Autodiagnoosi  Carcom Oy

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kivinjuh

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #495 : 31.07.2013, 17:01:13 »
200:ssa on edessä jo Perssonit, eli ei käy.
  :-[ Harmi olis meinaa saanut "halvalla" :2funny:
Nyt XC70 D5 -06,+Esikoisen 850 sedan-95,kuopuksen 850 sedan-95 Joskus ollut 760GLE-86,960stw-95 V70-97,S80 T5-00, 242 R-sport-78, Amazon-70.

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #496 : 02.08.2013, 17:47:34 »
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Kyse on 240 iskarien yläpään pultista joka ei suostu aukeamaan sitten millään. 24mm avain mulla on ja isolla jakarilla pidän vastaan. Ei ole ruosteessa ja öljyä on sumutettu enemmän kuin tarpeeksi.
Olisiko tähän jotain kikkaa olemassa?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #497 : 02.08.2013, 18:11:39 »
Mulla lähti 3-4 vuotta kylmässä vajassa seisseet tolppien yläpäät auki kun antoi mailaa huolella avaimen kylkeen että saa tärähdyksen aikaan. Pelkällä vääntämisellä tuskin olis lähtenyt kun ei ole edes ruuvipenkkiä.

Jos tosissaan vastustaa niin hieman lämpöä ja sitten mailaa perään?
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #498 : 02.08.2013, 21:09:13 »
Ratkaisin tilanteen vetämällä rälläkällä pultin poikki, iskari kun menee muutenkin vaihtoon niin ei jaksanut tapella sen kanssa.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #499 : 03.08.2013, 11:26:51 »
Tuleeko jousen yläkupin ja yläpäänlaakerin väliin prikka?
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #500 : 05.08.2013, 15:23:13 »
Haynesin mukaan ei näyttäis tulevan.
V40 T2 -17
Kuvat

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #501 : 05.08.2013, 18:19:21 »
Päädyin itsekin samaan, eli jätin sen pois. Unohdin kuitenkin laittaa kuskin puolelle jousen ylälautasen alapuolelle prikan, hitto pitääkö mun vielä avata se ja laittaa paikoilleen vai kärsisiköhän olla ilmankin?
Ensikertalaisena näissä hommissa niin ei tule kaikkea huomioineeksi
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #502 : 05.08.2013, 18:28:29 »
Jonku prikan ku jätti pois niin kolisi aika kivasti. Nimim. kokemusta uudelleen kasaamisesta.  ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #503 : 06.08.2013, 00:23:01 »
Jousilautasen alapuolella pitää olla 1,5-2mm paksu prikka, muuten mutteri pohjaa ja jää väljää. Alunperin prikka on osa pohjaus/suojakumia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #504 : 06.08.2013, 15:10:42 »
Tuon näköinen tuli -40mm Lesjeforseilla + Bilstein B4 iskareilla. Juuri tuollaista hillittyä luukkia hain.
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2093
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #505 : 06.08.2013, 15:14:00 »
Jonku prikan ku jätti pois niin kolisi aika kivasti. Nimim. kokemusta uudelleen kasaamisesta.  ;D
Sama homma.. tosin ite huomasin jo tuossa vaiheessa kun mutteria ei saanu enää kireemmälle mutta jousilautanen pääsi liikkumaan sen pari milliä  :D
240 -86 @buildingbrick240

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #506 : 13.08.2013, 22:15:06 »
Säädettävät Koni Sportit eteen
Onko kokemuksia?
Kannattaako uhrat 300e?

Käytin jo hakua
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #507 : 14.08.2013, 09:03:35 »
Säädettävät Koni Sportit eteen
Onko kokemuksia?
Kannattaako uhrat 300e?

Käytin jo hakua
ehdottomasti hintansa veroiset. Edellisessä autossa oli konin keltaiset ja vaikka säädöt oli sinnepäin, oli autolla todella miellyttävä ajaa hieman suuremmissakin nopeuksissa. Puslat vaihdoin samalla powerflex/meyle hd pusliin.
Noitten ansiosta autosta tuli todella jämäkkä ajaa, ei kuitenkaan kivireki.

Toinen hyvä vaimennin on bilstein, noista ei kuitenkaan kokemusta kuin 20km ajomatka.

Kolmas vaihtoehto on spax, joka on hinnaltaan jonkun kympin halvempi (rally race) ja esim. Rata-ajossa varmaan hyvä mutta katuautossa "kivirekimäinen"
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013, 09:09:01 kirjoittanut exclusive »
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 297
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #508 : 27.08.2013, 22:30:57 »
Tuossa mun 240 on etupää tosi pehmeä, koska ei ole vaihdettu mitään ja takapää melkein jo liiankin jäykkä kuormajousilla ja kaasuiskareilla. Minkälainen tulee etupäästä dieselin jousilla ja kaasuiskareilla? Tarkoitus madaltaa katkomalla jousia jossakin vaiheessa. Tuleeko aivan kivireki?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #509 : 30.08.2013, 19:59:17 »
Tuossa mun 240 on etupää tosi pehmeä, koska ei ole vaihdettu mitään ja takapää melkein jo liiankin jäykkä kuormajousilla ja kaasuiskareilla. Minkälainen tulee etupäästä dieselin jousilla ja kaasuiskareilla? Tarkoitus madaltaa katkomalla jousia jossakin vaiheessa. Tuleeko aivan kivireki?

Omassa hiukan lyhennetyt kaasut ja dieselit laikattuna kohtuu reippaasti, ja vieläkin jäykempi kelpaisi kyllä. Ei omasta mielestäni kyllä vastaa käsitettä kivireki vielä.
BMW M5
Volvo 740

 

Ateho  Elekma