Kulkukoira  Proturbo

b230 koneen turbotus??

  • 27 Vastauksia
  • 15634 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dife

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #15 : 01.11.2012, 21:35:38 »
Yks tyhmä kysymys tähän joukkoon jos sopii..

onko 240:een, tohon koneeseen olemassa erikseen turbon moottorin tuki kumit? vai mahtuuko ft koneen uudempi pakosarja ja garretin vakio ahdin "vaparin" tukikumeilla vapari autoon.. ???

tuli tollanen mieleen ku mittailin raakasti rullamitalla koneen kyljestä lokasuojaan..


Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #16 : 01.11.2012, 22:31:08 »
Turbon gummit ovat tiettävästi normaalia jäykemmät, mutta samankokoiset ne ovat.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #17 : 20.02.2013, 18:57:16 »
ehkä tyhmä kysymys, mutta selkoo halluu..

eli onko  mahotonta vapari volvo turbottaa että sais vielä katastuksesta lävitte?.. vm 92.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #18 : 20.02.2013, 19:18:00 »
ehkä tyhmä kysymys, mutta selkoo halluu..

eli onko  mahotonta vapari volvo turbottaa että sais vielä katastuksesta lävitte?.. vm 92.
Ei varmaan 30topikkia riitä missä asia on mainittu, mutta jos on vähäpäästöinen, niin ei pysty turbottamaan. Koneen voi vaihtaa toisesta vähäpäästöisestä autosta, mutta orkkista ei saa turbotettua
No kun halvalla sai.

Poissa seease

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #19 : 20.02.2013, 19:32:59 »
kiitti! vaikka poltit päreet varmaan tuosta kysymyksestä  :D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #20 : 21.02.2013, 22:18:05 »
Onhan täälä foorumilla monestaki asiasta puhuttu ennenki.. mutta silti mielestäni ei pidä tuomita ensikertalaista, joka asiaa tiedustelee..tiesti turhien topiccien perustaminen ei oo hyvä asia, mutta jos kysyy vanhassa topicissa niin mikäs siinä. :) Vaikka kannattais selailla topicceja läpitte niin saa paljon tietoa, mutta kaikkea tietoa ei löydy suoraan ja tää foorumi on hyvin toimiva ja selkeä, MUTTA hakutoiminto on hieman kehno..  >:( sillä ei löydä läheskään aina sitä mitä tahtoo.. tosin TÄSTÄ asiasta kyllä varmaan ois löytyny..mutta samapa tuo.

Sori OT, ja anteeksi avautuminen..  :)
« Viimeksi muokattu: 21.02.2013, 22:20:23 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Norkin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #21 : 14.04.2013, 18:27:45 »
Morjes!

Tämä topic näytti sopivan minun asiaan varsin mainiosti. Itselle on lähiaikoina pihaan tulossa vuosimallia 90 oleva 240 vote. Kone on siis B230f ja kovalla vitosella oleva loota. Kytkin on juuri vaihdettu uuteen.

Tarkoitus olisi autosta rakentaa itselle harrasteauto mihin upotetaan "ylimääräiset" opiskelijan rahat :D. Tarkoitus olisi kesän aikana rakentaa kaaret auton sisälle ja hitsailla tarvittavat paikat. Mistäs kannattaisi mieluiten kysellä kaaria? Luuppala on varmaankin ihan pätevä kaveri, mutta saako jostain halvempaan hintaan.

Noniin, mutta sitten itse kysymykseen. Tarkoituksena olisi aluksi hieman kantta muokkailla ennen mahdollista turbotusta. Eli mitä kannen muokkauksessa kannattaa huomioida turbotusta ajatellen? Tarkotus olisi ensi talvena ajaa jääradalla vielä vaparina. Minkä jyrkkyinen nokka olisi fiksu tulevaa turbotusta varten. Tehotavoite liikkuu siellä +200hp.

Kestääkö tuo M47 ja uusi vakiokytkin yleisesti ottaen edes jonkun aikaa tuolla teholla? Tarkoituksena olisi toistaiseksi pärjätä vakioruiskulla. Eli onko tuo 200-250hp mahdollinen vakioruiskulla? Noihin siis vissiin saa lastun(keltä kannattaisi kysyä), ja millaiset suuttimet voisivat olla sopivat?

Pakosarjaksi olisi tarkoitus löytää turbon vakio ja mikä ahdin sopisi parhaiten tuohon tehotavoitteeseen? Minkälainen välijäähy olisi hyvä? Onkos tuossa koneessa paikka valmiina öljypaluulle ja miten se on usein näissä hoidettu?

Nyt ei tule muuta kysyttävää mieleen, mutta muokkaan viestiä jos uutta ilmenee. Olen siis vielä amatööri näissä autohommissa ja tietoni volvon tekniikasta perustuu lähinnä parin päivän foorumin lukemiseen. Kaksipyöräisten kanssa olen ollut tekemisissä koko lyhyen ikäni ja perheessä on kyllä autoja ruuvailtu. Ruuvimeisseli kyllä pysyy kädessä :D. Mutta nyt olisi aika hommata kaksi rengasta lisää.

Kysymykset saattavat olla tyhmiä, mutta toivottavasti voisitte auttaa minua silti asiallisesti.

Onko turbottamisessa otettava muuta oleellista vielä huomioon? Eikös tuon koneen pitäisi kestää tuollaiset tehot vielä ihan tyydyttävästi?

Kiitos jo etukäteen auttajille!

« Viimeksi muokattu: 14.04.2013, 20:20:56 kirjoittanut Norkin »

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #22 : 14.04.2013, 19:39:07 »
Täytyyx toi leimata?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Norkin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #23 : 14.04.2013, 20:01:27 »
Juu kyllähän tuo leimataaan. Ainakaan papereissa ei ollut mitään vähäpäästöisyyteen viittavaa, muttta selvitän asian katsastuskonttorilta ennen ostopäätöstä :)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #24 : 14.04.2013, 20:39:22 »
b230F ja -90    99.999999999998 % varmuudella vähäpäästöinen.

Jos on unohtunu rekisteriotteesta merkintä kolmitoimikatalysaattori, ei se tee siitä ei_vähäpäästöistä

Poissa Norkin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #25 : 14.04.2013, 21:15:14 »
Juu tiedostan asian, ja siksi varmistan sen huomenissa katsastuskonttorilta. Tämmöinen volvo tulee varmaan jokatapauksessa hommattua, niin olisi hyvä saada vastauksia tuohon pitkään viestiini :D Kauppahinnasta sen verran, että alle 500:sta ollaan puhuttu (sillä kansipahvi meni siitä vähän aika sitten ja sen jälkeen ei ole ajettu). Onko rahallisesti järkeä ostaa tuo elintenluovuttajaksi ja myydä rullaavana pois. Sisusta on kyllä varsin siisti tuossa ja korikin varsin terve. Mutta jos se on vähäpäästöinen, niin onkohan ostajaehdokkaita aihiolle, sitä ei tiedä :D

Poissa Norkin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #26 : 15.04.2013, 16:40:59 »
Morjes!

Noniin, tein soiton katsastuskonttorille tänään. Auto on tuotu lähes uutena suomeen vuonna ja tietokannassa ei näkynyt mitään merkintää vähäpäästöisyydestä tai katalysaattorista. Sanottiin että saattaa olla vähäpäästöinen, mutta tiedot oli hieman vajaavaiset muutenkin. Eli hän sanoi, että katsuri ei tiedä myöskään siitä sen enempää sitten, eli ei ole vähäpäästöinen.

Eli tässä tapauksessa sitten vissiin tuli toteen tuo alle prosentin mahdollisuus :D

Mutta jos jollain olisi aikaa auttaa minua noissa asioissa mitä ensimmäisessä viestissäni kysyin, olisin erittäin kiitollinen!
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 16:55:52 kirjoittanut Norkin »

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: b230 koneen turbotus??
« Vastaus #27 : 15.04.2013, 22:51:35 »
Ilmeisesti siis muuttoauto. Olipa erinomainen tuuri :hello:
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Samppasport  Futurez