Autodiagnoosi  Carcom Oy

Automaailman uutuudet

  • 817 Vastauksia
  • 228345 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #465 : 06.10.2014, 16:50:47 »
:-X
Mikä siinä on että Audin pitää tehdä jokaisesta coupe mallista helkkarin ruma sportback malli  :idiot2:

No ruma tää nimenomaan on.
Kyllä noitakin jotkut onnettomat menee sitten ostamaan.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #466 : 06.10.2014, 17:03:23 »
:-X
Mikä siinä on että Audin pitää tehdä jokaisesta coupe mallista helkkarin ruma sportback malli  :idiot2:

Juu ei kauheasti iske kyllä mutta esim. tällainen kelpaisi Audilta kummasti... Tuossa on vielä peräkin tallella.

a car you can believe in

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #467 : 06.10.2014, 19:50:23 »
Vähän kyllä torta på torta? Vai onko kyse CLA -kilpailijasta, eli tuotantoversio tulee olemaan A3 luiskaperä?

Sinällään kyllä jotenkin nätti. Vähän kuin uusi kupla, josta kyllä tykkään. Köyhän miehen Porsche.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #468 : 09.10.2014, 23:50:01 »
C-sarjalainen ei varmasti ole kokonsa vuoksi kenenkään perheellisen unelma. Ainakaan muuta kuin vaimon kauppakassiksi.
??? Joku perheellinen on kuulemma ajanut V70 I koristakin perheautona, sen sisätilat ovat lähes sentilleen samat nykyistä edeltäneen S204 Ceen kanssa ja uusi Cee on selvästi sitä isompi.

Minä olen 181-senttinen ja kuvassa ratin takana istuva poikani on minua hieman pidempi. Minä olen kieltämättä persjalkainen ja pitkäselkäinen, kuvan kuski on pikemminkin normaalimittainen, eli hänen jäljiltään kuskin penkille istuessani minä en ylety polkimiin lainkaan penkkiä siirtämättä:



Suurin ero tiloissa Ceetä edeltäneeseen V70 on Ceen selvästi pienempi tavaratila ja vaikka takapenkillä suunnilleen vastaavat tilat onkin, on Volvon korkea takaistuin selvästi mukavampi.

Sekä tilan tarpeen merkitys suhteessa muihin valintatoiveisiin että myös se, missä kohdassa autoa ja mihin suuntaan tilaa tarvitaan on aika henkilökohtainen kysymys. Minä ostun mieluummin tuolla Ceen takapenkillä aika tiukasti juuri riittävässä poterossa kuin pää katossa uuden S80 tai Superb sedanin takapenkillä.

Ilman muuta Cee ja etenkin vanha 204 Cee ovat kokoluokkaa, jossa useimmat istuvat mieluummin edessä kuin takana.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2014, 23:55:57 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #469 : 10.10.2014, 00:14:25 »
Vaikka ysikymppi tilava auto onkin niin ei se kovin käytännöllinen ole kuljetuspuuhissa, ei takapenkki taivu... Tokihan takakontti varmasti nykysedanit voittaa lastausaukon koossakin jo.

Sitten kun perhettä toivottavasti siunaantuu ja sen aika koittaa, niin uskoisin farmari-Volvon on ainoa vaihtoehto perhekäytössä...
Kyllä iso sedan toimii perhekäytössäkin, kunhan ei ole koiraa tai muuta syytä, jonka vuoksi tarvii farkun tavaratilaa jatkuvasti. 744:n peräkonttiin meni lapsiperheen mummolareissun muiden varusteiden päälle varalta pinnasänky, ettei tule oudossa paikassa ikävä. Myöhemmin samaan tavaratilaan mahtuivat neljän hiihtäjän carverit muun matkatavaran taakse poikittain.

Nykyään isojen sedanien valikoima on pieni, kun valmistajat myyvät mieluummin jotain trendikkäämpää.

Se on muuten jännä, että nykyään perheellisellä on "pakko" olla aina iso farmari, miksi? ???

En lähde spekuloimaan kenenkään valintamotiiveilla, koska omanikin ovat muuttuneet ajan ja arvostusteni myötä. Mutta meille 744 GLE ehti 20 vuoden aktiivipalveluksensa aikana muodostua perheauton mitaksi, johon kaikkea verrataan. Siinä istuu neljä aikuista mukavasti edessä tai takana ja tavaratilaa on pienen farkun verran. Sen seuraajaksi ei S60 sopinut lainkaan, mutta S80 jo paremmin.

V70 I ja Mersun S204 farkku kokeiltiin välillä, mutta takapyörien ääntä, aina kuraista takalasia ja takaluukun naarmivaa jääkinosta puskurin päällä ei ole lainkaan ikävä. Tavaratilaa toisinaan on ikävä, koska kaappeja, liesiä, jne toisinaan kuskattavaa ei sedanilla siirretä ilman peräkärryä.

Mutta yksi syy farmarien, crossoverien ja katumaaturien lisääntymiseen perhekäytössä taitaa olla valinnan väheneminen isoissa sedaneissa? Isojen sedanien valikoima on vähentynyt, kun Volvo 944, Ford Scorpio, Opel Omega, Nissan Laurel ja Cedric ja Toyota Cressida ja Crown eivät saaneet seuraajaa, ainakaan Suomessa.

Jos tarvii enemmän tilaa, on pakko ostaa korkeakattoinen, joita valmistajat mielellään myyvät (hieman paremmalla katteella).

Isoja sedaneita ei liittokanslerin virka-auton kokoluokan alapuolella ole kovin monta. BMW 500 ja Mersun E-sarjalainen ovat sellaisia, että niissä istun takapenkillä aivan yhtä mukavasti kuin edessäkin. Tarvittavista mitoista riippuen joku voi löytää enemmänkin, mutta minulle ei tule mieleen muita?

Itse siirryin kahden farkun (V70 I ja Cee) jälkeen takaisin sedaniin, eikä ainakaan vielä kaduta yhtään. Vaihto oli paitsi harkittu, myös koko perheen pääsiäisen hiihtoreissulla protoiltu poikani autolla. Tuolla peräkontissa on Cee farkun suunnilleen kattoa myöden täyttävä varustus. Vanhus tarjosi mukavamman reissun kuin mihin Cee tai S80 olisivat pystyneet. Ceessä olisi ollut takana ikävämpi istua, S80:ssa olisi ollut väistämättä sisällä iso tavarakasa, kun peräkonttiin ei mahdu:
« Viimeksi muokattu: 10.10.2014, 00:29:43 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #470 : 10.10.2014, 10:39:52 »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #471 : 10.10.2014, 13:48:17 »
??? Joku perheellinen on kuulemma ajanut V70 I koristakin perheautona, sen sisätilat ovat lähes sentilleen samat nykyistä edeltäneen S204 Ceen kanssa ja uusi Cee on selvästi sitä isompi.

Minä olen 181-senttinen ja kuvassa ratin takana istuva poikani on minua hieman pidempi. Minä olen kieltämättä persjalkainen ja pitkäselkäinen, kuvan kuski on pikemminkin normaalimittainen, eli hänen jäljiltään kuskin penkille istuessani minä en ylety polkimiin lainkaan penkkiä siirtämättä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Suurin ero tiloissa Ceetä edeltäneeseen V70 on Ceen selvästi pienempi tavaratila ja vaikka takapenkillä suunnilleen vastaavat tilat onkin, on Volvon korkea takaistuin selvästi mukavampi.

Sekä tilan tarpeen merkitys suhteessa muihin valintatoiveisiin että myös se, missä kohdassa autoa ja mihin suuntaan tilaa tarvitaan on aika henkilökohtainen kysymys. Minä ostun mieluummin tuolla Ceen takapenkillä aika tiukasti juuri riittävässä poterossa kuin pää katossa uuden S80 tai Superb sedanin takapenkillä.

Ilman muuta Cee ja etenkin vanha 204 Cee ovat kokoluokkaa, jossa useimmat istuvat mieluummin edessä kuin takana.

Toivottavasti et nyt kuvia järjestellyt sen vuoksi että pääset näin sanomaan? :)

Jostain syystä kuitenkaan en tunne yhtäkään lapsiperhettä, joilla olisi C-mersu farmarina käytössä... onko imago sitten ainoa, joka näin sanelee, jos kerran mitat päihittää V70:n?

Mahtuuko tuonne esimerkiksi kolmea turvaistuinta takapenkille vierekkäin?

Lapsiperheautot tutuilla: C4 Grand Picasso, S-Max, V70 (uusin), 520d (F11), Mondeo Farmari, 850 GLT farmari, Honda CR-V (uusin), Dodge Nitro.

Joulukuun alussa pääsee ajamaan uudella A-mersulla Saksassa. Saa taas vähän tuntumaa pikkumersuihin. Edellinen kerta olikin tuon C-sarjalaisen koeajot muutaman vuoden takaa.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #472 : 10.10.2014, 16:28:38 »
Toivottavasti et nyt kuvia järjestellyt sen vuoksi että pääset näin sanomaan? :)
En suinkaan. Tehtaan esitteistä luin aikanaan matkustamon mitat leveyden ja istumakorkeuden osalta ja ne ovat lähes sentilleen identtiset. Esitteistä puuttuvan mitan kävin metrinmitalla tarkistamassa sen hetken aikana, kun molemmat olivat tontilla yhtä aikaa. Takapenkin selkänojasta kaasupolkimeen sentilleen sama lukema, olisiko ollut 221 cm?

Lomakuvan linkitin oman Ceeni tilinpäätöstarinasta Mesefoorumilta, koska samaa tilakysymystä on keskusteltu myös siellä:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=50831

Jostain syystä kuitenkaan en tunne yhtäkään lapsiperhettä, joilla olisi C-mersu farmarina käytössä... onko imago sitten ainoa, joka näin sanelee, jos kerran mitat päihittää V70:n?

Mahtuuko tuonne esimerkiksi kolmea turvaistuinta takapenkille vierekkäin?

Lapsiperheautot tutuilla: C4 Grand Picasso, S-Max, V70 (uusin), 520d (F11), Mondeo Farmari, 850 GLT farmari, Honda CR-V (uusin), Dodge Nitro.
En sanoisi, että Cee päihittää V70 I:n. Etu- ja takavetoisen tiloja vertaillessa akseliväli perinteisenä korihylsyn mittana ei päde, joten 10 senttiä pidempi akseliväli ei näy Ceen sisätiloissa. Mutta V70 mielletään yleensä helposti perheautoksi, ja S204 Ceen sisätilat ovat lähes identtiset. Suurin ero aikuisten kannalta ei mielestäni ole tiloissa, vaan Mersun matalassa takapenkissä. Toinen syy voi olla 204 mallisarjan alkupään hinnat-alkaen tekniikoiden päästölukemat, jonka vuoksi niitä ei mennyt kovin paljoa työsuhdeautoiksi. Ei ennen 7G-Tronic automaatin ja BlueEfficiency dieselin yhdistelmää.

Ajokortillisia poikia en saanut suostutelluksi kokeilemaan turvaistuinta, mutta en usko kolmen sopivan? Yhtä lukuunottamatta yllä luettelemasi ovat selvästi suurempia tiloiltaan. Ja 850 GLT on juuri sama esimerkki kuin omanikin, että jos Kasipätkä tai V70 I kelpaa perheautoksi, silloin kelpaa myös S204, ainakin tilojen puolesta, vaikkei päältä uskoisikaan.

Muita komplikaatioita voi tosin olla. Ensimmäinen Mersuni aiheutti korviapunottavan tilanteen kesäisellä kaupungilla, kun suojatietä ylittänyt kollega kaveriensa kanssa bongasi minut minut antamassa tietä suojatien ylittäjille. "Euron Juusto" burgerimainosta mukaellen hän pysähtyi keskelle suojatietä suurieleisesti osoittelemaan keulatähteä ja melskaamaan isoon ääneen, että "Hannu, mikä toi on?"   :2funny:

Kuulin myös eri tilanteesta jälkeenpäin, kun sisarelleni oli joku kertonut nähneensä ihan minun näköiseni miehen kahden pojan kanssa, mutta eihän se minä voinut olla, kun lähtivät Mersulla  :-[
« Viimeksi muokattu: 10.10.2014, 16:33:59 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #473 : 10.10.2014, 17:51:58 »
Mikä tämän kaasupoljin-takaselkänoja -mitan tarkemmat speksit on? Kaasupolkimen yläreunasta takapenkin selkänojan yläreunaan?

Voihan olla, että mersu on osaltaan imagonsa vanki ja siksi on harvinainen näky lapsiperheautona.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #474 : 11.10.2014, 07:19:47 »
BMW i3:ssa vaarallinen ongelma kun akku vähissä: http://www.worldcarfans.com/114101082653/bmw-i3-rex-bombs-with-consumer-reports-can-experience

Toisaalta tuossa tilanteessa puhdas sähköauto ei jaksaisi kiihdyttää enää, mutta tuolla hybridillä pääsee kuitenkin vielä liikkeelle.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #475 : 11.10.2014, 12:38:29 »
Mitenköhän tämän toteuttavat: More importantly, the update will proactively charge the battery before encountering hilly terrain.

Yhtään ei ole ainakaan vielä palanut, eli siinä valossa hyvin alkanut taival sähköautoissa.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #476 : 11.10.2014, 19:12:21 »
Mikä tämän kaasupoljin-takaselkänoja -mitan tarkemmat speksit on? Kaasupolkimen yläreunasta takapenkin selkänojan yläreunaan?

Voihan olla, että mersu on osaltaan imagonsa vanki ja siksi on harvinainen näky lapsiperheautona.
Itse improvisoimani mitan tarkoitus oli yhdessä muiden mittojen kanssa kuvata matkustamon kokoa. Mittasin takapenkin selkänojan yläreunasta keskeltä etuistuinten välistä vapaana olevan kaasupolkimen pintaan.

C-sarjaa ei tosiaan pidetä perheautona ja aika monet tuo mittavertailu on yllättänyt. Minulla ei ole mitään tarvetta pyrkiä todistamaan Ceetä suuremmaksi kuin mitä se oikeasti on, mutta jostain syystä tosiaan samankokoinen Volvo mielletään hyvinkin perhekäyttöön sopivana. Jos takana matkstaa aikuisen kokoisia, istuimen korkeusero tekee Volvosta mukavamman. Mutta perheautosta puhuttaessa ei yleensä tarkoiteta yli 180-senttisiä lapsia  :D

Minäkin arvelen, että autojen edeltäjien perintö ja markkinoinnin rakentama mielikuva luovat imagen, jonka mukaan Volvo sopii perhekäyttöön hyvin, mutta samankokoinen Mersu ei. Tai Mersu ei kiinnosta perhearvoilla autoa ostavaa?

Työsuhdeauton ostajien vähäiseen kiinnostukseen on varmaan osansa W204 sarjan kolmen ensimmäisen vuosikerran kulutuslukemilla. Vasta 2011 malliset BlueEfficiency dieselin ja 7G-Tronic automaatin yhdistelmät ovat osuneet tähän segmenttiin paremmin.

Taksinahan tuon mallin Cee on vähän huono kompromissi, kun pitäisi sopeutua kaiken kokoisiin matkustajiin. Silloin ei minulle lyhytkoipiselle juuri riittävä tila enää kaikille riitäkään. Äärimmäisen ketterän Ceen jälkeen E-mallia parkkihalleissa pyöritellessä huomaan kyllä, miksi kuskit tykkäävät enemmän pienemmästä. Asiakkaan vahingoksi  :'(
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #477 : 26.10.2014, 17:23:21 »
Onko tämä Mondeo nyt oikeasti uuden sukupolven, vaiko facelift?

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014102418775077_at.shtml

Keula mukavan näköinen, mutta takaa vähän pliisu. Silti hintaansa nähden hyvän oloinen laitos taas kerran.





Jos muita uutuuksia miettii, onko uusi Q5 tulossa jo pian?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #478 : 27.10.2014, 10:02:27 »
Kokonaan uusi pitäisi Mondeon olla. Tosin pari vuotta vanha malli alkaa kohta olemaan. Eurooppaan vaan tulee "hieman" myöhässä myyntiin.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Automaailman uutuudet
« Vastaus #479 : 29.10.2014, 08:39:08 »
http://teknavi.fi/2014/10/tesla-lennossa-suomessa-myyty-enemman-kuin-saman-hintaluokan-audeja-bmwta-porscheja-ja-jaguareja-yhteensa/

Hyvä kun saadaan Suomeenkin näitä reilusti. Maanantaina Tesla ajoi Oulun keskustassa vierellään Audi A7 ja kyllä Tesla oli paljon paremman näköinen. Huomasi, että ihmisillä kääntyi päät kun Tesla meni ohi :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

RallyBaron  Samppasport