Ateho  Elekma

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370352 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #345 : 22.01.2013, 22:25:49 »
8 tuumaa eteen ja 9 taakse?
jälleen kiitos -H- P>
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #346 : 01.02.2013, 01:21:20 »
Mietittiin tossa isän kanssa, että kun kaikki lyhentää iskarit pätkäisemällä päästä ja sorvauttamalla lisää kierrettä.
Eikös olisi helpompaa vaan ottaa kierteen alapuolelta välistä pala pois ja hitsata kierreosa takaisin päähän? Saa varmasti hitsattua tarpeeksi suoraan ja ei yhteen iskariin varmasti kohdistu voimia joita kunnollinen hitsi ei kestäisi?

Eiii.

Näitäkin on tehty, mutta eivät juuri valitettavasti kestä tämän foorumin päivänvaloa.. *karkuun->
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #347 : 02.02.2013, 12:52:11 »
Mietittiin tossa isän kanssa, että kun kaikki lyhentää iskarit pätkäisemällä päästä ja sorvauttamalla lisää kierrettä.
Eikös olisi helpompaa vaan ottaa kierteen alapuolelta välistä pala pois ja hitsata kierreosa takaisin päähän? Saa varmasti hitsattua tarpeeksi suoraan ja ei yhteen iskariin varmasti kohdistu voimia joita kunnollinen hitsi ei kestäisi?
Miksi tehä tuommosia kyläseppävirityksiä kun sorvautus ei paljoa maksa...
Mulla makso 2 iskarin sorvauttaminen 20€  :hello:
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #348 : 02.02.2013, 12:56:52 »
Miksi tehä tuommosia kyläseppävirityksiä kun sorvautus ei paljoa maksa...
Mulla makso 2 iskarin sorvauttaminen 20€  :hello:
Niin ja sitä hitsiä et saa niin tasaseks hiottua ettei se paskos varren stefaa. Noh, kukin taaplatkoon tyylillään...
Jäitä housuun!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #349 : 02.02.2013, 14:02:29 »
Niin ja sitä hitsiä et saa niin tasaseks hiottua ettei se paskos varren stefaa. Noh, kukin taaplatkoon tyylillään...

Niin, tuossa oli spaxeista kerrottu hinnaksi alle 70 € kpl. Jos ei ole varaa edes tuon hintaisiin iskareihin niin olisiko parasta harrastaa (lue PARANTAA) autostaan sellaisia kohtia johin on voimaa lopsassa? No kyllähän jotkut juo kiljuakin...

T vanha jäärä
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #350 : 02.02.2013, 16:24:44 »
Miksi tehä tuommosia kyläseppävirityksiä kun sorvautus ei paljoa maksa...
Mulla makso 2 iskarin sorvauttaminen 20€  :hello:

Missä noita iskareita pystyy lyhennyttämään. Minkä luokan metallipaja täytyy olla kyseessä,
mikä pystyy tuollaisen homman tekemään. Tampereen suunnalla saattaisi olla töitä tiedossa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #351 : 02.02.2013, 16:46:25 »
Missä noita iskareita pystyy lyhennyttämään. Minkä luokan metallipaja täytyy olla kyseessä,
mikä pystyy tuollaisen homman tekemään. Tampereen suunnalla saattaisi olla töitä tiedossa.
Mikä tahansa paja mistä löytyy sorvi ja kierrepakat.
Jäitä housuun!

Poissa Valtra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • Se mikä ei kulje, kromataan...
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #352 : 02.02.2013, 18:12:43 »
Missä noita iskareita pystyy lyhennyttämään. Minkä luokan metallipaja täytyy olla kyseessä,
mikä pystyy tuollaisen homman tekemään. Tampereen suunnalla saattaisi olla töitä tiedossa.
Sorvaamo...
Entiset volvot: 940 GL-92, 460 SE -92, 240 DL -88, 850 GLT -94, 740 Turbo -88, 240 Turbo -87, 242 DL -79, 244 GL -82

Nykyiset kulkineet: V70 -98, 240 DL -88, Ford Taunus 20m TS V6 -65

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #353 : 02.02.2013, 18:25:20 »
Olikos se Saab 9-3, missä oli 3" lyhyemmät etuiskarit, kuin vollen omat? Pitäs maanantaina käydä motonetissa niin varmistaisin vielä..  ::)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2013, 18:27:51 kirjoittanut Volvopoju »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #354 : 02.02.2013, 19:00:38 »
Saabin iskaria, ei tietoa mallista,on käytetty, mutta se ei käy suoraan. Tarvitsee holkin tai hitsauskoneen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #355 : 02.02.2013, 19:42:03 »
Kyseinen iskari vissiin 900 "GM" vm. 94-98 ja 9-3 vm. 98-02 Saabeissa  :)

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=185709&highlight=short+struts+240%page=3
740tic -85  740gle -88

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #356 : 03.02.2013, 11:47:23 »
Olikos se Saab 9-3, missä oli 3" lyhyemmät etuiskarit, kuin vollen omat? Pitäs maanantaina käydä motonetissa niin varmistaisin vielä..  ::)

Pitäsköhä munki hakee tommoset... eli n. 3" lyhemmät? Niillä sais sen 60-70mm madallusta.

Takakaasu GM-Saab 94-

    GM-Saab/9-3 94->02 Taakse [1994-2002]                     54.90 €

Jos joku tarttee GTS Sport takaiskareita, n. 2500km ajettu (ei kaahattu kuoppasilla sorateillä) niin saa tarjota. :) KYBin iskarit jolla jousista voi katkasta sen 40mm poies. joten hinta uutena on ~60€ /kpl. Laittakaa YV:tä jos kiinnostaa
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #357 : 03.02.2013, 18:10:34 »
kattoin noita audin etupumppuja niin osamies.fi myy sachs kaasuja 65€/kpl ja rallyrace myy spax sport iskareita samaiseen autoon 68€/kpl. Taakse G astran iskarit, osamies.fi myy sachsia 42,20€/53,45€ ja Spax sportit 66€
Luulen että spaxilta ostan nuo iskarit kunhan sen aika on.

Minkähänmoisia nuo spax sportit on, piisaako niissä jäykkyys?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #358 : 03.02.2013, 22:03:02 »
Pitäsköhä munki hakee tommoset... eli n. 3" lyhemmät? Niillä sais sen 60-70mm madallusta.

Löytyihän se, kun etsi vähän aikaa.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=85793

Eli rullaat ihan sivun loppuun, niin siellä lukee, että on 3" lyhkäsemmät.
Seuraavalla sivulla lukeekin heti, että 9-3 saabbiin nuo on tarkotettu.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #359 : 04.02.2013, 07:35:32 »
Oho..nyt puhuttiinki etuiskareista..  :-X

Täytyy kokeilla varmaan noita Astra G farmarin tai G20 iskareita.. pitäs vaihta uudet tutitki sinne jousien yläpäähän.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2013, 07:51:34 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron