KL-varaosat  Race.fi

Siniin 945 - wannabe Classic

  • 79 Vastauksia
  • 26362 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #30 : 09.11.2015, 00:17:56 »
O0
Juurikin noin se tulee tähänkin joskus :)

Vielä ei vaan seosmittarille ole tarvetta, ku mennään vakioromuilla. Toistaiseksi...

On siinäkin omat hyötynsä vaikka vakio.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #31 : 09.11.2015, 20:43:42 »
Tänäänpä ajoin taas autolla. Ja vieläpä silleen että oli se pedaali ihan lattiassa. Ja YLLÄTYSPYLLÄTYS, tässä olikin ahdettu moottor!  :o
Ei kovin kovasti, mutta kuitenkin :D
Lauantaina asennettu mittari väitti että vieläpä ihan "tehdasmäärän" verran, eli 0,3bar.

Tästä herääkin iso punainen kysymysmerkki sitä aiempaa tarkkuusmittaria kohtaan, jonka neula ei käytännössä nollasta noussut, ennekuin hukkiksen kellon letku oli kokonaan irti. Vaikka siellä ilmeisesti on ollu koko ajan tuo 0,3bar...

Eli silloin kun se aiempi mittari näytti 0,5bar, vedossa hukkiksen kellon letkun irtiollessa ja naulauksen alkaessa, pontta olikin todellisuudessa 0,8bar?
Mikä kävis myös yksiin sen kanssa että tankissa oli 95E10:tä ja minusta sen ei ihan vielä 0,5bar paineella pitäs naulata. Mutta jos siellä olikin tuo 0,8bar...  ???

Elämme jännittäviä aikoja  :puavo:
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #32 : 14.11.2015, 18:01:52 »
Pala 6mm rosteriplootua, irtonainen etupuskurin alumiinipalkki, vähän askartelua...

Ja niin ne on pulteilla toisissaan kiinni. Kyseessä siis lisävalotelineen kiinnike. Tuon jatkeeksi piirtelin vielä sen toisen osuuden, mihin valot kiinnittyy. Pitäs nyt kestää pommeja ja paukkumista :D
Palkin päällysteeksi on toinen ehjempi puskurikin tuon alkuperäsen runnotun tilalle. Tosin musta, mutta äkkiäkös sen maalaa  ::)

Keskuslukon kauko-ohjaushan tästä jäi tehtaalle, mutta ratkaisin asian

Defan vanhalla varashälyttimellä  8) Niitä on siunaantunu pahvilaatikollinen, ja edeltävässä seiskassakin toimitti virkaansa hienosti.

Lisäksi Puolalaisesta nettikaupasta tuli säkillinen eri näkösiä sähköjuttuja

Releistystä valoille pitäis alkaa rakentamaan siis. Noiden seuraksi hain vielä Moponetistä nylonsukkaa ja 4mm2 johtoa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #33 : 21.11.2015, 21:37:56 »
Johtotehtäviä tällä kertaa.

Eli niinkuin montaa muutakin seiskaa ja ysiä, tätäkin vaivasi kohtuu mieto latausjännite, jännitehäviöt ja tätä myöten myös heikkotehoiset valot.

Ongelma ratkaistiin kasalla kaapelia, liittimiä, kutistesukkaa jne. sähkötöissä tarvittavaa roinaa. Sekä sitten jo aiemmassa postauksessa näkyneitä relejuttuja.

Aluksi akun napajännite oli tyhjäkäynnillä kaikki normikulutukset päällä noin 13,2V. Ei hyvä tämä. Laturi kuitenkin työnsi mittarin mukaan perästään tässä vaiheessa jo 14,1V. Ajovalon H4:n kannalla jännite olikin sitten vain karvan yli 12V...

Kaupasta sitten muutama metri 35mm2 kuparikaapelia, ja siihen sopivat kaapelikengät. Kaapelikenkien kiinnitystä varten tein huipputeknisen jigin jossa tuurnan avulla sai niitattua kaapelikengät paikalleen kuin tehaksessa ikään.

Laturin perästä akulle laitoin siis toisen jytkykaapelin alkuperäsen rinnalle, ja putsasin liitospinnat molemmista päistä. Laturin takapään muovia sai vähän viilata että isohko kaapelikenkä mahtui paikalleen. Myös laturin ja imusarjan välisen miinuskarvan vaihdoin paksumpaan, tais olla 18mm2 johto tässä.
Lohkosta runkoon vedin myös toisen paksun kaapelin alkuperäsen rinnalle, ja putsailin kiinnityspinnat.
Tämän jälkeen sitten olikin latausjännitettä

Latausjännite siis nousi laturin perässäkin melkein 14,4V:iin, ja sama on nyt myös akulla :)

Ajovalojen releistyskin on nyt siis paikoillaan, mutta siitä ei sen enempää kuvaa olekaan kun tungin sen niin kivasti piiloon. Siellä on kuitenkin siis neljä relettä koteloineen ja sulakkeineen. Ja jokaiselle lampulle on alusta asti 4mm2 johdot. Hakkaa varmasti kaikki Bilteman sarjat 100 - 0 :D
Vielä kun hommaa uudet ja hyvät polttimot, niin luulis piisaavan. Ja noilla systeemeillä oli nyt siellä lampun kannallakin sen vajaan 14,4V jännite :)

Tästä tuli myös nyt sitten sivuoireena tietysti se, että polttimorikki -merkkivalo palaa jatkuvasti :(
Merkkivalon polttimonhan sais kyllä pois kokonaan, mutta minkäs kokonen vastus sinne orggisliittimeen tars laittaa että merkkivalo sammuu?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #34 : 29.12.2015, 19:26:27 »
No mitäpäs sitten... Eipä juuri mitään, eipä oo edes ajettukaan kun muutama kilometri. Firman pakulla kulkee tavara kuitenkin sen verran helpommin niin Volvo on saanu laiskotella.

Polttimorikki-merkkivalokin mystisesti alko sammumaan vaikka aluks hohti hullun lailla joka tilanteessa releistyksen jälkeen.

Polarpartsilta tuli pahvilaatikollinen erinäisiä osasia jotka vielä hakee paikkaansa asennusaikataulussa. Samalla tuli myös eräältä foorumilaiselta ostettua nippu ehjempiä(ja veivinreiättömämpiä) ovipahveja entisten ruttusten ja kakkasten tilalle.

Takapaksinluukun purkasin irti, purin osiin sekä putsasin ja puhalsin. On muuten ihan kohtalaisen hanurista nyppiä vanhaa lakunauhaa lasista ja luukusta irti... Kasataan sitten ihan liimalla aikanaan. Tilalle asensin tilapäisluukun ettei pakolaiset pääse tekemään pesää.
Toinen,ehjempi etupuskuri on myös käsittelyssä, sekä pidempi takaluukun kahvakin. Näissä on jo hiontaväri päällä, kohta ehkä pintavärikin  ::) Puskurin mustaan osaan tulee nyt samalla struktuurimaali päälle, niin jatkossa voi kokonaan unohtaa sen jatkuvan kuumailmapuhallin-muovinhoitoaine -sekoilun :)
Ajovalojen lasit käytin myös irti ja putsasin heijastimet. Lakkasin kiveniskuilla olleet lasit samalla melkein uudenveroisiksi. Taas vähän parempi.

Sitä kannentiivisteremonttiahan tässä on suunniteltu, mutta kun perille saapuessa tiivisteet näyttää tältä, niin ei oikein etene:


No, kohta nipussa on yksi yläpään tiivistesarja ja kolme kansipahvia, niin eiköhän niistä yksi ehjä osu kohdalle :D

Joulupukki toi tälläsen:

Pääsee nyt sitte vähän tarkemmin tilanteen tasalle. Ja pääsee tuhoamaan just tehdyn ahtopainemittarikehyksen, että tällekin saa tilaa...

Postipukki toi tänään myös tälläsen:

Kannatti ootella hetki, niin ebaysta löyty "käytetty", mutta avaamattomassa paketissa oleva Turboneticsin ahtopainesäädin. Maksoi murto-osan siitä mitä uusi olis maksanu, eikä edes tulli ottanu tästä mitään :)

Hain tänään myös paikalliselta Fixukselta uuden Defan lohkolämppärin vastuksen kun alkaa viimein näyttää talvelta täälläkin. Nyt autossa on siis kaksikin lämmitintä paikallaan; rikkinäinen, orggis Brakon ja uudempi Calix. Vanha rikkinäinen on kylmästi vaan jätetty sinne "hankalaan" pakkastulppaan, ja uusi mätkäisty helpoimpaan, eli siihen pystyjakajan paikan takana olevaan reikään :D
No, ajattelin tämän uuden kuitenkin lykätä ihan sinne hankalaan orggispaikkaan ja lyödä toiseen reikään Calixin tilalle uuden plommin.

Jos sitä viikonloppuna sisuuntuis ja nostais sen kannen pois kun alkaa viimein olemaan kaikki oheisromut kasassa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #35 : 01.01.2016, 19:56:58 »


Aloin sitä jakopäätä uusimaan, mut meniköhän jotain pieleen?  :o

Eipä sieltä mitään kummia löytynyt. Lievä pykälä joka sylinterin yläpäässä, mutta hoonijäljet näkyy vielä ylös asti. Pahvikin vaikutti ehjältä, lukuunottamatta muutamaa kummallista painumaa. Ihan ku olis ollu kasauksessa jotain paskakökkäreitä tason ja pahvin välissä. Saa olla noin, onhan tällä jo reilu 400tkm ajettu, eikä tästä mitään kilpamoottoria olla tekemässä.



Karstaa/nokea oli kohtalaisesti ahtimen pakopesässä, pakosarjassa ja pakokanavissa. Moottoriöljyn määräkin oli vähän lisääntyny, ja saanu bensanhajua itseensä. Tämäkin oli melkein arvattavissa nykysen polttoaineenkulutuksen määrästä, mutta siihenkin on tarkotus saada parannus.



Pikkumitsulla on tällainen Schwitzer-niminen kaveri...  ;)

No joo, huomenna jatketaan. Jos ei olis ihan niin kovaa kanuunaa niin helpottais :D Paiskasin myös yöks kasan osia osienpesukoneeseen pyörimään. Ravistelin sitä huohotuspönttöä käsissä ennen pesukonetta, ja voi vitsit miten paljon ja miten ihanaa mälliä sieltä valu ulos...
Tollasta ihme kökkää oli nelosen venttiileissä, muut kolme oli tasasen nokisia.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #36 : 09.01.2016, 14:25:00 »
Vehkeet nipussa. Pyörittää ja puristaa muttei syty, perkele...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #37 : 09.01.2016, 14:34:45 »
Vehkeet nipussa. Pyörittää ja puristaa muttei syty, perkele...
Antaako kipinän? Jos ei, tarkista YKK-anturi. Jos antaa kipinän, tarkista aukeeko suuttimet laittamalla lasikantapolttimon langat suuttimen liittimeen ja starttaa. Jos ei välky, tarkista suutinrele. Siinä ainakin oman vianetsinnän ensimmäiset kohteet :D
No kun halvalla sai.

Poissa Reeds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #38 : 09.01.2016, 14:52:45 »
Miten vaikutti koneen käytökseen uusi lambda-anturi? Vai ehditkö vielä ruuvata sitä paikoilleen..
V70 2.5T aut. 1999 , ex 945 Classic aut., ex 745 B230F aut. 1990, ex 245 B19A aut. 1979

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #39 : 09.01.2016, 15:08:44 »
Vaihdoin tilalle toisen käytetyn(ehkä ehjän) YKK-anturin, mutta kiukuttelu jatkuu.
Kynttilät ruuvasin irti ja tein niistä kasan imusarjan päälle ja yhdistin letkuihin -> tulta tulee, hiphei.
Ilmeisesti polttopuut sitten uupuu, koska tulpat on ihan kuivatkin vaikka hetken jo veivailin.
Suutintukille asti tulee jonkinasteinen polttoaine, koska sitä saa siitä venttiilistä sihautettua haisteltavaksi ja maisteltavaksikin.
Suuttimien liittimille tulee virrat päällä 12V sähköä.
Kaikissa suuttimissa mittarin mukaan yhtä paljon vastustusta.

Epäilys kohdistuu nyt kuitenkin suhuttimiin, ja tarkemmin siihen että ne on mekaanisesti jumissa. Voi olla etteivät ne pitäneet pesusessiosta...
Tutkimusmatkailu jatkuu kuitenkin huomenna, koska veivi otti ZAP-patterista viimeset mehut, ja SaiPa ottaa KooKoolta turpaan lähitunteina :D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #40 : 09.01.2016, 15:18:05 »
Vaihdoin tilalle toisen käytetyn(ehkä ehjän) YKK-anturin, mutta kiukuttelu jatkuu.
Kynttilät ruuvasin irti ja tein niistä kasan imusarjan päälle ja yhdistin letkuihin -> tulta tulee, hiphei.
Ilmeisesti polttopuut sitten uupuu, koska tulpat on ihan kuivatkin vaikka hetken jo veivailin.
Suutintukille asti tulee jonkinasteinen polttoaine, koska sitä saa siitä venttiilistä sihautettua haisteltavaksi ja maisteltavaksikin.
Suuttimien liittimille tulee virrat päällä 12V sähköä.
Kaikissa suuttimissa mittarin mukaan yhtä paljon vastustusta.

Epäilys kohdistuu nyt kuitenkin suhuttimiin, ja tarkemmin siihen että ne on mekaanisesti jumissa. Voi olla etteivät ne pitäneet pesusessiosta...
Tutkimusmatkailu jatkuu kuitenkin huomenna, koska veivi otti ZAP-patterista viimeset mehut, ja SaiPa ottaa KooKoolta turpaan lähitunteina :D
Eli suuttimet saa virtaa, mutta antaako ecu maat? Ja kun ajat komponenttientestauksen niin kuulet kyllä aukeaako suuttimet



Lainaus
Komponenttien aktivointi (tila 3):

* Toimi kuten tilassa 2, mutta paina näppäintä 2 kerran sijasta 3 kertaa
* VAROITUS! Koska suuttimet ovat toiminnassa 5-10 sekuntia, polttoainetta pääsee sylintereihin ja seuraavassa käynnistyksessä mahdollisesti kuumaan katalysaattoriin, räjähtäen sen sisällä! Bensapumpun virransyöttö on siis syytä katkaista ennen testin aloittamista!
* Ohjausyksikkö alkaa aktivoida oheislaitteita seuraavassa järjestyksessä:
* Suuttimet
* Tyhjäkäyntiventtiili
* Hiilisäiliön venttiili
* Ilmastoinnin kytkin
* Päärele

* (Lisä)rele
« Viimeksi muokattu: 09.01.2016, 15:20:09 kirjoittanut Kaziganth »
No kun halvalla sai.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #41 : 09.01.2016, 16:12:44 »
Miten vaikutti koneen käytökseen uusi lambda-anturi? Vai ehditkö vielä ruuvata sitä paikoilleen..
Kun sais ensin vehkeet tulille  ::) Vahva lotto on, että varmasti toimii paremmin. Vanha anturi vaikutti alkuperäiseltä, ja päälimmäisen paksun nokikerroksen alla oli valkoinen töhkäkerros. Sen alla sitten vielä ties mitä.

Tosin nyt on vähän hankalaa sanoa mikä mihinkäkin vaikuttaa, koska uutta mittausosaa on IMMu, lampaada ja moottorin lämpötunnistin. Kaikki uutta Bosch OE -kamaa.
Lisäksi tulee vielä lastut molempiin bokseihin.

Mutta katsotaan miten käy :)

Eli suuttimet saa virtaa, mutta antaako ecu maat? Ja kun ajat komponenttientestauksen niin kuulet kyllä aukeaako suuttimet
Huomenna oli tarkotus testata suuttimien toimintaa tarkemmin, kun on akussa taas täysi latinki. Sekä komponenttitestillä että lasikantalampulla.

Kun täähän on tehny sitä ihme ontumista kylmäkäynnistyksen jälkeen muutaman sekunnin. Eli käynyt hyvin tyhjää jos ei koske kaasuun. Vähän kun painaa polkimella kierroksia koneeseen niin yksi pytty putoaa muutamaksi sekunniksi pois, mutta alkaa taas käymään kun muutaman sekunnin pitää kierroksia.
Kaikki sytkäosat on uutta Volvo- tai Bosch OE -kamaa, joten epäilys ontumisen syyhyn kääntyy polttoaine-/suutinpuolelle. Eli jos siellä joku suutin on takerrellut jo pidempään...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #42 : 12.01.2016, 21:27:19 »
Eipä tarvinu paljoa testailla, kun halus jo osottaa yhteistyöhaluja :)
Ensin yritti matkia vieressä seisovaa BMW:n enskapyörää yrittäen käydä yhdellä. No, se ei ollu kauaskantoinen suunnitelma, kunnes sitten alko yskiä vähän useammallakin ja viimein jäi käyntiinkin.

Ilmeisesti siis suuttimet oli jumissa pesun jäljiltä, mutta innostuivat ruikkimaan kun edeltävän starttailukerran jälkeen pääsivät taas bensaan likoamaan.
Tietysti suuttimillekin kulkeutuva jännite oli nyt pikkusen suurempi kuin viime kerralla, johtuen täydestä akusta. Vaikutusta asiaan? En tiedä, arvailua vaan...

Käyttelin lämpöseks, ja tarkastelin että mitään ei tursua ulos mistään epänormaalista paikasta.
No, pakokaasua tursuaa ilmeisemmin ulos jostain ei-toivotusta paikasta pakosarjan/turbon luota, vaikka putsailin pinnat kunnolla. Tiivisteitä ei ollut ennenkään, joten sellaisia en nytkään laittanut. Vaikka olis ilmeisesti tarvinut... Aikaisemminkin vuoti pakosarjan ja turbon liitoksesta ylä- ja alapuolelta hieman kylmänä, mutta nyt ei lämmetessäänkään tasaantunut.

Joku venttiili vähän naputtaa, mutta välykset tarvii vielä tsekata kuitenkin kuhan vähän asettuu. Pari venttiiliä jäi säätövaiheessakin viis satkua liian tiukalle kun ei siihen hätään ollu ohuempia lätkiä.

Tyhjäkäynti on vähän "epämääräsempää" kun aiemmin, mutta johtuuko se mahdollisesti LH:n sopeutumista? Tai siis tässä tapauksessa sopeutumattomuudesta. Vai hurjaakin hurjemmasta A-nokasta jolla korvasin hurjaksi tiedetyn T-nokan? Mene ja tiedä, seurataan tilannetta...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #43 : 31.01.2016, 22:07:03 »
No vähän uutta maalia tähän käyttökatiskaankin

Ja on ne ihan orggissiniset, vaikka kuva väittäis mustiksi.
Kyllä nyt taas kelpaa. Paitsi niiden vanhojen, naarmusten ja haalistuneiden osien, jotka on näiden vieressä... :D
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 638
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Siniin 945 - wannabe Classic
« Vastaus #44 : 17.06.2016, 23:13:38 »
No mitäpäs sitten. Perjantai.

Sininen pahvilaatikkoauto sai tänään leiman!  *taavih->
Pari kuukautta myöhässä tosin, mutta eipä oo ollu ajoakaan. Vähän kankeasti se leimaaminenkin eteni, kun ekana oli konttorilla jumalaton ryysis ja sitten vielä autossakin mukamas vikaa... Vasen sumuvalo kuulemma sojotti harakoille ja oikeassa etukulmassa oli alhaalla väljä pallinivel.
No, tästä suivaantuneena varaosaputkan kautta pihalle nujuamaan uusi timmimpi yksilö tilalle ja ruuvaamaan sumuvalon sojotus maan kamaran suuntaan.
Success! Ja takas konttorille muikistelemaan että tulinpa taas. Nyt se sitten kelpasikin.

Näin sivujuonteena, nosturiin tottuneena hiekka-/nurmikkopihalla tuuskaaminen viiden markan tunkin kanssa autonhuoltohommissa on ihan rektumista!
Onneks on sentään paineilmantekokone ja siihen käyvä letku pöristimineen niin ei ihan keskiajalle tarvinu vajota. Myöskin Esteri oli sen hetken armollinen Kouvolalaisillekin ja pisti hanat hetkeksi kiinni :D Normaalisti olisin siis töipaikan laitteilla homman hoitanut, mutta nyt en koska loma.

Mitäs muuta sitten...

Etupään kaikki värikoodin väriset osat on ainakin maalattu, ja jotkut jopa vaihdettu uudempiin ei-niin-happamiin. On kivan näkönen kosla kun keula hohtaa uutuuttaan ja kuskin ovien kohdalta alkaa jokkis-look  :buck2:
Etupää on nyt myös tummempi kuin kyljet, koska maalausta ei häivytetty millään lailla tai sävytetty peruskaavasta mihinkään. Tämä siksi että kyljet ym. on tarkoitus maalata pikkuhiljaa uudestaan, niin tulee sitten suoraan kaavasta samaa väriä niihinkin.

Takapaksi sai suurinpiirtein saman käsittelyn, mutta lisäksi tuli muutama tuuninkihenkinen perusjutska höysteeksi. Tästä ja muistakin jutuista kuvajaisia pukkaa myöhemmin kuhan kerkiän ostaa filmiä kaameraan.

Kunnostin ja maalasin innoissani vanhat torvet, tein uuden telineen ja korjasin johtosarjatkin. Mutta ei pihaustakaan vaikka kuinka rutistelee ratin nappeja. Perkele, kyllä ne vielä talvella toimi! No, ei muuta kun taas varaosaputkaan ja uutta Bosch-tuotetta kainaloon. Tuotteet kainalosta ja uutukaiseen telineeseen johtojen perään, niin johan on sinfoniat kohdallaan.

Katsastuksen jälkeen paiskasin NYT JO KESÄRENKAAT alle :D Siis ne samat Titanit kun ennenkin. Tähän asti seissyt nurkissa R2:n varassa.

Seuraavaksi varmaan pitää jo se perä vaihtaa. Se taas muistutti olemassaolostaan kun kävin rulluttelemassa pitkin kyliä etsien kaljaseuraa, tuloksetta. Mutta hemmetti kun on aina kaikkea ja silloin kun ei oo kaikkea, niin sitten sataa. Sateella taas ei hiekkapuhalleta, ja minä en autooni aio asentaa mitään ruosteisia rupuosia paikalleen.
Kävin jo paikallisesta rekkamaalaamosta hankkimassa jotakin mustaa työkonemaalia, mikä kestää kuulemma viimat ja viuhkapanokset.

Sitten pitää myös saada tuo humppalulla-ominaisuus peräpään jousista pois, ja kenotus vasemmalle samoilla lämmöillä. Muutenkin koko kiesi on muodikkaassa gasser-tyylisessä takakenossa, joka ei sekään ole toivottua. Vaikka panin aiemmin valtavan painavan akun eteen ja nyt tyhjensin paksin rojuista niin ei. Ei silti. Keulii edelleen. Kummallista.

Rakentelin myös jenkkivilkkuihin paikat ihan erilliselle parkkipolttimolle, jonka saa leiman ajaksi siis vaihtaa tavan kirkkaaksi. Näin ei tarvi antaa insinöörille turhaa hykertelemisen iloa vikalistan toivossa. Siellä on siis 5W-lasikanta tavan 21W-vilkkupolttimon lisänä.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

RallyBaron  Samppasport