Se vähän jäänyt askarruttamaan itseä juurikin 3,0L koneen kanssa jossa 83mm poraus, jenkkilässä yksi heppu räjäyttänyt 2 lohkoa 426hv lukemilla vaihdetuilla kangilla, ja sitten supran 1JZ tilalle kun häneltä paloi hermot. 2,5L kone kestää sitten 81mm porauksen ansiosta varmasti kovempaa kyytiä, ja alhaisemmat puristuksetkin tossa on, jotain 9,7 luokkaa jos en muista väärin?
Esim. tuo SLK55AMG kone on 11:1 puristuksilla, 3,0L 180/204hv koneet on 10,7 puristuksella, SLK konetta voi ahtaa 0,45bar paineella kompressorilla tuon klemann kitin turvin joka nostaa tehot 360->520hv ja väännöt sieltä 500Nm->720Nm, menisköhän näistä volvon kutosista jotain lähellä 1bar läpi, mikä tarkoittaisi aika tasan 400hv 204hv versiosta ja 550Nm vääntöä ilman katin poistoa... Tuossa SLK:ssa saadaan siis 0,40-0,45bar paineella 1,44 kertainen teho ja 1,44 kertainen vääntö, eli lähes tasan lineaarinen lisäys ahtojen mukaan.
Remmiahtimeksi voisi toimia Eatom M90 tai M112, ja pakokaasuahtimina HX35, tai T6 koneen ahtimet jos tyydytään 320-330hv lukemiin.