa tulee noilla 850 ahtimilla vaikeuksia kun niissä on se vinolähtö ja 940 on kartiolähtö. itselläni ainakin tuo mitsun 19t #7pakopesällä ja kartiolähdöllä. modattu vanhasta 13c ahtimesta.
edit: tosiaan kyseisessä autossahan olikin garretin ahdin eikä mitsu...  :idiot2:


edit: niin itselläni on vx-nokka, viking lastu, 0,85ahdot, 3" läpivirtaavaputkisto 2 vaimentajalla. mitsun 19t, peltipakosarja. eli kaikki peruspikkuviritykset  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 21:28:05 kirjoittanut Niksa »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Volvo 940 2.3tic viritys
« Vastaus #5 : 02.10.2011, 21:41:45 »
Ei se vinolähtö nyt hirveän paha ole jos pikkusen on metallimiehen vikaa, laippa ja 90asteinen 3" putkimutka jonka mallaa oikeaan asentoon, siitä sitten lähtee rakentamaan DP:n.

Poissa kreator

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 2.3tic viritys
« Vastaus #6 : 04.10.2011, 21:19:30 »
Ei se vinolähtö nyt hirveän paha ole jos pikkusen on metallimiehen vikaa, laippa ja 90asteinen 3" putkimutka jonka mallaa oikeaan asentoon, siitä sitten lähtee rakentamaan DP:n.

Juu. En minä ajatellutkaan että 850 dp kävisi suoraan 940, siitä 850dp;stä rälläköin vaan laipan itelleni

onkos mulla nyt samanlainen pakosarjan laippa tuolla alkup. garretin ahtimella verrattuna mitsu ahtimen 940 pakosarjaan? vai joudunko tekemään kokonaan uuden pakosarjan, jos laippa ei käy ni sama tehä kokonaan uus pakosarja ja parempi ku alkup.

vai käviskö tuohon mun garretin tilalle sit joku myy turbiini kuin mitsu paremmin?
käviskö vaikkapa Garrett GT28R suoraan tuohon pakosarjaan?
« Viimeksi muokattu: 04.10.2011, 21:24:41 kirjoittanut kreator »

 

Carcom Oy  Ateho