Proturbo  Autodiagnoosi

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 374111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Soakki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #195 : 29.04.2012, 17:54:36 »
Referenssiksi katkaisemattomat Lesjöfors -40mm, 18" MB Italiat ET 40 luokkaa ja 25mm adapterit.


240 F+T -90, 242 DL -80, 245 -92, V70 2.5T -08, XC90 D5 -07, V70 P2 T5 -00

Poissa B230F

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #196 : 14.05.2012, 11:08:38 »
 Koko topicin tuossa lueskelin ja tulin semmoseen johtopäätökseen ,ettei taida 240 saada valmista coilover alusta settiä alle 500 euron?.. Muutaman sarjan oon löytäny mutta niillä hintaa se lähemmäs 1000euroa 8). Jos sitä tyytyis niihin lesjöihin
..

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #197 : 14.05.2012, 12:10:45 »
Paremman alustan saat, kun panostat kunnolla mitoitettuihin jousiin ja oikeisiin iskareihin. Kaikki nämä alle 500 euron Coilover sarjat on täyttä paskaa. Puolisenvuotta kestää auton alla ja sitten on loppu. Iskunvaimentimia ei voi sanoa edes iskunvaimentimiksi, ei voi millään tavalla esim. verrata ihan perus kaupasta ostettuun kunnolliseen tarvike iskunvaimentimeen.

Koko topicin tuossa lueskelin ja tulin semmoseen johtopäätökseen ,ettei taida 240 saada valmista coilover alusta settiä alle 500 euron?.. Muutaman sarjan oon löytäny mutta niillä hintaa se lähemmäs 1000euroa 8). Jos sitä tyytyis niihin lesjöihin
..
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #198 : 14.05.2012, 15:33:41 »
Paremman alustan saat, kun panostat kunnolla mitoitettuihin jousiin ja oikeisiin iskareihin. Kaikki nämä alle 500 euron Coilover sarjat on täyttä paskaa. Puolisenvuotta kestää auton alla ja sitten on loppu. Iskunvaimentimia ei voi sanoa edes iskunvaimentimiksi, ei voi millään tavalla esim. verrata ihan perus kaupasta ostettuun kunnolliseen tarvike iskunvaimentimeen.

Jep.

Niitä kunnollisia/kalliita iskareita voi käyttää etupään coilovereissa myöhemmin.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #199 : 14.05.2012, 21:46:51 »
Eipä sitä nyt tuhansiakaan tarvitse maksaa, jos itse tekee. Bilsteinin iskariaihiot DIY-kynätolppiin maksaa esim. Kittelällä 200-300e/kpl, Rally Racella Gazin tuotteet tuotakin halvemmat esim. http://www.rallyracefin.fi/gaz.php

Jos ei laske omalle työlle mitään hintaa, ei tuosta holkkisarjan kerakaan saa merkkipatruunoilla kovin ihmeen kallista settiä aikaan.

Jouset ja apujousethan on sitten käytännössä ilmaisia http://www.rallysystems.com/Finnish/JST_Jouset.html


Vai oliko tässä nyt puhe jostain valmiista bolt-on seteistä?

Toki ei alle 500 euron mennä, mutta ei nyt tuhatkaupalla ylikään esim. GAZin osia käyttämällä. Lautamäeltä saa myös halpoja DIY-settejä, mm. Bilsteinin kynätolpan rungot 140e/kpl.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 21:50:54 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #200 : 16.05.2012, 11:37:38 »
mistä kannattaisi lähtee metästää turbon iskari patruunoita?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #201 : 16.05.2012, 12:54:36 »
mistä kannattaisi lähtee metästää turbon iskari patruunoita?

Niitä ei saa enää volvolta, tainnut saada enää 10 vuoteen. Eli vähintäänkin ovat nykyään noin 10 vuotta vanhoja, tuskin ovat enään A1 kunnossa.

Tossa linkki misä o selitetty jousista ja iskareiden vaimennusvakiosta:

http://personal.linkline.com/dbarton/SpecSheet.html

KG:ltä löytyy bilsteinit sopivilla jäykkyyksillä:

http://www.kgtrimning.com/bil200R.htm





1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2119
    • Instagram kuvat
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #202 : 16.05.2012, 13:05:39 »
Eipä sitä nyt tuhansiakaan tarvitse maksaa, jos itse tekee. Bilsteinin iskariaihiot DIY-kynätolppiin maksaa esim. Kittelällä 200-300e/kpl, Rally Racella Gazin tuotteet tuotakin halvemmat esim. http://www.rallyracefin.fi/gaz.php

Jos ei laske omalle työlle mitään hintaa, ei tuosta holkkisarjan kerakaan saa merkkipatruunoilla kovin ihmeen kallista settiä aikaan.

Jouset ja apujousethan on sitten käytännössä ilmaisia http://www.rallysystems.com/Finnish/JST_Jouset.html


Vai oliko tässä nyt puhe jostain valmiista bolt-on seteistä?

Toki ei alle 500 euron mennä, mutta ei nyt tuhatkaupalla ylikään esim. GAZin osia käyttämällä. Lautamäeltä saa myös halpoja DIY-settejä, mm. Bilsteinin kynätolpan rungot 140e/kpl.

Rallyracelta mä oon omaanikin alustan rakentanu suurimmaksi osaksi.. Gaz takaiskarit säätyy molempiin suuntiin kerralla, joten käy esim poikittain ajamiseenkin paljon paremmin kuin konit, joiden tavoite on saada vain pitoa. Gazit oli noin satkun kappale taakse. Coilover holkit maksoi muistaakseni 60e/kpl eteen. Jouset noin 40e/ eteen ja apujousipaketti jotain 40e tjms.. Eli tuolta saa halvalla hyvän setin tehtyä kun viitsii perehtyä.

Poissa vilsua

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 87
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #203 : 22.05.2012, 12:30:57 »
Valaiskaa hieman noista tontituspuuhista. Nyt on alla parempikuntoinen kakssatku johon kehtaa upottaakkin 500-800€ alustaan ja alle tarkotus laittaa 17" vanteet. Mietin tuota tuningstudion 45/35 gts perfomance settiä, kokemuksia ? Uskaltaako pistää enempää tonttiin ajatellen talviajoa 15" vanteilla - talvella tota lunta tykkää olla tossa pihatiellä kun kunta auraa joka toinen päivä kun sataa lunta  :idiot2:

Jos miettii 60/40 settiä, mitkä iskarit kaveriksi ? Alustaa pitäis saada ainakin reippaasti jäykemmäksi, ei jaksais enää tuota huojumista...
« Viimeksi muokattu: 22.05.2012, 12:42:33 kirjoittanut vilsua »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #204 : 22.05.2012, 21:41:37 »
Lue noi mun linkit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #205 : 22.05.2012, 21:47:25 »
Valaiskaa hieman noista tontituspuuhista. Nyt on alla parempikuntoinen kakssatku johon kehtaa upottaakkin 500-800€ alustaan ja alle tarkotus laittaa 17" vanteet. Mietin tuota tuningstudion 45/35 gts perfomance settiä, kokemuksia ? Uskaltaako pistää enempää tonttiin ajatellen talviajoa 15" vanteilla - talvella tota lunta tykkää olla tossa pihatiellä kun kunta auraa joka toinen päivä kun sataa lunta  :idiot2:

Jos miettii 60/40 settiä, mitkä iskarit kaveriksi ? Alustaa pitäis saada ainakin reippaasti jäykemmäksi, ei jaksais enää tuota huojumista...
Tuskin sulla renkaan kehä kuitenkaan juuri mihinkään muuttuu vaikka 17" onkin, kumihan on huomattavasti matalampi vrt. 15" (toivottavasti).

Ite en tilaa enää TuuninkiStudiosta mitään, edellinen takuuhomma piti selvitellä kuluttajariitalautakunnan kautta, että sen verran asiallinen putka.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #206 : 28.05.2012, 00:17:48 »
Itsellä on 17" pyörissä kehä pienempi kuin vanhoissa 14" pyörissä..
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa T-Mu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #207 : 10.07.2012, 07:56:49 »
En jaksa uudelleen topicia lukea läpi ja etsiä yksittäistä vastausta, eli seuraavanlainen kysymys:

Mikä olisi halpa ratkaisu takaiskareiksi, kun tarpeena olisi enemmän vaimennusta kompressioon ja reboundiin? Vaihdoin jousiksi hieman lyhennetyt diisselin kuormajouset ja nyt loppuu vanhoista iskareista vaimennuskyky täysin. Perä pomppii aikalailla töyssyissä, varsinkin hidastekorotuksissa huomaa, kun perä pomppii tullessa alas. Pituus on melko hyvä, toki hieman voisi pituuttakin olla vähemmän, kun nyt perä ylhäällä jouset ovat hieman irti yläkuppien päästä.

Haussa ei siis mitään ihmeellistä ja loistavaa, mutta jos esim. noista mätänetin iskareista tiedätte jotkin paremmin vaimentaviksi, niin vinkkiä... Voisin veikata, että nyt voi olla rajoilla katsastuksessa testerissä...

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #208 : 10.07.2012, 20:14:03 »
Tjaa. Halvalla? Älä aja kuopista.

Semiedullisesti käy Letukan S10 etuiskarit Volvoon taakse.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa T-Mu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #209 : 11.07.2012, 07:36:14 »
Kuulostaa aika villiltä  ::) Katsotaan nyt, että mitä tuomari tuumaa syksyllä, kun päästään mittailemaan lukemia noista... Melkosen jämäkät jouset on kyllä nuo kuormajouset. Mietin itse lähinnä noita mätänetin korkeapainekaasuiskareita, että olisko niistä ollut kaveriksi, vai onko nekin vaan tyhjä arpa...

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron