Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #705 : 20.10.2015, 23:38:32 »
Samaan hengenvetoon voisi kysyä, että mitä etuiskareita kannattaisia omaani harkita.

Lyhyemmät iskarit siis kiinnostaisi. Mieluummin paljonkin lyhyemmät. Tyyliin 50mm. Ja sellaiset joita saisi esim. GAZ merkkisinä.

Selviäähän se toki silläkin, että soitan rallyraceen ja kerron mitä tarvitsen ja he toimittavat sen minulle, mutta jos jollain on tietoa jonkun auton tietty merkki ja malli mistä löytyy niin helpottaa rallyracenkin hommaa.
Sinne vaan pirautat ja sanot, että 240 tolppaan tarttis 50mm lyhemmän. Nykysellään siellä on mitat vakioiskarille, josta sitten muutetaan mittoja tarpeen mukaan. Ei tarvitse enää itse osata sanoa mikä on lähtökohta. Itelle on ollut jo reilu pari kuukautta tilauksessa 40mm lyhemmät GAZ:it. Tehtaan päässä vähän tilaus kussut kun ensin lähettivät vakiopituiset. Takaiskarit tulivat aikalailla luvatussa ajassa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #706 : 21.10.2015, 06:12:42 »
Sinne vaan pirautat ja sanot, että 240 tolppaan tarttis 50mm lyhemmän. Nykysellään siellä on mitat vakioiskarille, josta sitten muutetaan mittoja tarpeen mukaan. Ei tarvitse enää itse osata sanoa mikä on lähtökohta. Itelle on ollut jo reilu pari kuukautta tilauksessa 40mm lyhemmät GAZ:it. Tehtaan päässä vähän tilaus kussut kun ensin lähettivät vakiopituiset. Takaiskarit tulivat aikalailla luvatussa ajassa.

Täytyy soitella. Takaiskarit kans aikanaan tilasin sieltä ns. omilla mitoilla. Eivät gazit tainneet maksaakkaan kuin satkun nurkilla kappale omilla mitoilla tilattuna.

Poissa lintta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #707 : 21.10.2015, 11:19:05 »
Sieltä on muuten tulossa BC-racingiltä coili alustaa 200-sarjaan hetken päästä tarjolle. Alkuun ilmeisesti tulossa vaan BR-versio tarjolle mutta kumminkin  :)

Poissa samperi50

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #708 : 21.10.2015, 12:01:15 »
Tässä oma versioni 240 alustamuutoksesta jäykempään suuntaan.
Halusin huomattavasti lyhyemmät iskarit molempiin päihin ja että iskarit ja jouset toimisivat yksyhteen.
Lisäksi halusin laajan säätöalueen korkeuden suhteen. 16" vanteilla saa makaamaan etupalkin varaan ja max vajaa 10cm ajokorkeuteen.
Jouset jämäkät, mutta sopivat hyvin katuautoon. Kierreosia en halunnut vahingoittaa hitsaamalla.

Edessä Konin 8610-1437 säädettävät iskarit ja tolppaa lyhennetty iskareille noin 7,5cm.
Tolppaa hiottu sen verran että saatu kierreholkki sen päälle. Kierreholkki lepää hepattuna tolppaan hitsatun renkaan päällä
Iskareiden kaverina 9" pitkät 450lbs eli 80kg/cm ja apujouset.
Iskarit vanhat vs uudet kuvassa taitaa kolmas iskari olla hieman kasassa.


Takana Gaz lyhyemmät iskarit (olisko ollu 42cm) ja bc-racingin 60kg/cm isohalkaisijan omaavat jouset.
Kierreholkkina toimii etupäähän tarkoitettu vanhanmallin holkki (paksumpi seinämä) katkottuna kahteen osaan ja sille sorvattu palikat pulttausta varten.
Takapään jousen kiinnityspistettä siirretty alatukivarressa vajaa 2cm eteenpäin. Ylälautasista ei kuvaa, mutta ihan perus lautasethan ne.


Takapäähän pitäisi vielä kehitellä jotkut ulosjouston rajoitinremmit tai apujouset.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2015, 12:07:35 kirjoittanut samperi50 »
Volvo 244 vm. -81 turboprojekti

Poissa disketti88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #709 : 16.11.2015, 21:47:38 »
kenelläkään kokemuksia alustan korottamisesta? nyt on 240 volvossa maasturi henkeä kun dieselin lesjöt edessä uusine iskareineen ja takana kuormajouset+kybin korkeapaineiskarit. takajousitusta modattu siten että taka jousen ylätuenna sekä korin väliin laitettu tunkin jackpadit eli kumityynyt ja toiset takajousien alapäähän tukivarren ja jousen väliin.

takaiskareista meinaa pituus loppua kesken, onko kenelläkään kokemusta pidemmistä iskareista tai tietääkö sopivia muista automalleista (ehkä esim hiluxista?)

eipähän lopu maavara kesken ku talvi tulee

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #710 : 17.11.2015, 00:36:07 »
G20/G30 vanin takaiskareissa on enemmän pituutta ja käy hyvin vakioiden tilalle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JVEEM

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #711 : 23.12.2015, 17:09:06 »
Tänään pistin motonettiin tilausta menemään -40mm lesjöforsseista mutta vielä iskareita vailla... Mitäs porukka suosittelee? Onko kokemuksia tästä kyseisestä alustasta? http://www.tuningstudio.fi/365006_343010/ekauppa/pQM01_7684/

Itsellä olisi vaihtoehtoina periaattessa tuo GTS alusta tai Bilstein B4. Taakse jos pistän myös -40mm jouset niin onko auto mallia keuliva sen jälkeen? Vai pitäisikö suosiolla vahvistetut jouset taakse pistää ja eteen vain nuo -40mm? Jos kiekkaa pois ottaa jousesta niin vaatinee jo iskarin muokkausta?
Volvo 242DL -79

Poissa Jartzu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #712 : 25.12.2015, 09:35:18 »
Nyt tarvittais jeesiä iskareiden ja jousten kans!

Turbottamassa -87 240DL eli vakiona b200k motilla.

Oon ajatellu konin keltasia keppejä eteen ja taakse, mutta jousista ei mitää hajua, ja mihinkää lesuun en koske!

Ja mitkä on nämä konin str oranssit kepit?
Ja mitkä jouset olis hyvät? Ei mielellään kalliit, mutta ei olis mikää hyytelö...

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #713 : 25.12.2015, 11:00:45 »
Tänään pistin motonettiin tilausta menemään -40mm lesjöforsseista mutta vielä iskareita vailla... Mitäs porukka suosittelee? Onko kokemuksia tästä kyseisestä alustasta? http://www.tuningstudio.fi/365006_343010/ekauppa/pQM01_7684/

Itsellä olisi vaihtoehtoina periaattessa tuo GTS alusta tai Bilstein B4. Taakse jos pistän myös -40mm jouset niin onko auto mallia keuliva sen jälkeen? Vai pitäisikö suosiolla vahvistetut jouset taakse pistää ja eteen vain nuo -40mm? Jos kiekkaa pois ottaa jousesta niin vaatinee jo iskarin muokkausta?

Mites GTS:n Performance-sarja? Okei liki tuplat tuosta perus-GTS:stä, toki siinä tulee jouset mukana, ja madalluksia löytyy 3 eri 240:een.
Noissa ei taida olla säätöjä mitään, kokemuksia? Vai onko fiksumpi tehdä suoraan coilit?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa A-T-N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #714 : 15.01.2016, 19:32:38 »
Kellään kokemuksia tästä uudesta tulokkaasta bc racingin alustasarjasta, millanen on ajella ja korkeuden säätö, saako kuin matalaksi? Kuvia?
Tuon sarjan hintaan ei kyllä itse viitsisi rueta coileja väsäämään.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #715 : 21.01.2016, 09:54:37 »
Budjetti mallin madallus taakse kun en halunnut laikata jousia:
akselista alatukivarren korvakot poikki ja jatkopalat väliin (itse jatkoin korvakoita n. 5 cm), tukivarsiin jatko ja siirretään iskarit akselin taakse jousen viereen (itse laitoin 850:n takaiskarit), sedanin lyhentämättömät vakiojouset. 185/65R14 rengas on tuolla madalluksella kaaren sisällä, laikatuilla jousilla saa aika tonttiin.


Tuon iskarin paikan voi toteuttaa nätimmin, ja leimapelin tukivarsia ei saisi hitsata. Jos jaksaa sovittaa niin iskarin saisi sopimaan jousen sisäänkin, jousen ylälautasta joutuu muokkaamaan ja iskarin kiinnityksen runkoaisaan miettimään. Joku lyhyt (kynä)tolppakin tuohon olisi kohtuutyöllä sovitettavissa.
Miinuspuolena tukivarret kulkee lähempänä maata, joten maasto-ominaisuudet kärsii :D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #717 : 05.02.2016, 10:07:53 »
Kellään näistä kokemusta?

http://shop.j-spec.se/sv/artiklar/j-specse-coilovers-volvo-240-740-940.html

BC Racingiä ei taida vielä olla kellään alla, ainakaan kukaan ei oo huudellut.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #718 : 05.02.2016, 17:05:33 »
BC Racingiä ei taida vielä olla kellään alla, ainakaan kukaan ei oo huudellut.

Saapuu vasta maaliskuussa :D
No kun halvalla sai.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #719 : 05.02.2016, 17:41:06 »
Saapuu vasta maaliskuussa :D

Niimpäs olikin, ennakkokimppa kontissa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo