Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Hukkaporttikeskustelu

  • 83 Vastauksia
  • 47065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #60 : 11.03.2011, 10:27:15 »
Onko kalvosta kuvaa?
Jos ei esim kl-racingilta tai paikallisista tuning/virityspuljuista löydy neuvokkaammat ovat kääntyneet jopa teollisuus etran puoleen
Mää ymmärsin, että noihin feikkeihin ei oikeen saa varaosia, mutta tokihan  muista soveltamalla vois keksiä. Mää nappaan kuvan, kunhan muistan ottaa kameran työpaikalta. Lomalla en sinne mene, ainakaan toista kertaa, kävin listan kiinnittämässä jo viikolla siellä :D Se on muuten melkeen tollanen: http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=68&artnr=A1-7&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std
Tosin kirkkaalla kannella, ja sit siinä on kohollaan ne paikat HKS-kirjaimille. Jos ostaa jonkun suunnilleen samanlaisen, niin joudunkohan sen kiinnityslaipan vaihtamaan kans, vai istuisko venttiili siihen vanhaan samanlailla, jos mäihä käy? Lieneekö nuo venttiilit miten identtisiä keskenään? Jos ton kalvon jostain keksis, ni pääsis ehkä helpoimmalla.

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #61 : 11.03.2011, 11:16:43 »
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=339
Näyttääkö se sun kalvo yhtään noitten kaltaiselta?

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #62 : 11.03.2011, 11:28:23 »
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=steg_tva&artgrp=339
Näyttääkö se sun kalvo yhtään noitten kaltaiselta?
Melkolailla, sen verta, kun kalvoa irrottamatta pystyi katteleen. Ei o tässä sisällä työkaluja enempää. Eiköhän tuo kokeilemisen arvoinen olisi, kiitti.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #63 : 11.03.2011, 16:16:15 »

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #64 : 11.03.2011, 19:36:41 »
ei satu olemaan tän näköinen laite?
http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/PICT4422.jpg
Ei o. On V-bandeilla, eikä oo jäähdytysrivoja. Ku oon googletellu, ni 50mm HKS-stylet kaikissa puljuissa on just tota. 60mm on sit samannäköinen osapuilleen. Niissäkin  on varmaan aika sama tuo yläpuoli, missä kalvo on. Mittasin venttiilin halkaisijan kuitenkin, etten puhu ihan lööperiä :D

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #65 : 24.09.2016, 16:19:26 »
Se mun säädin jolla säädetään kalvon yläpuolista painetta on tämmönen , mutta 0-4 bar
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mulla ainakin toiminut moitteettomasti  :-\

Herätetään vanha aihe

Onko multa mennyt jotain ohi, mulla on bilteman hukka joka ohjataan alapuolelta paineputkesta ja yläpuolelta tollaisella kompuran painerajoitinruuvilla, yläpuoli myöskin paineputkeesta. Ja ei toimi edes huonosti, ilman yläpuolen vastapainetta ahtaa sen 0.4-0.6 "puuromaisesti"
Vastapaineella taas ahdot nousee nopeasti mutta karkaa, virtaus mulla on siinä säätimessä paineputki hukkaportille

Kokoonpano turbo vinokone

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #66 : 23.12.2016, 12:16:19 »
moro! onko kokemuksia tämmösestä hukkaportista?
http://www.ahtoja.com/product/470/turbosmart-pro-gate-40mm-style

toki kiinalainen on mutta oisko kellään ihan käytännön kokemuksia samanlaisesta :)
240

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #67 : 23.12.2016, 15:14:51 »
Hukkaportti asia on helppo. Aito Tial. Piste.

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #68 : 23.12.2016, 18:19:58 »
Aito Tialin 46 mm:n hukkaportti on osoittautunut erinomaiseksi tuotteeksi.
Ollut käytössä reilun 7 vuotta.
Aito Tialin Dump venttiili ollut myös hyvä.
Sekin ollut reilun 7 vuotta käytössä.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 18:29:59 kirjoittanut Eikka »

Poissa Eikka

  • Original Eikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #69 : 23.12.2016, 18:30:32 »
Paljo Eikka sulla käytössä ahtopainetta noilla?

Maksimi ollut 2,1 bar.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #70 : 23.12.2016, 18:33:02 »
itsellä tuossa deekussa 2x 38mm kopio tialia eikä oo mitään ongelmaa ja vastapaine ohjauksella ajetaan

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #71 : 23.12.2016, 19:09:16 »
Monta vuotta käytössä ollut 50mm Bilteman myymä HKS-kopio jatkanee ensikin kesänä elämäänsä englantilaisessa. Tähän mennessä säädettävyys on ollut hyvä alle 1bar alkaen 2,6bariin asti. Paine ehkä 0,1bar sisään samoissa niin lämpimänä kuin kuumanakin.

Muissa laitteissa on tullut käytettyä V-band-kiinnitteisiä kiinalaisia portteja, eikä niiden kanssa ole ollut omassa käytössä mitään selviä ongelmia kuin satunnainen pantojen löystyminen. Mutta eihän nää olekaan kuin käyttöautoja :P
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #72 : 05.07.2017, 17:13:18 »
Heitetääs tänne kyssäriä noista Kinugawan hukkaporteista, tarkennettuna tommosen Kinugawan 19T:n hukkiksesta.

Eli omaan ysiin tuli tuommonen ahdin päiviteltyä, 1.0 bar jousella (keltanen) ja näin alkuun heitin hukkiksen tangon säädöt arviolta. Ahtoja sellanen 0.5 bar nyt.

Mutta vaikka kuinka koittaa tangosta venkslailla niin ei tuo juur miksikään muutu. Saan sellasen 0.4 - 0.55 välille säädeltyä ahdot.

Oliko näissä Kinugawan jousissa tosiaankin nin että ilmotettu reilusti yläkanttiin ja mikäli haluan enempi ahtoja niin on hommattava jäykempää jousta vai jääkö multa nyt jotain tajuamatta?
Olis vaan hyvä pystyä nostamaan ne ahdot sinne liki kiloon kun tätä aletaan säätelemään toivon mukaan kuun lopulla...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Allux

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #73 : 06.07.2017, 15:09:59 »
Mistä saa halvimalla nykyään aidon tial 38mm portin ? Riittääkö noin 400-500hp tuntumilla  :idiot2:
242 Turbo 78

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Hukkaporttikeskustelu
« Vastaus #74 : 06.07.2017, 17:09:37 »
Mistä saa halvimalla nykyään aidon tial 38mm portin ? Riittääkö noin 400-500hp tuntumilla  :idiot2:

Hukkaportin riittoisuus riippuu vähän pakosarjan kollektorin rakenteesta miten kaasu saadaan ohjattua portille, sekä se että minkä kokoinen ahtimen pakopuoli on suhteessa tehoihin ja moottoriin. Sanoisin kummiskin näin perstuntumalla että tuo 38 piisaa.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

 

Samppasport  Futurez