Proturbo  Autodiagnoosi

volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma

  • 10 Vastauksia
  • 9438 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« : 07.07.2011, 14:18:36 »
Elikkä tuli otsikon mukainen auto tuli ostettua ahto vikaisena.No pikaisen tutkinnan jälkeen löyty pari rikkinäistä putkea ja samalla uusittiin kaikki muutki vaikka oli ehjiä päällepäin ja alipaine letkut.entinen omistaja oli turbonki vaihtanu tuon ahto vian takia mutta ei ollu kummentunu.Autossa tuntuis olevan nyt vetoja hyvin ja ahdotkin nousee  mutta ainoa mitä tekee niin ku polkasee vähän yli puolen kaasun niin käyttää ahot käyvän melkein 1baarissa mut tiputtaa noin 0.5 melkein heti ja täyellä kaasulla pysyy noin 0.9 ja pikku seilaamista on mutta 4500 kierosten jälkeen lähee tiputtamaan pikkuhiljaa ja välissä antaa vikakoodia 233.ei pitäs olla lastua autossa ja nyt mikä ahdin siinä on kiinni niin on mitsun TD04HL-16T vakio g13 pakopesässä.sain matkaan myös vakio ahtimen ja mietinki et eikö tuota mitsun turboa saa toimiin ilman lastua?Autolla ajettu 242 tuhatta ja sytytys puolen osat vaihettu.jos on vain hukkaportin säädöstä kiinni niin miten sen sais oikeisiin säätöihin?Ja joskus kylmänä ku oikein nätisti kiihyttää niin pikkusen on semmosta nykimistä.
« Viimeksi muokattu: 07.07.2011, 21:41:53 kirjoittanut vellu83 »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 ahdin ongelma
« Vastaus #1 : 07.07.2011, 14:29:17 »
Onko ahtopaineen säädin vaihdettu? Samalla tarkastaa kaikki ne 3 sen säätimeen tulevaa letkua ettei oo halkeemia tai oikeestaan vaihtaa suoraan ne ku kuitenkin ne jossain vaiheessa hajoo  :D
S60 T5

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 ahdin ongelma
« Vastaus #2 : 07.07.2011, 20:59:16 »
Ei ole ahtopaineen säädintä vaihettu mutta sille menevät letkut kylläki vaihettu.ennen letkujen uusimista ahdot ei noussu ku 0.4 bar.Aloin vain miettiin et onko tuo ahdin sopiva vakio boksille ja se ahdin on pultattu vakio turbon pakopesään.mihin ahdot pitäs noussa noin puolella kaasulla?entä minne kieroksille asti pitäs ahdot pysyä tuolla 0.9 bar täyskaasulla?Ainoa mitä myyjä sano et tuo turbo mikä paikoillaan on niin ois 7 sarjan volvosta eli onkohan hukkaportin kellokaan oikea?esijännitystä nyt on hukkaportin tangolla 3mm.Ja sitten tuo vikakoodi 233.missäs asennossa tuo turbon mittari pitäs olla tyhjäkäynnillä ku nyt se on pikkusen yli puolet vacuumi puolella?

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 ahdin ongelma
« Vastaus #3 : 07.07.2011, 21:13:18 »
Niin ja kuuluuko tyhjäkäynti moottorin pitää surisevaa ääntä virrat päällä?

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: volvo 850 2.0 t5 -95 ahdin ongelma
« Vastaus #4 : 07.07.2011, 21:18:55 »
Ahdot pelaa noissa niin että ensin käy ylempänä ja sitten laskevat jollekkin pienemmälle tasolle.
Esim 2.3 t5 1994 mallissa käy 0,7 bar ja sitten jatkuva paine on joku 0,4 bar.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #5 : 07.07.2011, 21:48:14 »
Siis meinasitko puolella kaasulla vai täys kaasulla?Voisko se tuo vakio turbon pako pesä kans temppuilla tuon mitsun turbon kans se pakopesä g13 ahtimesta?mistäs tuo joutokäynnin ilmamäärän vikakoodi?vaihoin tulpat niin oli aika valkoiset.Kohta kuukauden tuon auton kans tapellu.olis vissiin kunnosa oleva auto  pitäny ostaa.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #6 : 07.07.2011, 22:03:20 »
Siis meinasitko puolella kaasulla vai täys kaasulla?Voisko se tuo vakio turbon pako pesä kans temppuilla tuon mitsun turbon kans se pakopesä g13 ahtimesta?mistäs tuo joutokäynnin ilmamäärän vikakoodi?vaihoin tulpat niin oli aika valkoiset.Kohta kuukauden tuon auton kans tapellu.olis vissiin kunnosa oleva auto  pitäny ostaa.
Ite lähtisin siitä et uus ahtopaineen säädin jos ei halua ostaa orkkista niin suosittelen tollasta: http://www.z-power.fi/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=69 Ei ole hinnalla pilattu ja pesee mennen tullen Boosteet sun muut. Seuraavaks kyselisin joltain paikkakuntalaiselta et joskos sais ilmamassamittaria lainaan tai osataisin suoraan käytetyn ja testaisin mitä sillä sanoo. Niin onko siellä joku hybridi ahdin? vakio pakopuoli ja kompura jostain muusta? Hukkaportin kellon kalvon voisi myös tarkastaa. Eli otat sen letkun irti mikä menee ahtosäätimelle sieltä säätimen päästä eli jätät sen toisen pään kiinni kelloon ja sit imet siitä letkusta ja tukit sen samalla kielelläs, jos kieli jää kiinni kun lopetat imemisen on kalvo ehjä.
S60 T5

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #7 : 07.07.2011, 22:22:38 »
eli hukkaportin kellon kalvo on tarkastettu just tuolla imemisellä ja tuo turbo kokonaisuus mikä on nyt paikoillaan niin on mitsun TD04HL-16T eli tuo kompura pultattu volvon oman vakio ahtimen pakopesään.vakio ahdin g13.sitä mietinki et toimiiko tuolla kokoon panolla vai pitäisikö sorvata tuo mitsun oma pakopesä sopimaan tuohon autoon paikalle vai laittaako vakio osat paikoilleen et saa toimiin ku vakio ahtimen kompurassakaan ei pitäs olla vikaa.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #8 : 08.07.2011, 10:19:41 »
eli hukkaportin kellon kalvo on tarkastettu just tuolla imemisellä ja tuo turbo kokonaisuus mikä on nyt paikoillaan niin on mitsun TD04HL-16T eli tuo kompura pultattu volvon oman vakio ahtimen pakopesään.vakio ahdin g13.sitä mietinki et toimiiko tuolla kokoon panolla vai pitäisikö sorvata tuo mitsun oma pakopesä sopimaan tuohon autoon paikalle vai laittaako vakio osat paikoilleen et saa toimiin ku vakio ahtimen kompurassakaan ei pitäs olla vikaa.
Kyl pitäs toimia ihan ok tolla kokoonpanolla, tarkasta vie sellate et ota kellon tanko itri hukkiksesta ja si heiluttelet sitä hukkiksen tankoo ettei ite hukkiksen läpässä oo vikaa ku se on aika herkkä hajoon näissä mitsuissa. Ohjelma vois tehä kyllä ihan hyvää sitten kun mennään korkeemilla ahdoilla. Suosittelen kyl hommaan ton ahto säätimen minkä linkkasin niin ollaan sen jälkeen paljon viisaampia taas.
S60 T5

Poissa vellu83

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #9 : 08.07.2011, 11:07:49 »
Eli tuo mitsun turbo/kompura on pultattu volvon vakio turbon pakopesään.tarkotus olisi saada auto vakiosti toimiin.Moneen kertaan tuon tangon käyttäny pois ja kattonu et läppä liikkuu hyvin.Ainoa mitä kokeilin et otin imm liittimen irti niin minusta käynti ei muuttunu.Välissä tuntuu ku oikein nätisti kiihyttää ja just siirtyy ahtojen puolelle niinku koneen käynti jarruttas ja sitten taas lähtee vetämään.En tiiä liittyykö vikaan et kylmänä tyhjäkäynti noin 800 ja normaali lämpösenä välissä käy melkein 1000.pystykös tuon hukkaportin tangon säädön tarkistaan sillai et tvc venttiililtä johto irti ja ei pitäs ahtoja nostaa ku noi puoleen väliin jos on oikeassa säädössä?Pitäskö nuitten ahtojen pysyä tuola 0.9 kaasupohjassa minne asti yläkieroksilla?joo pitää hommata tuo säädin.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 850 2.0 t5r -95 ahdin ongelma
« Vastaus #10 : 08.07.2011, 14:58:47 »
Eli tuo mitsun turbo/kompura on pultattu volvon vakio turbon pakopesään.tarkotus olisi saada auto vakiosti toimiin.Moneen kertaan tuon tangon käyttäny pois ja kattonu et läppä liikkuu hyvin.Ainoa mitä kokeilin et otin imm liittimen irti niin minusta käynti ei muuttunu.Välissä tuntuu ku oikein nätisti kiihyttää ja just siirtyy ahtojen puolelle niinku koneen käynti jarruttas ja sitten taas lähtee vetämään.En tiiä liittyykö vikaan et kylmänä tyhjäkäynti noin 800 ja normaali lämpösenä välissä käy melkein 1000.pystykös tuon hukkaportin tangon säädön tarkistaan sillai et tvc venttiililtä johto irti ja ei pitäs ahtoja nostaa ku noi puoleen väliin jos on oikeassa säädössä?Pitäskö nuitten ahtojen pysyä tuola 0.9 kaasupohjassa minne asti yläkieroksilla?joo pitää hommata tuo säädin.
http://www.youtube.com/watch?v=ShldMVI2_cI&feature=player_embedded 3.50 kohdalla kerrotaan miten oikee oppisesti katotaan se kellon esijännitys.
S60 T5

 

RallyBaron  Samppasport