Proturbo  Autodiagnoosi

Automaailman uutuudet

  • 817 Vastauksia
  • 228430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #390 : 09.09.2014, 21:34:21 »
Jostain syystä muut ei pääse yhtä pitkälle per lataus ja lataus/latausasemakonsepti on ihan olemassa oleva juttu, eikä pelkkä ppt = myytävää löytyy..

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #391 : 09.09.2014, 21:59:17 »
Pakko kyllä sanoa, että erittäin mielenkiintoinen tämä uus pikku Jagge. Jos hinta alkaa 45 tuhannesta niin varmasti noita myydään reilusti! http://www.topgearsuomi.fi/content/jaguar-xe-onko-tasta-autosta-keskisarjan-saksalaiskolmikon-voittajaksi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #392 : 09.09.2014, 22:10:08 »
Jostain syystä muut ei pääse yhtä pitkälle per lataus ja lataus/latausasemakonsepti on ihan olemassa oleva juttu, eikä pelkkä ppt = myytävää löytyy..

Eiköhän tuo ole vain kennojen määrästä kiinni?

Latausasemaverkosto on tosiaan asia, jota voisi lisensoida. Tosin Teslan brändi menee, jos siellä omalla latausasemalla lataillaan jotain norjalaista thinkcityä:



Katsotaan kolmen vuoden päästä missä mennään.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #393 : 09.09.2014, 22:12:01 »
Pakko kyllä sanoa, että erittäin mielenkiintoinen tämä uus pikku Jagge. Jos hinta alkaa 45 tuhannesta niin varmasti noita myydään reilusti! http://www.topgearsuomi.fi/content/jaguar-xe-onko-tasta-autosta-keskisarjan-saksalaiskolmikon-voittajaksi

Kojelaudan yläosa ja sen liittyminen ovipaneeleihin kopioitu Insigniasta?

Ulkoapäin kyllä tyylikäs.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #394 : 09.09.2014, 22:19:31 »
En mä malttaisi kolmea vuotta odottaa. Kennojen määrä, miksi kukaan muu ei tee vastaavaa? En tiedä, mutta jotain patentti tms. juttuja voi olla esteenä - vaikka tesla puhuukin OS-ratkaisusta. Sama Teslan teknologia 5-sarjan bemussa tai V70 Volvossa voisi saada omistamisen halun nousemaan. Miksi keksiä pyörä uudelleen, kun sen voisi jakaa sopivaa korvausta vastaan.

EDIT: Jaggen keula tuo mieleen 3-koppa bemun. Kait kaikki on niin saman näköisiä, että uniikkia ei enää tee kukaan. Pl. Citroen, eli tuliko vanhat hyvät ajat takasin ja 30 v kuluttua Cactus on lähes kulttikärry.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2014, 22:25:17 kirjoittanut D5GT »

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #396 : 10.09.2014, 10:32:20 »
En mä malttaisi kolmea vuotta odottaa. Kennojen määrä, miksi kukaan muu ei tee vastaavaa? En tiedä, mutta jotain patentti tms. juttuja voi olla esteenä - vaikka tesla puhuukin OS-ratkaisusta. Sama Teslan teknologia 5-sarjan bemussa tai V70 Volvossa voisi saada omistamisen halun nousemaan. Miksi keksiä pyörä uudelleen, kun sen voisi jakaa sopivaa korvausta vastaan.

Koska ei ole tarve tehdä vastaavaa. 35 000 myytyä autoa vuosittain on aika vähän. Muut katsoo vierestä, kun Tesla tekee pioneerityötä ja sen riskisimmän homman. Kun asioita on seurattu ja tutkittu, tulee isojen valmistajien vastavedot.

Kuten nähdään, esimerkiksi BMW:n i:t myy jo nyt Jenkeissä enemmän. Miksi BMW:n olisi pitänyt "matkia" Teslaa ja alkaa kopioida ideaa ja myydä vähemmän...?

Lainaus
EDIT: Jaggen keula tuo mieleen 3-koppa bemun. Kait kaikki on niin saman näköisiä, että uniikkia ei enää tee kukaan. Pl. Citroen, eli tuliko vanhat hyvät ajat takasin ja 30 v kuluttua Cactus on lähes kulttikärry.

No BMW:ltä kun tulee ulos normaali malli, sanotaan vaan että se on ruma ja näyttää edelliseltä mallilta. Eikö se ole aika uniikkia, kun kerran kaikkia muita syytetään muotojen kopioinnista? ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #397 : 10.09.2014, 11:12:07 »

Kai tämmöiset vähintään varusteista löytyy :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #398 : 10.09.2014, 11:21:38 »
Ei Tesla ja Bemu ole mitenkään samalla viivalla. Ehken i8 ja Tesla kilpailee samoista asiakkaista, mutta tuskin kuitenkaan verissäpäin. 4 paikkainen täyssähkö, jonka toimintasäde on jo nyt kohtuullisen hyvä vs. 2 paikkainen plugin hybridi.. Teslan pitää lisensioida teknologia muille valmistajille, joka taitaa olla ohjelmassakin? Ei pienellä ole samanlaisia resursseja kuin isoilla ja se haastaa aina.

Hatunnosto kuitenkin edelläkävijyydestä, eikä tarina tähän lopu. Mutta sama kommentti kuin Ribbellä, sisusta on liian jenkki..
Eikö Tesla ole 7 paikkainen? Ainakin siellä on takakontissakin penkit. Muistaakseni vasta oli uutisissa että tesla antaa kaikki patenttinsa muiden vapaasti käytettäväksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #399 : 10.09.2014, 11:55:30 »
Eikö Tesla ole 7 paikkainen? Ainakin siellä on takakontissakin penkit. Muistaakseni vasta oli uutisissa että tesla antaa kaikki patenttinsa muiden vapaasti käytettäväksi.
7 paikkanen on, mutta muistaakseni ei saanut meillä rekisteröityä 7 hengelle ::)
Edit. Tuosta kuvasta näkee tuon 3 rivin ja selkä menosuuntaan näkyisi penkit olevan.
http://www.nettiauto.com/tesla/model-s/6490689
« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 11:59:42 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #400 : 10.09.2014, 11:57:23 »
BMW ei pysty ikinä kilpailemaan Teslan takuun kanssa, joka on 8 vuotta rajoittamattomilla kilometreillä.
http://www.worldcarfans.com/114081879738/tesla-model-s-85-kwh-gets-infinite-mile-warranty

Bemarihan sai Toyotan avulla itselleen kehiteltyä näitä hybridejä. Toyota sai puolestaan Bemun pikkudieselin.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #401 : 10.09.2014, 14:04:16 »
BMW ei pysty ikinä kilpailemaan Teslan takuun kanssa, joka on 8 vuotta rajoittamattomilla kilometreillä.
http://www.worldcarfans.com/114081879738/tesla-model-s-85-kwh-gets-infinite-mile-warranty

Jep, NA-markkinoilla on vain 6 vuoden ja 100 000 mailin lisätty takuu.

Kialla on 10 vuoden takuu NA-markkinoilla. Eli Kia on VIELÄ parempi kuin Tesla :)

Ostin juuri laukun, jossa on sadan vuoden takuu... kumma kun näitä laukkuja vaan näkyy aika vähän ihmisillä. Luulisi sadan vuoden takuun olevan aika houkutteleva, kun takuu niin tärkeä on.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #402 : 10.09.2014, 17:24:58 »
Koska ei ole tarve tehdä vastaavaa. 35 000 myytyä autoa vuosittain on aika vähän. Muut katsoo vierestä, kun Tesla tekee pioneerityötä ja sen riskisimmän homman. Kun asioita on seurattu ja tutkittu, tulee isojen valmistajien vastavedot.

Kuten nähdään, esimerkiksi BMW:n i:t myy jo nyt Jenkeissä enemmän. Miksi BMW:n olisi pitänyt "matkia" Teslaa ja alkaa kopioida ideaa ja myydä vähemmän...?

No BMW:ltä kun tulee ulos normaali malli, sanotaan vaan että se on ruma ja näyttää edelliseltä mallilta. Eikö se ole aika uniikkia, kun kerran kaikkia muita syytetään muotojen kopioinnista? ;)

Eikö kannattaisi ottaa reality check - mikään aloittava merkki ei tule pääsemään vanhojen toimijoiden lukuihin. On aivan sama, kuinka hyvä tai sopiva tuote on. Tuotanto ei ole riittävää ja ennen kaikkea jälleenmyynti- ja huoltoverkostot on vasta rakenteilla. Tesla ansaitsee hatunnoston, vaikken yhtään ihmettelisi, jos se katoasi markkinoilta kun isot lähtee leikkiin.

Bemu ei jostain syystä osaa tai halua lähteä täyssähkö liiketoimintaan. Mun silmissä Bemun I8 / i3 ei ole killpailevia tuotteita täyssählkö Teslalle. Edelleen, teknologia pitäsisi siirtää johonkin"premium" farkun koppaan, jotta asiakaskunta laajenisi. On ihan varmaa, jos vastaavaa pakettia myytäisiin esim. bemun brändillä niitä ilmestyisi katukuvaan melko nopsaan... jakeluverkko on kova sana.

(Mieti vaikka miksi Yamaha on niin kova perämoottori rintamalla Suomessa. Vastaus on Keskon jakeluverkko - aikanaan se oli ainut, kenellä sellainen sanan varsinaisessa merkityksessä oli. Tuote ei ole mitenkään erikoinen, vaikkakin kilpailukykyinen.)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #403 : 10.09.2014, 17:44:37 »
Totta kai Teslalle pitää nostaa hattua. Mutta kulttimainetta ja kovia odotuksia en allekirjoita. Näillä tasoilla shorttaisin sen osaketta, jos olisi pakko valita joku positio.

Samalla pitää nostaa toki myös hattua Teslan markkinoinnille, kovaa hypeä on saatu paikkaan jos toiseenkiin vaikka koko autoa ei ole edes ollut vielä myynnissä.

Nyt kun asia tuli puheeksi, niin koska muuten viimeksi on noussut maailman top 30 myyntiin kyennyt uusi automerkki? Ei esimerkiksi badge-engineered, vaan ihan uusi? Kiinasta ilmeisesti joku on noussut... mutta siellähän on pääomaa ja poliittista tukea tehdä tuollaisia temppuja.

Täyssähköstä pitäisi mennä urkkimaan varmaan isojen firmojen tuotekehitysosastoille?

PHEV:tä pukkaa kyllä normaalin auton näköisinä Saksasta:

Audi: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288718318607.html

e-Golf on toisaalta kokonaan sähköinen: http://emobility.volkswagen.de/int/en/private/cars/eGolf.html

mutta myös hybridinä: http://emobility.volkswagen.de/int/en/private/cars/GTE.html

Ja jos katsoo e-golfin "rangea" ei se ole kaukana Tesla S:stä: http://www.csmonitor.com/Business/In-Gear/2013/1013/Pushing-a-Tesla-Motors-Model-S-to-the-edge-of-its-range

My personal takeaway from this exercise was a practical range limit for my car: 180 miles in warm weather, 150 miles in the cold.

Aikalailla siis akkujen painon suhteessa tuo range eroaa Golfiin verrattuna. Eli missä se Teslan "juju" on? Ei muuta kuin markkinoinnissa?
« Viimeksi muokattu: 10.09.2014, 17:52:16 kirjoittanut Rodion »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #404 : 10.09.2014, 18:01:40 »
Ladattavat hybridit on jo "vanhaa" teknologiaa. Niissä ei ole mun silmissä mitään uutta - Toyota on ilmeisesti lisensioinut teknologian ainakin bemulle ja niitä odotellaan ja ne tullee olemaan kohtuullinen menestys. Ostajakunta on oikea. Prius ei monelle ole vaihtoehto, mutta 5-sarja hybridi on jo ehkä tasolla - sähkö 5-sarjalainen 400+ km toimintasäteellä saisi jo omistamisen halun nousemaan. Ainakin mulla.

Myynnin este on se, että hyvin toimeentulevat aikaiset omaksujat on nyt liikkeellä, eikai sähkö Golfkaan ole ihan järisyttävästi myynyt? Uskon, että i3 menee paremmin kaupaksi kohderyhmälle, koska sillä on statusarvoa esim. verrattuna harmaaseen Golfiin, jos ja kun hinnalla ei ole niin paljoa merkitystä nyky ostajille. Mutta iso joukko tulee perässä ja asetelmat vaihtuu.

Mä veikkaan, ettei yksikään uusi merkki ole nykyaikana viimeisen 30 v aikana yltänyt top 30:iin.

 

KL-varaosat  Race.fi