Carcom Oy  Ateho

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #270 : 13.10.2012, 00:25:29 »
Näin yleisenä heittona:

Rally systems on ainakin meikäläiselle iskarimekka täällä suomenmaalla bilsteinien kanssa ja volvojen alustojen ongelmissa ja Kittelä itse kyllä osaa neuvoa, eikä vääriä palikoita vahingossa tupsahda. On paininut todella pitkään alustakomponenttien parissa ja pätevä testilaitteisto löytyy omasta takaa eli suosittelen kyseistä firmaa.
Aika hyvää palvelua jos avaa paketit ,kokeilee tai mittaa onko oikean kokoiset kierteet kyseiseen tolppaan.
Paljon pitää olla tolppia varastossa tai kaikkien mitat tiedossa...

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #271 : 14.10.2012, 02:53:25 »
Tuning studiosta ei voi kyllä sanoa samaa... 2satkuun myyvät lyhennettyä iskarisettiä, (KYB) ja koko roskalle hintaa 399e. Soitin sinnereilu pari kk takaperin ja kysyin kyseistä settiä, noh taka iskareita ei kuulema ollut lyhennettyinä saatavilla joten sanoin ottavani vain lyhennetyt etutolpat, erikoisjäykillä asetuksilla. Kaveri lupasi 3vk toimitus ajaksi. Lasku tuli s-postiin vasta 8pv myöhemmin
Ja sanoi että lähtee tilaus tulemaan kun
Maksettu. Maksoin välittömästi, meni viikkoja, useita soittoja tilauksen perään ja aina sama virsi " pistän viestin logistiikka puolelle, sulle soitetaan kohta takaisin" ei kuulunu minkäänlaista vastausta ikinä. Lopuksi sain iskarit tällä viikolla, reilu 2 kk odotusta.. Yhtä iskariparia tuningstudio myy hinnalla 229, minulle lasku oli 359e ja ajattelin että ehkä johtuu jäykemmistä asetuksista kiinnittämättä enempää huomiota ja maksoin sen. Saapuneet iskarit ovat aivan yhtä pitkät kun alkuperäiset, hieman jäykemmät kylläkin.

Kellään tietoa mitkä iskarit on vakiona? Asennettaessa huomasin että vanhat iskarit ovat myös KYBIT , käytännössä identtiset uusiin verrattuna  >:(  auto on siis v.90 240 glt, ja iskarit pitäis olla alkuperäset. 170tkm ajetut

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #272 : 14.10.2012, 07:03:53 »
Eipä mitään uutta TuningStudiolta. Varoitanpa taas kerran tuosta firmasta, omat rahat tuli takaisin vasta kuluttajariitalautakunnan puututtua asiaan. "Pikkusen" boikotissa tommonen putka...
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #273 : 14.10.2012, 08:41:47 »
Joo... Pitää soittaa sinne maanantaina ja kysästä mitä ne aikoo asialle tehä jotain..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #274 : 14.10.2012, 13:27:36 »
240 GLT:ssä on vakiona deCarbon oranssit pumput, jäykkyydeltään samat kuin Turbossa, mutta alapäässä tarvitaan se välirinkula. Vaimennukseltaan sama kuin Kybin kaasu. Tuolla rahalla ja vähän päälle olisi saanut kg:ltä lyhkäset ja jäykemmät Bilsteinit.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #275 : 14.10.2012, 15:54:41 »
Etupää mulla kuitenkin tosi löysä? Vanha jousi vastasi jäykkyydeltään uutta dieselin jousta...

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #276 : 15.10.2012, 12:01:07 »
Kg:n bilsteineissa mitään tietoa paljonko lyhyemmät ,ei olisi iso tehtävä merkata sivuille..

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #277 : 15.10.2012, 19:53:07 »
kuinka kun olen suunnitellut ostavani omaan 2 satkuun motonetin madallus satsin niin kannattaako etu jousista rällästää kierros pois vai ei jossei ota kierrosta pois niin jääkö keula keulimaan liikaa? niin ja tarviiko etu iskareihin jatkaa kierteitä??

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #278 : 15.10.2012, 20:16:46 »
Ei
Ei
Ei

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #279 : 15.10.2012, 22:00:44 »
tattista vaan

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #280 : 16.10.2012, 11:33:32 »
No niin nyt on alla Bilsteinit 50mm lyhennyksen kera ,ei pyöri jouset ja oikein hyvä ajettava.
Ainut mikä tuli vastaan oli Bilsteinin iskarinpatruuna ylämutterit oli 900:n ,joutu tekemään itte uudet ,kannattaa varmistaa Bilsteinin oston yhteydessä että on 200:een olevat mutterit ....

Mulle jäi vähän epäselväksi, että tarkoititko iskarin varren yläpäähän tulevaa mutteria jolla iskari kiristetään kääntölaakeriin ja ylälautaseen, vai sitä jolla patruuna kiristetään tolppaan?
Minä kun olin siinä uskossa että tuo jolla patruuna kiristetään tolppaan, on samalla kierteellä 200, 700 ja 900 sarjassa. Tai ainakin mulla oli sama kierre (EDIT:luulin että oli) kun lyhensin 900 tolppia että sain niihin 200:n patruunat.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2012, 09:27:01 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #281 : 16.10.2012, 16:17:18 »
Mulle jäi vähän epäselväksi, että tarkoititko iskarin varren yläpäähän tulevaa mutteria jolla iskari kiristetään kääntölaakeriin ja ylälautaseen, vai sitä jolla patruuna kiristetään tolppaan?
Minä kun olin siinä uskossa että tuo jolla patruuna kiristetään tolppaan, on samalla kierteellä 200, 700 ja 900 sarjassa. Tai ainakin mulla oli sama kierre kun lyhensin 900 tolppia että sain niihin 200:n patruunat.
Kuten kirjoitin patruunan (oli jäänyt n pois) ylämutterit...ei iskarin ylämutterit .
Minäkin luulin että samaa kamaa mutta 0,5mm pienempiä halkasijaltaan ,huomaa kun alkaa vetämään tiukalle .

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #282 : 16.10.2012, 21:20:47 »
Kuten kirjoitin patruunan (oli jäänyt n pois) ylämutterit...ei iskarin ylämutterit .
Minäkin luulin että samaa kamaa mutta 0,5mm pienempiä halkasijaltaan ,huomaa kun alkaa vetämään tiukalle .

No joo, näin oletinkin mutta piti varmistaa. Itse koitin 200:n mutteria 900:n tolppaan ja meni niin hienosti ja tiukasti paikalleen että olisin voinut vaikka vannoa että että on samat, mutta en kyllä sitä siihen kiristäny kuin käsin joten en väitä vastaan jos kerran faktat on näin. Se kaksatkun mutteri siihen mulle sitten lopulta tuli kun laitoin ne 200 sarjan yläpäätkin niihin tolppiin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #283 : 12.11.2012, 18:05:42 »
Olen tuore "kaksnelikantin" omistaja ja yleensäkkin eka volvo joka omistuksessani on.
Nyt talven luisupulkka vaatii tontituksen, eli onko porukka madaltanut vaihtamalla muista autoista jousia? mistä sopii jouset ja iskarit? vaatimuksena on matala ja jäykkä alusta. Mersusta vissiin sopii aika moneen autoon laikkaamalla jouset. Kunnon alusta sitten tulevaisuudessa kun autoa aletaan muutenkin rakentelemaan.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #284 : 12.11.2012, 18:18:59 »
Olen tuore "kaksnelikantin" omistaja ja yleensäkkin eka volvo joka omistuksessani on.
Nyt talven luisupulkka vaatii tontituksen, eli onko porukka madaltanut vaihtamalla muista autoista jousia? mistä sopii jouset ja iskarit? vaatimuksena on matala ja jäykkä alusta. Mersusta vissiin sopii aika moneen autoon laikkaamalla jouset. Kunnon alusta sitten tulevaisuudessa kun autoa aletaan muutenkin rakentelemaan.
lue edes tämä viimeisin sivu, löytyy jo pari hyvää postausta henkilöiltä jukka300 ja The_OttoB
240 -86 @buildingbrick240

 

Autoracing  KL-varaosat