Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #436 : 18.07.2013, 11:06:44 »
Juma!!! B200K ja kumi palaa!!!  :o

Renkaat upotettu tietty eka öljyyn ;)
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #437 : 18.07.2013, 12:06:42 »
Tuota AtAin kuvaa katsoessa rupesin ihmettelemään, että mikähän mahtaa mulla olla todellinen madallus..  :idiot2: Ei mullakaan niin hirveen paljon matalempi ole ja jouset on ~33cm pitkät, joku 12-13mm niistä lähti..ja vielä on joustovaraa 4-5cm + pohjaanlyöntikumi.. Tuskin ne Motonetin jouset on pitemmät ku muilla..emt.  :o Perä on kyllä vieläh korkeahko itellä..jos sen sinne 60mm tuntumaan laskisi..tällä hetkellä 30mm.



Mikä on kuvassa rengaskoko ja vanteen ET?

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #438 : 18.07.2013, 12:17:29 »
Mulla on tossa kuvassa KAW jouset edessä, pituudesta ei haisua.. Ati vois muistaa? Noi on siis Kiskon OEM+:an alta..
Vanteet 7x16 ET20 ja kumit 205/50-16



Voin kaarimittoja koittaa katella tänään jos muistais ja löytäs sopivan tasasen paikan..
« Viimeksi muokattu: 18.07.2013, 12:19:12 kirjoittanut Divi »
240 -86 @buildingbrick240

Poissa vinski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #439 : 18.07.2013, 14:44:21 »
Tuo kaarimittakaan ei täysin kerro kaikkea auton asennosta, kun eikös tuo takakaari ole jonkin verran alempana? Oma autonikin näyttää siltä kuin perä roikkuisi reilusti, mutta helmasta mitaten on suorassa.

Näyttää ihan hyvältä tuo 205/50. Ite meinasin laittaa 205/55 mutta taidan päätyä tuohon matalampaan.

Divi: Mitkä iskarit tuossa on?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #440 : 18.07.2013, 22:14:21 »
Mikä on kuvassa rengaskoko ja vanteen ET?

7,5x16" Geminit ET 20, 205/55
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #441 : 19.07.2013, 00:16:13 »
Divi: Mitkä iskarit tuossa on?
Vakiot vielä  :facepalm:

Tosin emmä oikeestaan jäykempiä kaipaakkaan, perä on vakiojousilla joten se pelaa kyllä, ja keulakaan ei jää hidasteiden jälkeen häiritsevästi heijaamaan. Mitään rata-autoahan tuosta ei rakennetakkaan vaan käyttis joten hyvä näin. Etusia vaan tarvii kyllä lyhentää jos leiman mielii, tuntu vähä jäävän löysälle, ihan milleistä kiinni.
240 -86 @buildingbrick240

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #442 : 19.07.2013, 06:23:05 »
Vakiot vielä  :facepalm:

Tosin emmä oikeestaan jäykempiä kaipaakkaan, perä on vakiojousilla joten se pelaa kyllä, ja keulakaan ei jää hidasteiden jälkeen häiritsevästi heijaamaan. Mitään rata-autoahan tuosta ei rakennetakkaan vaan käyttis joten hyvä näin. Etusia vaan tarvii kyllä lyhentää jos leiman mielii, tuntu vähä jäävän löysälle, ihan milleistä kiinni.
Pyöriikö jouset kupeissa? Pistä vähän kirkasta letkua alimmalle jousen kierteelle, tulee se muutama milli jo siitä.

Millanen kyyti noilla jousilla tuli, ei varmaan kauheen pintakova kun on progressiiviset?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #443 : 19.07.2013, 21:12:38 »
Renkaat upotettu tietty eka öljyyn ;)

Lukkoa ei perässä ainakaan ole :o...ei voi olla... :o...
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #444 : 20.07.2013, 17:38:19 »
Hetkinen.. Kummasta päästä ootte laikannu etujousta lyhkäsemmäks..?  :buck2:

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #445 : 20.07.2013, 17:59:18 »
Hetkinen.. Kummasta päästä ootte laikannu etujousta lyhkäsemmäks..?  :buck2:

Eiköhän se selviä kun katselee sitä tolppaa vähän aikaa ;)
Siitä päästä luonnollisesti joka ei suippene päätä kohti. Eikös kuitenkin 200 sarjassakin ollut niin että yläpäässä on se pienempi kierros?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #446 : 20.07.2013, 18:02:35 »
Ylös leikattu pää ja sen voi vielä muotoilla paremmin kuppiin istuvaksi... Periaatteessa kuitenkin aivan sama miten päin, joku on tehhny toisinkinpäin.

Takana on selkeästi "suipot" jouset alaosastaan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #447 : 20.07.2013, 18:07:26 »
etujouset on ny vissii samanlaiset kummastakin päästä, ite laikkasin alhaalta, koska kuppi piilottaa laikkauksen paremmin inssiltä, sillon kun vielä jaksoin laikkajousia harrastaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #448 : 20.07.2013, 18:08:21 »
Ylös leikattu pää ja sen voi vielä muotoilla paremmin kuppiin istuvaksi... Periaatteessa kuitenkin aivan sama miten päin, joku on tehhny toisinkinpäin.

Takana on selkeästi "suipot" jouset alaosastaan.

Ai, no sitten mää muistin väärin  :-[ Muistin että 200-sarjassakin muka suippenee toinen pää, kuten 700/900-sarjassakin.
Takajouset tosiaan on joo selkeästi suipot, 200-sarjassa alapäästä ja 700/900-sarjassa yläpäästä.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Panssarivaunu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 627
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #449 : 20.07.2013, 19:12:16 »
Joo etujouset ovat samanlaiset, ovat vaan kilometrin pitkät kun dieselin ovat  :2funny:

 

RallyBaron  Samppasport