KL-varaosat  Race.fi

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370427 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #600 : 22.02.2014, 11:40:32 »
Tai säädettävä ylätukivarsi
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #601 : 22.02.2014, 12:08:56 »
taitaa tulla liikaa kulmaa niveleen
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #602 : 23.02.2014, 00:35:00 »
taitaa tulla liikaa kulmaa niveleen

Jep, mulla on jo säädettävät ylätukivarret ja juuri kyseisen syyn takia pitäs niitä alempiakin lyhentää :2funny:

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #603 : 23.02.2014, 03:01:20 »
Jep, mulla on jo säädettävät ylätukivarret ja juuri kyseisen syyn takia pitäs niitä alempiakin lyhentää :2funny:

Helpompi se vanha reikä on paikata ja porata uusi kun lyhentää tukivarsia esim katkasemalla jne.. Ite en siihen ryhtyis. Paljoa sitä vaan ei ole varaa siirtää eteenpäin. Ainakin itellä tuntuu että rengas on nyt jo aika lähellä helmaa (255/40-17) ja esim 27" ET street kiihdytyspallo ei tahdo mahtua kun ottaa sinne kaaren etuosaan/helman taitokseen kiinni.. Tosin jos ei aio pullakumeja alle laittaa niin on sitä varmaan varaa turvallisesti joku 15-20mm siirtää eteenpäin.

Ja mitä niistä etutolppien yläpäistä oli puhe niin onnistuu toki vakio yläpäilläkin. Ne on vaan niin pirun paksut/korkeat möhkäleet verrattuna noihin useampiin camber/caster säätö yläpäihin. Eli omassa tapauksessa auto madaltui pelkästään camber yläpäiden ansiosta jo ~3cm +muuten coilien tuoma madallus "mahdollisuus". Ja ei kaikilla yläpäillä tarvitse tornia pilkkoa..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #604 : 23.02.2014, 19:35:42 »
Onko kukaan lyhentänyt taka-alatukivarsia 240ssä? Tällä tavoin saisi pyörää eteenpäin ja asettumaan paremmin. Turbobricks foorumilla oli joku tehnyt kyseisen operaation, eli 20mm pituudest..
Ainakin shouroomissa nimimerkki mirok
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #605 : 23.02.2014, 21:43:53 »
jep, reikää ei kyllä paljoa pysty siirtämään eteenpäin.. itellä ei just oo mitkään pullakumit takana niin vois hyvin tuoda perää 15mm eteenpäin, ja turbobricks foorumilla oon pari autoa löytänyt, missä homma ois hoidettu lyhentämällä tukivarsia. samalla kun boksais ne tukivarret niin luulis kestävän..

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #606 : 24.02.2014, 23:38:39 »
heps, olisko kellään minkäännäkösta kuvaa tai kuvia niistä "holkeista" mitä ootte väkerrelly sinne tolppaan nuiden audin iskareiden kanssa? ei nyt tyhmä pää tajua että minkälaiset sinne pitäs tehdä..

ja sitte vielä että mikä vm audi 80 patruunat piti olla? jotka siis käypi tuoho 240 tolppaan kun lyhennetään tolppaa
« Viimeksi muokattu: 24.02.2014, 23:58:37 kirjoittanut eliäs »
240

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #607 : 25.02.2014, 00:27:35 »
heps, olisko kellään minkäännäkösta kuvaa tai kuvia niistä "holkeista" mitä ootte väkerrelly sinne tolppaan nuiden audin iskareiden kanssa? ei nyt tyhmä pää tajua että minkälaiset sinne pitäs tehdä..

ja sitte vielä että mikä vm audi 80 patruunat piti olla? jotka siis käypi tuoho 240 tolppaan kun lyhennetään tolppaa
niin ootko tekemassa holkkia vai lyhentämässä tolppaa? Itte rälläköin ekaks sen kierreosan pois, sitte ylimääränen pätkä pois ja kierreosa puikolla kiinni tolppaan.

olikohan ne -76 audi 80...kuitenki b1
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #608 : 25.02.2014, 09:54:09 »
olikohan ne -76 audi 80...kuitenki b1

Motonetin mukaan vm. 72-78. Tosin sieltä ei enää saa kaasuiskareita noihin vanhoihin....tai ei ainakaan netin mukaan ole. Tilaamalla ehkä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #609 : 25.02.2014, 12:26:27 »
Motonetin mukaan vm. 72-78. Tosin sieltä ei enää saa kaasuiskareita noihin vanhoihin....tai ei ainakaan netin mukaan ole. Tilaamalla ehkä.
osamies.fi..tuolta saa kaasuja edullisesti
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa eliäs

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #610 : 28.02.2014, 12:29:38 »
Siis nuista vakiotolpista säädettäviä yritän tässä väkertää, ja joo lyhennän tolppaa, käsitin että nuo audi 80 iskarit on myöskin hitusen ohuemmat että jää lonkkaseen tolpan sisälle? niin niistä holkeista kuvaa jos olis
240

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #611 : 28.02.2014, 14:15:23 »
Siis nuista vakiotolpista säädettäviä yritän tässä väkertää, ja joo lyhennän tolppaa, käsitin että nuo audi 80 iskarit on myöskin hitusen ohuemmat että jää lonkkaseen tolpan sisälle? niin niistä holkeista kuvaa jos olis
Audin iskari on paksumpi yläpäästä, kun volvon eli siitä iskarin lukitusmutterista pitää ottaa vähän tavaraa pois sisältä mikäli haluaa sen sillä keskittää tolppaan..

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #612 : 28.02.2014, 16:12:43 »
Audin iskari on paksumpi yläpäästä, kun volvon eli siitä iskarin lukitusmutterista pitää ottaa vähän tavaraa pois sisältä mikäli haluaa sen sillä keskittää tolppaan..
ilmeisesti jokin merkki volvon pumpuista on sellanen missä on tuo "paksumpi" mutteri.
mulla on myös sellasia muttereita mitkä menee suoraan audin pumppuun. Voin laittaa kuvan noista
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #613 : 28.02.2014, 16:20:01 »
ilmeisesti jokin merkki volvon pumpuista on sellanen missä on tuo "paksumpi" mutteri.
mulla on myös sellasia muttereita mitkä menee suoraan audin pumppuun. Voin laittaa kuvan noista
Tai sitten niissä audin iskareissakin on eroja.
Noh jokanen sovittaa ihan omalla tavallaan noi. Kaikkihan siinä pitää tehdä kuitenkin..

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #614 : 28.02.2014, 16:48:24 »
Noh..samapa tuo, muttereita nyt kumminkin on kahdella eri seinämä vahvuudella..ohuemmalla seinämällä olevat mutterit sopii suoraan audin pumppuihin.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo