Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Hukkaporttikeskustelu

  • 83 Vastauksia
  • 44848 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #30 : 04.01.2011, 17:25:34 »
Oisko sun nipassa normaali kierre ja portissa NPT kartioituva, eli kapenee pohjalta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #31 : 04.01.2011, 17:53:37 »
Kokeiltiin normaalilla ja kartio R1/8 kumpikaan ei mennyt, kartio vielä huonommin  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #32 : 04.01.2011, 19:06:48 »
Rohkia jätkä vetelee paljaalla..  Hukkaportti on kuitenkin se tärkein turbokoneen oheislaite. Senhän ei tarvi kuin kerran jumittaa niin pahimmillaan kone ja turbo menee uusix. Mun mielestä 300e ei oo liikaa hyvästä portista jos vierellä on vaikka 600e ahdin.

Tästä kyllä samaa mieltä, nimim yhden vinokoneen kiinahukkisella särkenyt :D
No jos totta puhutaan niin munkin tapauksessa konerikolta oltaisiin vältytty kiinni ruostuneen hukkaportin tapauksessa, jos olisi ollut kunnollinen moottorinohjaus joka katkaisee pelin jos ahdot karkaa. Dieselissä tietysti hankalempaa, ainakin jos pumpussa piisaa hönkä. Mutta itse ajattelin silti vahingosta viisastumatta kokeilla uudestaan samalla kiinahukkiksella, muistaa vaan kokeilla että hukkaportti liikkuu talven seisonnan jälkeen ;)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #33 : 04.01.2011, 20:22:39 »
Kokeiltiin normaalilla ja kartio R1/8 kumpikaan ei mennyt, kartio vielä huonommin  ???

M10x1 ?

Tosin on jo niin lähellä, että pitäisi kiertyä..

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #34 : 04.01.2011, 20:47:25 »
M10x1 ?

Tosin on jo niin lähellä, että pitäisi kiertyä..
Ei mennyt sekään, kokeiltiin kyllä. Tuo on joku kiinan poikien ihme kierre tai sitten se on sorvattu jollain vääräksi..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #35 : 04.01.2011, 21:16:15 »
Poraa pois ja tee uusi isompi kierre siihen jos ei kerran kierre selkiä ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #36 : 04.01.2011, 22:19:59 »
Jaahas, R1/8 se ilmeisesti onkin, tuohon alempaan reikään sellainen nippa menee mainiosti mutta tuohon kellon päällä olevaan reikään ei kuin pari kierrosta.. varmaan joskus sorvattu tai jotain. Siinähän sillä ei ole sinänsä väliä pitääkö vai eikö eli antaa olla  :)

Poraa pois ja tee uusi isompi kierre siihen jos ei kerran kierre selkiä ;)
Jep, näinhän se olisi paras tullut  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #37 : 08.01.2011, 18:39:16 »
Kiinankopio Tialissa tosiaan se kalvon yläpuolisen nipan kierre on aika ahdas.. Mutta tiivistyypä ainakin! :)

Itselläni ei ainakaan 60mm kiinatialista ole mitään huonoa sanottavaa, hinta-laatu melko kohdallaan.

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #38 : 08.01.2011, 19:20:32 »
Porteissa on yleensä nipolle NPT -jengat, joka on eri kuin meikäläinen R-kierre. Sama homma myös kaikissa volvon käyttämissä putkikierteissä ja autohommissa aika yleisesti muutenkin. Noita R-kierteitä on sitten enempi kodin ja teollisuuden putkistoissa mut ei niinkään autoissa..

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1918
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #39 : 08.01.2011, 19:49:21 »
Porteissa on yleensä nipolle NPT -jengat, joka on eri kuin meikäläinen R-kierre. Sama homma myös kaikissa volvon käyttämissä putkikierteissä ja autohommissa aika yleisesti muutenkin. Noita R-kierteitä on sitten enempi kodin ja teollisuuden putkistoissa mut ei niinkään autoissa..
NPT kierre on kartio ja R kierre suora.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Todi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #40 : 10.01.2011, 20:24:04 »
Omaan kikottimeen tulee ainakin aluksi 50mm kiina-hukkis.
Vaikuttaa kaikinpuolin asialliselta kun sitä kädessä pyörittelin..
Volvo 242 B30 Turbo IC
Volvo 244 B20 Turbo IC

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #41 : 12.01.2011, 12:12:15 »
Omaan kikottimeen tulee ainakin aluksi 50mm kiina-hukkis.
Vaikuttaa kaikinpuolin asialliselta kun sitä kädessä pyörittelin..

Testaa kuitenkin paineilmalla  :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Todi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #42 : 13.01.2011, 11:51:45 »
Testaa kuitenkin paineilmalla  :o

Juu täytyy testata joku päivä. :)
Volvo 242 B30 Turbo IC
Volvo 244 B20 Turbo IC

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #43 : 13.01.2011, 12:43:08 »
Juu täytyy testata joku päivä. :)

Koskas saat portin paikoilleen , ja vehkeet tulille  ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #44 : 14.01.2011, 21:37:59 »
Onko kukaan kokeillut vastapaine ohjausta hukka porttiin? Itse ajattelin kyseistä systeemiä kokeilla seuraavan laisella kokoon panolla 60mm kiina hukkis mihin saa ajettu paineen molemmille puolille kalvoa. Kalvon alapuolelle tuleva letku tulee normaalisti imusarjasta ja yläpuolelle otan imusarjasta erillisellä lähdöllä ja tämän letkun väliin laitan halppis bleeder venttiilin josta lähtee pätkä letkua ja ennen hukkaporttia laitan rautaputken letkunväliin missä on tällä hetkellä 1mm reikä. Elikkä kyseisen systeemin pitäisi tällöin toimia niin et mitä enemmän annan mennä ilmaa bleederin läpi niin sitä kovempi vastapaine on kalvon yläpuoleella ja tämän taas pitäisi nostaa ahtopainetta. Kysymyksiä herättää vain se että tarviiko systeemi takaiskuventtiilin tuohon bleederin letkuun ja kummallekko puolelle letkut kannattaa laittaa kaasuläppää. Kaiken järjen mukaan tällä  systeemillä ahtopaineen ei pitäisi karata samalla tavalla kuin normaali bleederillä ja ehkä paineen nousu saattaisi olla tasaisempi.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2011, 21:42:34 kirjoittanut tero 84 »

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo