Elekma  Autoracing

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373421 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #330 : 21.01.2013, 14:01:14 »
pitääpä kaveriltä kysyä mihin hintaan varaosaliikkeessä myy pumput. Toisaalta taas eihän takana tarvitsisi välttämättä olla niin jämäkät pumput mitä edessä, muistan joskus kun C asconaan vaihdoin iskarit ja varastosta löytyi weitecit taakse ja tavalliset eteen..oli aika epämiellyttävän tuntuinen ajaa kun takapää oli weitecin jousien kanssa kivireki ja etupää ei reagoinut samanmerkkisillä jousilla juuri mihinkään töyssyyn

No ei nuo GTS:kään oo mikkään hirmu jäykät.. Mut aina parempi mitä vakio. :) Motonetistä ei löydy G20:seen iskareita..  :-\ tai en ainakaan minä löytäny. se ois tossa lähellä ois voinu käydä kipaseen.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #331 : 21.01.2013, 14:02:45 »
No ei nuo GTS:kään oo mikkään hirmu jäykät.. Mut aina parempi mitä vakio. :) Motonetistä ei löydy G20:seen iskareita..  :-\ tai en ainakaan minä löytäny. se ois tossa lähellä ois voinu käydä kipaseen.
juu ei löydy..kattelin äsken kans
US-partsilla maksaa Gabrielin kaasuiskarit(?) 42,50. Löytyy koodilla GAB81108. Hinta siis yhdelle iskarille.
aika halvat on kyllä ja nuohan on GMC 1500 iskarit..mutta tosiaan en löytänyt ainakaan Babrielin sivuilta mainintaa että ovatko öljy vai kaasu.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 14:06:21 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #332 : 21.01.2013, 14:24:59 »
juu ei löydy..kattelin äsken kansaika halvat on kyllä ja nuohan on GMC 1500 iskarit..mutta tosiaan en löytänyt ainakaan Babrielin sivuilta mainintaa että ovatko öljy vai kaasu.

Gabrielin sivujen mukaan käy G20 vaniinkin  :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #333 : 21.01.2013, 16:08:07 »
Tervehdys.

Mistähän löytäisin paksummalle etukallistuksenvakaajalle runkokumit/uretaanit?

Itselleni vastaten, vaikka tuolta:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=6402

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #334 : 21.01.2013, 16:12:36 »
Gabrielin sivujen mukaan käy G20 vaniinkin  :)
ok..luulen kyllä että nuo vanin etupumput on hiukan turhan jämerät lankkuun taakse..6.2D painaa kuitenkin pikkusen enemmän ku tyhjä takakoppa :) jos jostain japsi lava autosta löytys ni vois olla aika passelit kantavuuden puolesta (esim. joku hilux ym..)
Itselleni vastaten, vaikka tuolta:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?products_id=6402
melko kallista tuolta tilata...meinaan rahdit. Sama pulju paitti saabin puoli (PFS) meinasin uralevyt tilata ja oho..rahti yli 60€
Tietysti jos saa jotain kimppatilausta aikaan ni sitte rahdit henkilöä kohden pienenee
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 16:20:21 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #335 : 21.01.2013, 16:25:47 »
Mites tuota kun mulla on tällä hetkellä keulalla audi 80 (72-78) iskarit, jotka on vakioita 60mm lyhyemmät ja sopivan jäykät omaan makuun lyhennetyillä vakiojousilla, niin löytyisikö jostain autosta sopivia iskareita jotka madaltaisi 80mm tai yli vai pitääkö etsiä audin madallusiskarit tai sitten sorvata tavaraa pois? Tavoitteena olisi että saisi kesälle hieman maanläheisemmäksi tuon Volvon kun tyhmälle nyt ei mikään riitä ja kantapään kautta pitää tämäkin opiskella että miksi ei kannata madaltaa "liikaa" :idiot2:  :2funny:

Iskarithan ei madalla, vaan jouset. Onko nyt siis ongelma se että enemmän madallettuna pohjaa vai se ettei iskareissa riitä vaimennusteho?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #336 : 21.01.2013, 16:30:30 »
melko kallista tuolta tilata...meinaan rahdit. Sama pulju paitti saabin puoli (PFS) meinasin uralevyt tilata ja oho..rahti yli 60€
Tietysti jos saa jotain kimppatilausta aikaan ni sitte rahdit henkilöä kohden pienenee

Laskuri ilmoitti toimituskuluiksi £8.99. Taitaa paketti olla pieni & kevyt...

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #337 : 21.01.2013, 17:07:28 »
ok..luulen kyllä että nuo vanin etupumput on hiukan turhan jämerät lankkuun taakse..6.2D painaa kuitenkin pikkusen enemmän ku tyhjä takakoppa :) jos jostain japsi lava autosta löytys ni vois olla aika passelit kantavuuden puolesta (esim. joku hilux ym..)
Hiacen iskarit passaa, ne tosin on vaan muutaman sentin lyhkäsemmät mitä originaalit eli leimalle vaatii pidempää jousta tai jotain muunlaista ulosjoustonrajotinta.
Mulle on 760:iin sellaset ens kesäks tulossa, vielä ei oo kokemuksia kuinka jämäkät ne on.

Vuosimallista ei ole mitään 100% varmuuksia, mutta '90-'01 väliltä varmaan sopivat löytyy. Voin vielä varmistaa noista omista iskareista, että minkäikäiseen ne on.

Hiluxeissa ja useimmissa Hiaceissa ne iskarit tahtoo olla sellasia, että yläpää on silmukalla mutta alapäässä pelkkä tappi, tai sitten toisinpäin.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #338 : 21.01.2013, 18:47:23 »
Iskarithan ei madalla, vaan jouset. Onko nyt siis ongelma se että enemmän madallettuna pohjaa vai se ettei iskareissa riitä vaimennusteho?

Mun ongelma on se että nykysillä GTS:illä ei pysy jouset kupeissa yli 40mm madalluksella ja tahtoisin taakse 60-70mm.. eli lyhempiä ollaan hakemassa ja G20:stä sellaset löytyis vissiinki. Toki kevyemmänki auton lyhemmät iskarit kävis, kunhan ei vaan ihan löysät ole.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #339 : 21.01.2013, 20:25:15 »
kattoin noita audin etupumppuja niin osamies.fi myy sachs kaasuja 65€/kpl ja rallyrace myy spax sport iskareita samaiseen autoon 68€/kpl. Taakse G astran iskarit, osamies.fi myy sachsia 42,20€/53,45€ ja Spax sportit 66€
Luulen että spaxilta ostan nuo iskarit kunhan sen aika on.

onko kellään suuntaa antavaa vinkkiä kummoset kynäjouset olisi passelit 240 etupäähän?? onko liian jämäkkä jos laittaisi 18kg/cm ja pituus 200mm+apujousi, eli etupään kantavuus olisi 720kg+apujousi. Taakse joku 14kg/cm ja pituudeksi 175mm. Autoon siis haen jämäkkyyttä, vi***taa ajella kun auto jää pomppimaan ja kallistelee. Tähänastiset madallusjousetkin (cobra, fk ja weitec) olleet kaikki liian löysiä omaan mieleen.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2013, 20:50:30 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #340 : 21.01.2013, 22:09:07 »
Iskarithan ei madalla, vaan jouset. Onko nyt siis ongelma se että enemmän madallettuna pohjaa vai se ettei iskareissa riitä vaimennusteho?

Tosiaan siis kyllähän mää niitä jousia pätkin siinä samassa suhteessa mutta se mitä tässä tavoitellaan on se, että jouset ei vääntyisi vinoon tai lähtisi kupista tai muuta, vaan pysyisivät paikallaan eli siis että olisi edes hieman esijännitystä. Tällä hetkellä keulalla nuo audin iskarit (motonetistä 30e kpl halvimmat) ja 3&vartti pätkästyt vakio jouset ja hölskyy reilusti auto ilmaan tunkattuna  :-\
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #341 : 22.01.2013, 00:25:42 »
Tosiaan siis kyllähän mää niitä jousia pätkin siinä samassa suhteessa mutta se mitä tässä tavoitellaan on se, että jouset ei vääntyisi vinoon tai lähtisi kupista tai muuta, vaan pysyisivät paikallaan eli siis että olisi edes hieman esijännitystä. Tällä hetkellä keulalla nuo audin iskarit (motonetistä 30e kpl halvimmat) ja 3&vartti pätkästyt vakio jouset ja hölskyy reilusti auto ilmaan tunkattuna  :-\
luultavasti jousi vääntyy koska jousen pää ei ole oikeessa kohdassa. tossa omassa volvossa ei ainakaan 3 kierroksen jälkeen vielä jousi liikkunut kun korista nosti autoa ja vakio iskareilla mennään.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #342 : 22.01.2013, 10:23:01 »
kattoin noita audin etupumppuja niin osamies.fi myy sachs kaasuja 65€/kpl ja rallyrace myy spax sport iskareita samaiseen autoon 68€/kpl. Taakse G astran iskarit, osamies.fi myy sachsia 42,20€/53,45€ ja Spax sportit 66€
Luulen että spaxilta ostan nuo iskarit kunhan sen aika on.

onko kellään suuntaa antavaa vinkkiä kummoset kynäjouset olisi passelit 240 etupäähän?? onko liian jämäkkä jos laittaisi 18kg/cm ja pituus 200mm+apujousi, eli etupään kantavuus olisi 720kg+apujousi. Taakse joku 14kg/cm ja pituudeksi 175mm. Autoon siis haen jämäkkyyttä, vi***taa ajella kun auto jää pomppimaan ja kallistelee. Tähänastiset madallusjousetkin (cobra, fk ja weitec) olleet kaikki liian löysiä omaan mieleen.

http://www.davebarton.com/specsheet245.html#bilsteins

Tuossa näyttää olevan 200/175 lbs/in eli 35 / 30 kg/cm  jouset. Iskarit on R-Sport spekseissä. Mä lähtisin tuosta tasosta liikkeelle. Jousethan on halpoja vaihdella jos ei miellytä.

Vakio madallusjouset on jotain 26/22 kg/cm luokkaa.
« Viimeksi muokattu: 22.01.2013, 10:26:59 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #343 : 22.01.2013, 16:37:12 »
http://www.davebarton.com/specsheet245.html#bilsteins

Tuossa näyttää olevan 200/175 lbs/in eli 35 / 30 kg/cm  jouset. Iskarit on R-Sport spekseissä. Mä lähtisin tuosta tasosta liikkeelle. Jousethan on halpoja vaihdella jos ei miellytä.

Vakio madallusjouset on jotain 26/22 kg/cm luokkaa.
Kiitos vinkistä..koitin kattoa mutta en löytänyt oliko noiden jousien pituutta mainittu missään. Säätövara tulisi olla edessä 50-80mm edessä ja 30-60mm takana, siis niin että tuon verran on madallusta vakiosta.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #344 : 22.01.2013, 17:26:39 »
8 tuumaa eteen ja 9 taakse?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autoracing  KL-varaosat