Proturbo  Autodiagnoosi

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #75 : 30.06.2011, 11:24:41 »
Missähän automallissa mahtaisi olla 240:sen etupään perssoneihin sopivat lyhkäsemmät etuiskarit madallusta ajatellen?

Hommaa jeesaisi, jos joku tietäisi suoraan/pienellä modifioimalla käypäset patruunat, tai vaihtoehtoisesti pystyisi mittaamaan perssonitolpan sisähalkaisijan, patruunan ulkohalkaisijan + mitan ulos ja sisäänpainettuna.

Ei oikein hotsittaisi alkaa vakiopatruunoita sorvaamaan...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #76 : 30.06.2011, 11:42:28 »
Saabin iskareita nuo käyttää noissa.

Tuolta kun jaksat lukea ja selata niin löytyy konin numerot yms.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=85793
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 11:45:19 kirjoittanut mista »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #77 : 30.06.2011, 12:22:28 »
Suuret kiitokset mista. Nyt tarkoitus madaltaa käyttöautoa, joten ratkaisu tulisi löytää Motonetin tuotteista. Eli jos joku tietäisi hyvän iskarin/iskarin aihion, millaisesta automallista kannattaa lähteä metsästämään?

Saab / Toyota Camry / BMW? Jokaisella tuntuu olevan erilaisia ratkaisuja...
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2115
    • Instagram kuvat
Vs: 240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #78 : 30.06.2011, 12:23:51 »
Tuolla mainitaan ainakin Saab 9-3 98-02 turbo

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #79 : 30.06.2011, 12:55:16 »
Tuolla mainitaan ainakin Saab 9-3 98-02 turbo

Ja myöskin Saab 900 vm.94-98, joka on ainakin monen kuvaston mukaan täysin erikokoinen kun tuo 9-3:sen patruuna. Täytynee kysellä meidän varaosatiskiltä, josko niitä olisi varastossa...

Viittiskö joku ystävällinen mitailla vakiopatruunan mitat ohjeitteni mukaisesti? :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #80 : 30.06.2011, 16:47:51 »
Tuli tilattua tuohon farkkuun gts-sarja, vielä ei ole tullut. Mutta Tuskin niissä napaa tulee mukaan, pelkkä tolppa ja jouset mun käsittääkseen.

« Viimeksi muokattu: 04.01.2013, 04:18:07 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #81 : 30.06.2011, 16:49:32 »
Koneistamolla ottavat ehkä pari kymppiä kun irrottavat ne.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #82 : 30.06.2011, 16:50:38 »
Väärinkäsityksiä...
« Viimeksi muokattu: 04.01.2013, 04:18:32 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #83 : 30.06.2011, 17:11:48 »
GTS-sarjassa tulee ISKARIT ja JOUSET, ei mitään tolppia.  :2funny:

E:

Vähän hakemalla olis varmaan löytyny täältä tai museosta tämä kuva.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 17:15:04 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: 240 lyhyemmät etuiskarit
« Vastaus #84 : 30.06.2011, 18:16:29 »
Tänne sit vaan tietoa, itseäkin kiinnostaisi. Ja ihan perusiskari, tohon ryjään ei tarvetta konin iskareille.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #85 : 05.07.2011, 17:36:03 »
Nuo Saabin patruunat ei sitten käy lainkaan, hyvin lähellä vakiota lukuunottamatta pituutta, mutta kiinnitysmutterin kohdalta ja rungosta liian paksut.

Huomenna pitäis tulla -87 vuoden Camryn etuiskarit, josko ne sitten olisi pienellä vaivalla sovitettavissa.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #86 : 10.07.2011, 13:26:47 »
Lyhentelin tuossa tuosta tuningstudion 45/35 vähän etujousia. 3/4 osaa leikkasin pois ettei varmaan pyöri. Ei ne käsin tunnu pyörivän, paikallaan ovat, mutta minkä takia ne ääntää joka kerta kun ajaa hitaaseen töyssyyn? Topparit on jousen pään kohdalla, mutta aina hitaassa joustossa, varsinkin ulospäin kuuluu sellanen sama ääni, kun että jousi olis ihan päin helvettiä  :o Johtuuko tämä siitä kun päätä ei ole taivutettu?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #87 : 11.07.2011, 11:29:17 »
Viittiskö joku mitata vakio 200:sen korkeuden etunavasta lokasuojan kaareen? Osaisi arvioida, paljonko tuota nykyistä iskaria täytyy lyhentää madallusta ajatellen.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa HP

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #88 : 11.07.2011, 15:32:36 »
Viittiskö joku mitata vakio 200:sen korkeuden etunavasta lokasuojan kaareen? Osaisi arvioida, paljonko tuota nykyistä iskaria täytyy lyhentää madallusta ajatellen.

http://i6.photobucket.com/albums/y250/HJP_84/242/Kuvia112010002.jpg

Tuossa mitta on edessä 395 mm, takana 350 mm.
Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #89 : 14.07.2011, 16:26:28 »
Laitetaas tännekkin nyt infoa. Vakio 200:sen mitta etunavasta kaareen on keskimääräisesti juurikin tuo 395mm... Itse laikkasin Lesjön jouset siten, että mitta on nyt jotakuinkin 320-325mm.

Ostin uudet Volvon kaasuiskarit Motonetistä 34,90e/kpl ja Alppilen Metallisorvaamo lyhensi niitä 8cm sorvissa samanpäivän aikana sopuhintaan.

Käyttökokemuksia laitan kun saan iskarit alle.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Futurez  Kulkukoira