Elekma  Autoracing

855 t5 wannabe race car

  • 45 Vastauksia
  • 18764 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
 P>
Melkonen käppyrä on väännettävä että turbo mahtuu tuolle kohtaa. Sopiiko alavesiputki vielä paikoilleen lohkon sivuun? Hukkaportti nähtävästi tulossa tuohon venakopan tasolle?

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 t5 käyttis &855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #16 : 04.07.2012, 12:27:44 »
P>
Melkonen käppyrä on väännettävä että turbo mahtuu tuolle kohtaa. Sopiiko alavesiputki vielä paikoilleen lohkon sivuun? Hukkaportti nähtävästi tulossa tuohon venakopan tasolle?

Kyllä siitä tosiaan melkonen käkkärä tulee, mutta kattelin kuitenkin ettei täysin mahdoton ole. Turboa sovittelin tuohon paikallaan olevan moottorin kylkeen, eli sopii vesi putkikin. Hukkaportti pitäis tulla niin paljon yli kun se vaan mahtuu.
« Viimeksi muokattu: 20.07.2012, 15:04:38 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
No nythän tuo käyttis tempun teki. Olin ajelemassa töihin ja edessä oli jono joka mateli alle 40km/h. Löysäsin kaasun ja rullailin vähän matkaa nii perskeles sammu moottori. Ohjastin sitten tien laitaan ja kokeilin avaimesta käyntiin, pikkusen hörähti muttei käynnistynyt. Toisella kerralla ei edes yrittänyt. Kokeilin useamman kerran starttailla mutta ei mitään. Nostin sitten konepellin pystyyn ja kattelin ettei mitään johtoja tai letkuja ole irti. Eipä siellä mitään kummallista näkyny. Hyppäsin kuskin paikalle ja käänsin avaimesta niin hörähti käyntiin ja ajelin töihin :idiot2:

Tankissa oli jotain +15 litraa tuota etanoliseosta. Aattelin että jos se siitä teki sen ja kävin tankkaan tankin täyteen normi bensaa. Saattaa myös olla että tuo etanoli on irrottanut jotain sakkaumia tuolta tankista ja tukkinut suodattimen. Pitää vissiin käydä uusi hakemassa. Mietin myös kun tuossa on tuo pnp-kytkin häröilly aina välillä, eli ei käynnisty ennenkun on renkannu vaihekeppiä eestaas. Ei vissiin pitäs kuitenkaan ajosta sammua tuon takia?

Edit:

Lisätään vielä eilisen yön tuotoksia.


Mietiskelin tuossa, että miten nuo putket laittasin kun tuo turbo sattuu olevan jaetulla pakopesällä(juu, tiiän). Pähkäilin niin että laitan 1&2 pytyn tuohon vasemmalle, 5 & 3 oikealle ja nelospytyn tuohon keskelle sillain että se jakaantus vähän molempiin nieluihin. Saa myös ottaa kantaa miten tuo on järkävä tehdä!
« Viimeksi muokattu: 05.07.2012, 23:09:24 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Dodii, kävin hakemassa uuden polttoaine suotimen käyttikseen ja näppäsin se paikalleen. Vanhakaan ei hirveän vanhalta näyttäny, mutta sitä kun ravisteli niin jotakin siellä kuulosti irti olevan?

Tästä intoutuneena kävin eräällä suljetulla alueella pikkusen kaasuttelemassa. Jonku aikaa siinä sora rapisi ja sitten kuului "poks, phiuuuuuh" hölläsin ja katsoin että mittaristossa palaa jäähdytysnesteen vähyydestä varoittava valo. >:( Voi prkl, ajelin sitten sivuun ja kurkin auton alle, että mistä vuotaa. Eipä näkyny mitään auton alla. Auton sisällä taas oli kuin turkkilaisessa saunassa, aivan täynnä, aah niin aromikasta höyryä. Revin lattiamattoja ja suojamuoveja pois siitä lämppärin kennon edestä ja sieltähän sitä vettä tuli. Töihinkin ois reilu puolen tunnin päästä pitäny lähteä. Onneksi kontissa oli vesikanisteri jossa oli vielä muutama litra vettä. Nakkasin ne koneeseen ja ajoin lähimmälle huoltoasemalle hakemaan lisää vettä. Siitä suoraan töihin ja tuolla se nyt parkkipaikalla tiputtelee sitä vettä kuskin jalkotilaan >:( >:(
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Haulla koitin en löytäny.
Mikäs tuossa jaetussa pakopesässä on huonoa/haittaavaa 5koneessa?
Ihan vaan mielenkiinnosta :)

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Haulla koitin en löytäny.
Mikäs tuossa jaetussa pakopesässä on huonoa/haittaavaa 5koneessa?
Ihan vaan mielenkiinnosta :)

Jaetussa pakopesässähän on ideana saada turbo heräilemään aiemmin. Koneessa jossa on parillinen määrä sylintereitä ohjataan peräkkäiset pulssit pakopesän kanaviin vuorotellen. 5- koneessahan ei peräkkäisiä pulsseja tule enää toisella kierroksella.

Täysin mutuiluna sanoisin ettei tuosta jaetusta pakopesästä ole hirveästi haittaa 5-koneessa, muttei juuri hyötyäkään. Virtaustahan tuo välissä oleva levy varmaan jonkin verran haittaa. Lisäksi voi olla ettei turbo pyöri tasaisesti vaan nykimällä jos pulssit sattuu peräkkäin samaan nieluun.

Edit:
Niin ja mullahan ei tuossa kollektorissa ole minkäänlaista välilevyä vaan kaikki ampuu aikalailla keskelle. Toki ois varmasti ollu parempi jos putket olis tullut vielä enemmän pystyssä. Sillä ois saanu jaettua pakopulssit paremmin molempiin nieluihin.
« Viimeksi muokattu: 06.07.2012, 23:29:22 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Käyttikseen tuli vaihdettua eilen lämppärin kenno. Testilenkillä auto päätti taas sammu kesken ajon. Tällä kertaa sattui olemaan työkalujakin mukana. Irroittelin sen kaasuläpän päällä olevan muovisuojan jotta pääsin kattomaan onko bensakiskossa painetta. Eipä ollu, kuuntelin ettei bensapumppukaan äännä. Sain auton liikkeelle, ajoin kotiin ja vaihdoin bensapumpun releen. Toistaiseksi on toiminu hyvin, tai ainaki melkein. Etu nakutustunnistin herjaa vähän väliä ja samalla sytyttää häirövalon, mistähän lie tuokin johtuu?
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Lisätään vielä eilisen yön tuotoksia.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuossa jos ahtoputken kanssa tulee ahdasta tai liian kuumaan paikkaan ni pyöräytä kompurakotelo alaspäin ja vedä ahtolinja koneen alitse coolerin alareikään. D5 -koneen öljypohjassa ois valmis ura ahtoputken altaviennille ihan takapäässä.


Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Käyttikseen tuli vaihdettua eilen lämppärin kenno. Testilenkillä auto päätti taas sammu kesken ajon. Tällä kertaa sattui olemaan työkalujakin mukana. Irroittelin sen kaasuläpän päällä olevan muovisuojan jotta pääsin kattomaan onko bensakiskossa painetta. Eipä ollu, kuuntelin ettei bensapumppukaan äännä. Sain auton liikkeelle, ajoin kotiin ja vaihdoin bensapumpun releen. Toistaiseksi on toiminu hyvin, tai ainaki melkein. Etu nakutustunnistin herjaa vähän väliä ja samalla sytyttää häirövalon, mistähän lie tuokin johtuu?

Nakutusantrui on aika "herkkä" ja saattaa tehdä tuota jos sitä ei ole vedetty momenttiin.
Toinen on jos kaapelissa on joku katkos ym.

Mulla oli piuha poikki ja antoi virheen kun ahdot nousi yli 0.5bar.
korjaantu kolvaamalla kaapelit yhteen mistä poikki.

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Tuossa jos ahtoputken kanssa tulee ahdasta tai liian kuumaan paikkaan ni pyöräytä kompurakotelo alaspäin ja vedä ahtolinja koneen alitse coolerin alareikään. D5 -koneen öljypohjassa ois valmis ura ahtoputken altaviennille ihan takapäässä.

Itse asiassa katselinkin jo tuota ahtoputken viemistä alakautta, mutta näytti niin toivottomalta että hylkäsin ajatuksen. En kuitenkaan ajatellut asiaa ihan noin pitkälle tuon öljypohjan osalta. Täytyypä käydä kaverin D5:sta tutkimassa kuin paljon siellä on pelivaraa. Nuo mun ahtoputket tulee rosterista, tuo silikoni mutka oli tuossa vain hahmottamassa tilankäyttöä. Katselin että tuommonen 70mm 90 asteen kulmaputki sopii tuohon paikkaan, mutta se täytyy ohjata hiukan sivulle. Se tulee kyllä alle sentin päähän tuosta pakosarjasta, en sitten tiedä kuin lämpimänä se käy :D

Nakutusantrui on aika "herkkä" ja saattaa tehdä tuota jos sitä ei ole vedetty momenttiin.
Toinen on jos kaapelissa on joku katkos ym.

Mulla oli piuha poikki ja antoi virheen kun ahdot nousi yli 0.5bar.
korjaantu kolvaamalla kaapelit yhteen mistä poikki.

Eilen kokeilin heilutella sitä anturin piuhaa. Justiinsa sain käden sinne imusarjan alle mahtumaan. Nyt on toistaiseksi pysynyt pois tuo vikakoodi.  Aiemmin tuo tuli yleensä silloin kun lähdin kiihdyttämään esim. liikennevaloista. Ahtoja en hoksannut katsoa, mutta ei varmasti ainakaan tuota 0.5bar. Tällä hetkellähän tuo käyttis on vakio-ohjelmalla, että aikalailla maksimi ahdot on tuo puoli baaria.
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 t5 käyttis & 855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #25 : 20.07.2012, 15:02:05 »
Pientä päivitystä:

Käyttiksellä on tullu ajeltua ihan normi 95:lla, vaikkei käynti ongelmia olekkaan enää ilmennyt. Ihmetyttää vain kun ajotietokoneen ilmoittaman ja todellisen kulutuksen ero on 0,9l kun etanoliseoksella se oli jotain 0,2l  :idiot2:

Viime yön pikkutunneilla tuli väännettyä tällainen valioyksilö.

« Viimeksi muokattu: 20.07.2012, 15:13:03 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 854 t5 käyttis & 855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #26 : 23.07.2012, 20:23:02 »
Hyvältä näyttää  O0
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 t5 käyttis & 855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #27 : 02.08.2012, 06:26:43 »
Eipä oo paljon tapahtunu. Pakosarja pitäis hiekkapuhaltaa ja sitten maalata. Tänään alkaa kesäloma niin jos sitä tässä loman aikana jotain kerkeis tehä. Aattelin ainakin keretä koneen nostamaan pois ja yhdistellä nuista kahdesta koneesta yhden.

Käyttis on nyt myynnissä myyty, tarvitsin kuitenkin farmaria ja sellainen on jo hommattuna.
« Viimeksi muokattu: 07.08.2012, 22:13:50 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa motocykler

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 854 t5 käyttis & 855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #28 : 03.08.2012, 20:19:26 »
.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012, 10:08:14 kirjoittanut motocykler »
Volvo v70 d5 -07, 855 t5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 854 t5 käyttis & 855 t5 projeti[pakosarja askartelu]
« Vastaus #29 : 03.08.2012, 20:34:00 »
No huh huh  :idiot2:
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

RallyBaron  Samppasport