Ateho  Elekma

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #255 : 20.09.2012, 14:20:38 »
Aken vanha ohje, en löytänyt sitä varsinaista PDF:ää, mutta tämä oli volkkaripalstalla:

mikäli muutososat on tarkoitettu muutoksen kohteena olevassa automallissa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi. Yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi tarkoitettuina voidaan pitää esim. rallikilpailukäyttöön tarkoitettuja osia. Rata- tai kiihdytyskilpailukäyttöön taikka ns. off-road -käyttöön ilmeisesti tarkoitettujen osien soveltuvuudesta yleiseen tieliikenteeseen on tarvittaessa esitettävä esim. osien valmistajan lausunto.
Tehdasvalmisteisina osina voidaan pitää sarjatuotannonomaisesti (ts. ei yksin kappalein tai muutaman kappaleen erissä) valmistettuja osia, joiden valmistajalla voidaan katsoa olevan kyseisen tyyppisten osien valmistamiseen riittävä asiantuntemus ja kokemus.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #256 : 01.10.2012, 13:51:12 »
Mahtaako jostain saada 2satkuun pohjauskumeja taakse? Siis ne kumit mitkä tulee runkopalkkiin kiinni perän yläpuolelle? Motonetissä ei ollut.. Pitääkö itte tehä sitte pellistä..  :idiot2:

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #257 : 01.10.2012, 21:17:53 »
pellistä taivutat vastaavan kuin se alkuperäinen pelti ja vedät itsestäänporautuvilla siihen pohjaanlyöntikumiin kiinni , esimerkiksi  :)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #258 : 01.10.2012, 23:37:12 »
Juu näin täytyy tehdä :) tarvikkeena ei saa ja alkup maksaa 65/kpl  ;D suolanen hinta..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #259 : 02.10.2012, 15:05:39 »

Etrasta joku kumitassu jossa on M8 kierre. Tai Biiltiimarista

http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=*kumi&page=3



1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #260 : 06.10.2012, 19:20:16 »
Riippu mitkä sieltä sattuu saamaan korkepainekaasuina..
Itse hankin juuri Bilsteinit kaasuina ja on sorvarilla tulossa 50mm lyhennyksellä ,nyt 40mm lyhennetyt ja meinaa MAD:n jousi pyöriä kupissa.
MAD:n madallusjouset tippuu näköjään muutaman tonnin ajolla lisää 20-30mm
No niin nyt on alla Bilsteinit 50mm lyhennyksen kera ,ei pyöri jouset ja oikein hyvä ajettava.
Ainut mikä tuli vastaan oli Bilsteinin iskarinpatruuna ylämutterit oli 900:n ,joutu tekemään itte uudet ,kannattaa varmistaa Bilsteinin oston yhteydessä että on 200:een olevat mutterit ....

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #261 : 07.10.2012, 21:47:54 »
Mietittiin tossa isän kanssa, että kun kaikki lyhentää iskarit pätkäisemällä päästä ja sorvauttamalla lisää kierrettä.
Eikös olisi helpompaa vaan ottaa kierteen alapuolelta välistä pala pois ja hitsata kierreosa takaisin päähän? Saa varmasti hitsattua tarpeeksi suoraan ja ei yhteen iskariin varmasti kohdistu voimia joita kunnollinen hitsi ei kestäisi?
BMW M5
Volvo 740

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #262 : 07.10.2012, 22:34:56 »
Eiii.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
BMW M5
Volvo 740

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #264 : 09.10.2012, 15:40:05 »
Itse ostin motonetistä pohjauskumeiksi niitä, missä on kierre (8mm) valmiina, kartion/pyöreän pyramidin muotoset.
Totesin hypistellessä liian koviksi ja otin oman kompuran jaloista onton malliset irti ja laitoin ne motonetistä ostetut kompuran jalkoihin tilalle ;D
Neliöprofiiliputkesta sahasin pätkän ja siihen poralla reikä, että kelpaa heittää pultilla ja nylok mutterilla kumi kiinni. Sitten niillä "U" mallin pakoputkiklemmareilla perän akseliin kiinni, töyssyssä vastaa sitten runkopalkkiin, jos jousto on suoraa ja on korkeammat vakiopohjaanlyöntikumeihin verrattuna.
 Nykysillä 16" 7,5 leveillä ja 225/50 kumeilla raapii kumit iskarin yläpäähän ja vähän siihen ympärillekkin, vaikka on säädettävä panhardi ipd:ltä. Noh ongelma on ainoastaan silloin, jos toisen puolen iskari on pohjilla ja toinen melkeimpä ilmassa, tasasella ei mitään onkelmaa. Noh seuraavat nullit onkin sitten 215 tai 205 leviät, ko ongelma häviää jo tuolla renkaiden kaventamisella.

Jos omista unelmista lähetään jauhaan...
On sitä unelmoitu kaplhenken (muutkin saitit tarjoaa lmr.se...) säädettävistä etutukivarsista,
sääd. taka alatukivarsista,
sääd. takaylätuet,
sääd.koiranluut,
sääd. iskarin yläpäät
^yllämainituissa mahd uniball nivel toteutuksia, eipähän ois kai enään perän ja koneen välillä viivettä.
25/22mm vakaajasetistä,
täys säädettävästä rsi, kaplhenke tai myranes mitä niitä ny oli, niin coili iskarisatsista.
Ja ne isot jarrut, joita oli muutamilla eri sivuilla myös tarjota. Niistä auton vakiolevyjen kokosista mutta uritetuista levyista, ebc, black diamond jne, en niin tiedä kannattaako edes. Että suoraan vaan isot jarrut kaiketi.
Nämä nyt hätäsiä mietintöjä ja en menis takaamaan että kaikkia nuita edes hommaisinkaan välttämättä aikojen saatossa, mutta mielessä toki pyörii.
B200k:in sais väistyä jonkun muun tieltä. Mut täsä nyt tulee aina aikojen saatossa niitä muuttujiakin, niin mee tässä mitään lupaamaan, että mitä tekee mitä ei.
Mietin mä sitäkin, että auto seisontaan, pitkäaikaseks projektiksi ja nuita hipo-osia vaan hommailemaan sinne tänne, sitten auton valmiina ollessa kävis huumorilla koittamassa muutoskatastusta, jossei mee läpi, ni pietään sitten rata autona ja hommataan toinen haaveilun kohde "242" ja sitä vähän maltillisemmalla laittelulla laittelis.
Mut tosiaan sitä unelmointia...


Mutta jos kai palailtas vähän aiheeseen :) Prkl kun vähän ehkä turhan paljon kiintyny tuoho nykyseen 245:een, eikä raaskis ikinä luopua :D
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 15:42:06 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Miksuli

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #265 : 11.10.2012, 12:19:20 »
En jaksanu lukia koko topickkia läpi ja uskosin että kukaan ei oo vielä tämmöstä asiaa kysyny tai pohtinu. Eli onko kukaan korottanu 240 volvoa? Pihalla seisoo yks 240 rojekti ja mietinnässä ollu että korottais sitä muutamalla sentillä että pääsee metillä käymään. Minkälaisia jousia ja iskareita kannattais miettiä? Renkaiksi tulee varmaanki 15-16 tuumaset mahollisemman isolla profiililla.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #266 : 11.10.2012, 12:50:23 »
En jaksanu lukia koko topickkia läpi ja uskosin että kukaan ei oo vielä tämmöstä asiaa kysyny tai pohtinu. Eli onko kukaan korottanu 240 volvoa? Pihalla seisoo yks 240 rojekti ja mietinnässä ollu että korottais sitä muutamalla sentillä että pääsee metillä käymään. Minkälaisia jousia ja iskareita kannattais miettiä? Renkaiksi tulee varmaanki 15-16 tuumaset mahollisemman isolla profiililla.

Dieselin jouset eteen ja kuormajouset taakse.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #267 : 11.10.2012, 12:59:56 »
Dieselin jouset eteen ja kuormajouset taakse.
Ja kuormajousien alle viellä 80-luvun tyyliin jääkiekot korottamaan..  :2funny:

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #268 : 11.10.2012, 13:23:03 »
Ja kuormajousien alle viellä 80-luvun tyyliin aikuistenjääkiekot korottamaan..  :2funny:

korjattu
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #269 : 11.10.2012, 19:47:03 »
No niin nyt on alla Bilsteinit 50mm lyhennyksen kera ,ei pyöri jouset ja oikein hyvä ajettava.
Ainut mikä tuli vastaan oli Bilsteinin iskarinpatruuna ylämutterit oli 900:n ,joutu tekemään itte uudet ,kannattaa varmistaa Bilsteinin oston yhteydessä että on 200:een olevat mutterit ....

Näin yleisenä heittona:

Rally systems on ainakin meikäläiselle iskarimekka täällä suomenmaalla bilsteinien kanssa ja volvojen alustojen ongelmissa ja Kittelä itse kyllä osaa neuvoa, eikä vääriä palikoita vahingossa tupsahda. On paininut todella pitkään alustakomponenttien parissa ja pätevä testilaitteisto löytyy omasta takaa eli suosittelen kyseistä firmaa.
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

 

Autoracing  KL-varaosat