Elekma  Autoracing

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370423 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #420 : 23.05.2013, 22:10:21 »
Mitenpaljon lyhkäsemmät noi 80 audin iskarit on ? Jos jollain ois näpeissää ja kehtais mittailla niin olisi jees..
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #421 : 23.05.2013, 23:39:54 »
Mitenpaljon lyhkäsemmät noi 80 audin iskarit on ? Jos jollain ois näpeissää ja kehtais mittailla niin olisi jees..
ja onko ne ny direct fit sinne tolppaan ja yläpäähän? Mites jäykkyys? Itekki mietiskelen täs että laittaako audin iskarit vai volvon iskarit jotka sorvauttaa lyhyemmäksi.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #422 : 28.05.2013, 22:29:08 »
Onko kellään hajua, että mikä ero on noissa "uudempien" 80-Audien iskareissa verrattuna vanhoihin?
Mulla on noi B1-korisen 72-78 mallisen iskarit itsellä, ja ne menee kohtuupienellä työllä. Uudemmissa on käytännössä samoilla mitoilla olevat patruunat, mutta vanhoissa tyyppi on
T4 ja noissa uudemmissa OT.
Monroen kataloogissa on selitetty noi TX -tyypin mitat + kiinnitykset, mutta OT:sta ei ole mainintaa  ::)


Iskarien mitat on kataloogin mukaan siis

vm. 72-78 : tyyppi : T4, 364mm , 372mm , 556mm
vm. 78-91 : tyyppi : OT, 364mm , 380mm , 557mm
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 677
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #423 : 14.06.2013, 09:34:36 »
Haluaisin maltillisesti pudottaa oman 240 etupäätä ja olen tullut siihen tulokseen että 40mm olisi sopivasti.
Jos ostan Lesjeforsin 40mm madaltavat jouset niin käyvätkö niiden kanssa mitkä tahansa esim. Motonetissa myytävät etuiskarit?
Mihin suuntaan pyöränkulmat muuttuvat tämän operaation myötä?
« Viimeksi muokattu: 15.06.2013, 22:53:49 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #424 : 15.06.2013, 19:49:55 »
Haluaisin maltillisesti pudottaa oman 240 etupäätä ja olen tullut siihen tulokseen että 40mm olisi sopivasti.
Jos ostan Lesjeforsin 40mm madaltavat jouset niin käyvätkö niiden kanssa mitkä tahansa esim. Motonetissa myytävät etujousetiskarit?
Mihin suuntaan pyöränkulmat muuttuvat tämän operaation myötä?
Käy jos tuota tarkoitit(huom.korjaus)

Tosin 40mm on suunnilleen yhtä matala(korkea) kun 20v kuolleentuneet vakiojouset, oma lankku 60mm keulasta mataloitettu ja silti katsurinkin mittausten mukaan keulii 40mm laskettuun takapäähän verraten 10mm. Ja maastoauto.

Vai näyttääkö toi matalalta?  :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 677
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #425 : 15.06.2013, 23:03:23 »
Iskareita tietysti tarkoitin, korjasinkin tuohon viestiin.
Tasan 10 vuotta sitten tuohon meikäläisen autoon laitettiin uudet jouset ja kaasuiskarit eteen ja on vielä ihan ryhdissään. Mitään varsinaista madallusta siis en ole hakemassa.Olisi kiva vain saada sitä renkaan ja lokakaaren väliä hieman tasaisemmaksi verrattuna takapäähän.
Yläpäänkääntölaakerit meinasin vaihtaa ja ajattelin että samalla menisi tuo jousihommakin.
Mihinkään kikkailuihin tai laikkahommiin en enää viitsi ryhtyä, joten ajattelin senkin takia että Lesjöt voisi olla sopiva ratkaisu.
Takana minulla on tällä hetkellä vahvistetut ns. vetovaunujouset ja KYBin kaasut. Pitää takapään aikas hyvin ryhdissään. 40mm etupäätä kun saisi alemmas niin olisi tasapainoisemman näköinen.
Tuo sinun autosi näyttää mielestäni ihan hyvältä korkeuden puolesta.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #426 : 15.06.2013, 23:21:57 »
Tuo sinun autosi näyttää mielestäni ihan hyvältä korkeuden puolesta.
GTS-alustasarja, eli http://tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=114710&productcategory=170&section=c jouset.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #427 : 18.06.2013, 22:27:02 »
Tuota AtAin kuvaa katsoessa rupesin ihmettelemään, että mikähän mahtaa mulla olla todellinen madallus..  :idiot2: Ei mullakaan niin hirveen paljon matalempi ole ja jouset on ~33cm pitkät, joku 12-13mm niistä lähti..ja vielä on joustovaraa 4-5cm + pohjaanlyöntikumi.. Tuskin ne Motonetin jouset on pitemmät ku muilla..emt.  :o Perä on kyllä vieläh korkeahko itellä..jos sen sinne 60mm tuntumaan laskisi..tällä hetkellä 30mm.


MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #428 : 03.07.2013, 22:52:28 »
varsinaisesti liity jousiin tai iskareihin mutta alustaan kuiteski.. elikkä sellasta miettinyt että onkos noihin reaktio tankojen säätöön jokin hyvä kikka vai mitenkä porukka säätänyt oikealle kohdalle? pitääkö säätää niin että perän etupää vähän ylöspäin eli vähän ennakkoa kun kiihdyttää niin perä sitten menee suoraan?? ja sellainen että mitenkä porukka on suojattu uniball-nivelet? ei viittiis ihan paljaaks jättää ku heti on täynnä paskaa ja kärsii siit. kuullut että rallimiehet tehny pingispalloista suojia niihin mutta vähä epäilyttää että kestääkö kiviä  :2funny:
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #429 : 03.07.2013, 23:52:04 »
Kiihdytysautoissa laitettiin n. 1 aste alaviistoon.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #430 : 13.07.2013, 20:46:41 »
GTS-alustasarja, eli http://tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=114710&productcategory=170&section=c jouset.

Onko sulla siinä pelkät jouset vai koko GTS:n alustasarja? Millainen on muuten ajaa tuolla sarjalla?

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #431 : 15.07.2013, 21:15:17 »
Onko sulla siinä pelkät jouset vai koko GTS:n alustasarja? Millainen on muuten ajaa tuolla sarjalla?

Mulla on koko sarja. Osta joku muu  ;D onhan se kiva jos saa yli 80 ajaa mutta 50 vauheissa vastaaviin monttuihin tuntuu ihan kauheelta IMO. Täällä on tietty aika kehnot tietki missä asun.

Ite ainaki aattelin satsata tulevaisuuessa coil over sarjaan, kunnon iskareihin ja pusliin. Vakaajia tietty unohtamatta.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #432 : 15.07.2013, 22:04:13 »
itelläki  gts lyhennetyt iskarit&jouset ja etupäähän oon tyytyväinen mutta takapää jäi kyllä liian löysäksi sille pitää vielä keksiä jotain.. tosin nyt on tullu uudistettua alustaa urakalla... tukivarret vahvistehitsattu, reaktiotangot&panhardi säädettävät uniball nivelillä ja kaikissa muissa paikoissa uretaanipuslat. edessä 21mmvakaaja ja takana 25mm.. saa nähä miltä tuntuu kun pääsee testaamaan... koiranluissaki uniball alhaal ja uretaanit ylhääl  :idiot2: niin ja poikkituki seki gt-raudat ylhääl ja alhaal
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013, 05:08:47 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #433 : 15.07.2013, 22:55:13 »
Onko sulla siinä pelkät jouset vai koko GTS:n alustasarja? Millainen on muuten ajaa tuolla sarjalla?
Koko sarja, ja nautinto  S*

Taitaa tosta keulasta saada turhaa keulimista pois, kun laittaa painoks jonkun holsetin ja välijäähyn...  V:>
« Viimeksi muokattu: 15.07.2013, 22:56:50 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #434 : 18.07.2013, 10:01:56 »
Mulla on koko sarja. Osta joku muu  ;D onhan se kiva jos saa yli 80 ajaa mutta 50 vauheissa vastaaviin monttuihin tuntuu ihan kauheelta IMO. Täällä on tietty aika kehnot tietki missä asun.

Ite ainaki aattelin satsata tulevaisuuessa coil over sarjaan, kunnon iskareihin ja pusliin. Vakaajia tietty unohtamatta.

On vaihtoehdot aika vähissä valmiissa sarjoissa.

 

Elekma  Autoracing