KL-varaosat  Race.fi

Hukkaporttikeskustelu

  • 83 Vastauksia
  • 47065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #45 : 14.01.2011, 22:23:04 »
^Pitäs toimia
Holset siellä lukee..

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #46 : 15.01.2011, 10:18:19 »
Ei muuten toimi jos kalvon alapuolisen paineen ottaa imusarjasta. Pitää ottaa ennen kaasuläppää/läppiä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #47 : 15.01.2011, 11:30:05 »
Mulla on tommonen 60 mm kiinalainen kalvon molemmin puolin ohjauksella . Mulla menee kalvon alapuolelle paine painekotelosta ,
ja yläpuolelle painekotelolta paineensäätimen kautta  :o Kaikki bleederit yms voi heittää hevon v-ttuun  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #48 : 15.01.2011, 21:21:15 »
Mulla on tommonen 60 mm kiinalainen kalvon molemmin puolin ohjauksella . Mulla menee kalvon alapuolelle paine painekotelosta ,
ja yläpuolelle painekotelolta paineensäätimen kautta  :o Kaikki bleederit yms voi heittää hevon v-ttuun  :-[

Minkä lainen paineen säädin sulla on käytössä.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #49 : 15.01.2011, 21:29:12 »
Ei muuten toimi jos kalvon alapuolisen paineen ottaa imusarjasta. Pitää ottaa ennen kaasuläppää/läppiä.

Tällä hetkellä mulla on käytössä vain kalvon alapuolinen paine joka on otettu imusarjasta kaasuläpän jälkeen ja tuntuu toimivan. Miksi ei muuten toimisi itse en näe muuta ero siinä kuin sen et kun kaasun nostaa niin silloin kalvon alapuolelle tulee myös alipaine jota se ei kyllä välttämättä tarvitse mut menee nyt kumminkin sekin sinne. Voiko kyseinen alipaine sitten rikkoa jotain.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #50 : 15.01.2011, 23:21:26 »
Minkä lainen paineen säädin sulla on käytössä.

En ole varma miksi tuollaista kutsutaan "virallisesti" , olisiko tarkkuus paineensäädin ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #51 : 16.01.2011, 11:27:31 »
Tällä hetkellä mulla on käytössä vain kalvon alapuolinen paine joka on otettu imusarjasta kaasuläpän jälkeen ja tuntuu toimivan. Miksi ei muuten toimisi itse en näe muuta ero siinä kuin sen et kun kaasun nostaa niin silloin kalvon alapuolelle tulee myös alipaine jota se ei kyllä välttämättä tarvitse mut menee nyt kumminkin sekin sinne. Voiko kyseinen alipaine sitten rikkoa jotain.

Osakaasulla ajaessa voi olla imusarjassa painetta vaikka 0,8bar ja esiahtopaine jonka ahdin tekee 3bar, noin karrikoidesti ajatellen. Saa helpolla ylimäärästä lämpökuormaa moottorille ja ahtimelle. Torvet levällään ajossahan ei juuri eroa ole, mut ratapeleissä vähän huonosti saanut toimimaan imusarjanpaineella ohjaamalla...

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #52 : 16.01.2011, 15:29:38 »
Osakaasulla ajaessa voi olla imusarjassa painetta vaikka 0,8bar ja esiahtopaine jonka ahdin tekee 3bar, noin karrikoidesti ajatellen. Saa helpolla ylimäärästä lämpökuormaa moottorille ja ahtimelle. Torvet levällään ajossahan ei juuri eroa ole, mut ratapeleissä vähän huonosti saanut toimimaan imusarjanpaineella ohjaamalla...

No empä osannut tuota noin ajatelle nytkyn sitä rupee järjen kanssa miettimään niin noinhan se toimii. Tuo myös selittää sen minkä takia dumppi rupes radalla osakaasulla lirimään painetta luulin tosin sen olevan vain löysällä mut se ehkä johtuu just tuosta mitä selitit. Täytyy muuttaa tuo paine ohjaus ennen kaasuläppää oleviin lähtöihin. Kiitos vinkeistä 144.

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #53 : 16.01.2011, 16:22:46 »
Melko hyvin toimii siten, että suoraan kompurakotelosta ottaa painetiedon, jota sitten rajoitetaan rajapaineventtiilillä. Siinä toki sellainen pulma, että ahtopaine hieman muuttuu keliolosuhteiden mukaan, mutta tässä puhutaan 0,1bar heitoista. Elektronisella ohjaimella ei tätäkään ongelmaa ole, kun kompurakotelon painetta käytetään ainoastaan hukkaportin käyttövoimana, MAP-tietoon perustuva ohjaus sitten proportionaaliventtiilillä säätää itse portin liikkeitä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #54 : 16.01.2011, 20:51:51 »
Se mun säädin jolla säädetään kalvon yläpuolista painetta on tämmönen , mutta 0-4 bar

Mulla ainakin toiminut moitteettomasti  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #55 : 22.01.2011, 10:32:25 »
En ole varma miksi tuollaista kutsutaan "virallisesti" , olisiko tarkkuus paineensäädin ?

Tarkkuuspaineensäädin nimenomaan ja hintaa moisella yleisesti noin 100eur. Pneumatiikka-alan liikkeistä.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #56 : 26.01.2011, 17:06:31 »
Tarkkuuspaineensäädin nimenomaan ja hintaa moisella yleisesti noin 100eur. Pneumatiikka-alan liikkeistä.

Taitaakin olla melkein auton kallein osa   :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Todi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #57 : 26.01.2011, 23:11:15 »
Itsella oli samanlailla ohjaus kuin hyvonenju:lla ,paitsi mulla oli säätimenä kompuran letkupaineensäädin  ;D
Hyvin pelasi,kunnes ruuvasin vanhingossa väärään suuntaan niin meni pahvi  :idiot2:
Volvo 242 B30 Turbo IC
Volvo 244 B20 Turbo IC

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #58 : 10.03.2011, 12:38:16 »
Saakohan noihin kiinahukkiksiin varaosia, vai ostanko vaan toisen samanlaisen, ja jätän vanhan mahd. varaosiksi? Käsittääkseni HKS-kopio 50mm venttiilillä, kalvo rikki. En vaan heti nettikaupoista löytänytkään samannäköistä, pitää vielä etsiä.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #59 : 10.03.2011, 14:46:38 »
Onko kalvosta kuvaa?

Jos ei esim kl-racingilta tai paikallisista tuning/virityspuljuista löydy neuvokkaammat ovat kääntyneet jopa teollisuus etran puoleen

 

Autoracing  KL-varaosat