Race.fi  Puotilan autokorjaamo

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 370342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #645 : 24.06.2014, 18:05:10 »
Vanhat vakiojouset, mitattu navan keskeltä kaareen.
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 1 1/2

VS

Uudet motonet madallus jouset
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 3/4

Ensimmäiset tunteet olivat ristiriitaiset korkeuden suhteen, enempää ei pysty vakio iskareilla ottamaan.  >:(
Jäykkyyttä tuli huomattavasti lisää eteen, tuskin liikaa kun melkoisia hirvitorneja ovat vakioina  ::)
Lisää pitäisi saada alemmas, ilman että kivirekeen mentäisiin  :pomo:

K.A.W:n madallussarjan kanssa korkeudet
edessä: 33,5 cm
takana: 31,5 cm

Iskareina Bilsteinen B4:set.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #646 : 25.06.2014, 17:24:16 »
Iskareina Bilsteinen B4:set.
Näistä mitään sanottavaa?   :P

Palloilin pitkään KYB:in korkeapainekaasun ja Bilsteinin B4:n välillä, mutta tilasin nyt jälkimmäiset. Mulle tulee tosin pelkästään taka-akselille kun edessä rokkaa alkuperäiset DeCarbonit.

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #647 : 25.06.2014, 21:40:42 »
Näistä mitään sanottavaa?   :P

Palloilin pitkään KYB:in korkeapainekaasun ja Bilsteinin B4:n välillä, mutta tilasin nyt jälkimmäiset. Mulle tulee tosin pelkästään taka-akselille kun edessä rokkaa alkuperäiset DeCarbonit.

Ainoa vertailukohta on Motonetin kaasut, jotka olivat todella paljon huonommat.
Mun makuuni nuo B4 ovat taka-akselilla ehkä liian kovat matalilla nopeuksilla.
Motarilla ei valittamista. Käsittääkseni Saschin Advantaget olisivat mukavammat,
mutta se taas selviää vain kokeilemalla.

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #648 : 01.07.2014, 23:39:12 »
Tähän väliin semmonen kysymys että saako noita 240 iskareiden kiinnitys muttereita millä patruuna kiristetään tolppaan, niin erikseen ostettua jostain?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1278
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #649 : 02.07.2014, 06:54:41 »
Tähän väliin semmonen kysymys että saako noita 240 iskareiden kiinnitys muttereita millä patruuna kiristetään tolppaan, niin erikseen ostettua jostain?

VRCF markkinapaikka oikea paikka hankkia.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #650 : 02.07.2014, 13:40:50 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen mites onnistuneesti porukka katsastellu jos uniballeja alustassa?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #651 : 02.07.2014, 14:24:54 »
VRCF markkinapaikka oikea paikka hankkia.

Uusia lähinnä tarkoitin kun vanhat tahtoo olla melko kärsineitä irroituksen jälkeen.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #652 : 05.07.2014, 17:13:48 »
Eikö kukaan ole muka uniballeja laittanut alustaan??
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #653 : 25.07.2014, 22:19:48 »
onko kellään tietoa saako jostain 240 volvoo alapallon ja tolpan välii palikkaa että tukivarren kulma on parempi ainakin oli 700 sarjalaisiiii tääl foorumilla :) ?
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #654 : 25.07.2014, 22:23:57 »
onko kellään tietoa saako jostain 240 volvoo alapallon ja tolpan välii palikkaa että tukivarren kulma on parempi ainakin oli 700 sarjalaisiiii tääl foorumilla :) ?
http://www.kaplhenke.com/collections/240/products/240-quick-steer-roll-correction

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #655 : 25.07.2014, 22:27:11 »
http://www.kaplhenke.com/collections/240/products/240-quick-steer-roll-correction

tosi tyhmä kysymys mutta en ole koskaan tilannut ulkomailta mitään miten se hoituu :idiot2: :idiot2: ? :) kiitos jo etukäteen :)

ja onko toi yhen hinta vai paketti ?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2014, 22:29:03 kirjoittanut vmattine »
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #656 : 25.07.2014, 22:33:22 »
tosi tyhmä kysymys mutta en ole koskaan tilannut ulkomailta mitään miten se hoituu :idiot2: :idiot2: ? :) kiitos jo etukäteen :)

ja onko toi yhen hinta vai paketti ?
2kpl siinä niitä on.
Omani tilasin ruottista http://www.l-m-r.se/p/volvo/240///lankarmsdistanser-240-med-justerbar-styrvinkel.html niin ei tarvi tullin kautta käyttää pakettia.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #657 : 26.07.2014, 13:42:59 »
tosi tyhmä kysymys mutta en ole koskaan tilannut ulkomailta mitään miten se hoituu :idiot2: :idiot2: ? :) kiitos jo etukäteen :)

ja onko toi yhen hinta vai paketti ?

Mä tilasin omani tuolta Kaplhenkeltä kun en huomannut että niitä oli tullut ruotsiin myyntiin.
Sieltä vaan palikka ostoskoriin ja maksu meni muistaakseni luottokortilta.
Ja hinnaks tuli tosiaan toi 276€ + tulli ja alv 78€.

Huomion arvoista noissa on, että ei sovi paikoilleen 14" vanteen kanssa. Ja ysisatkun 15" peltivanteen kanssa joutui laittaan raidetangon pään siihen keskimmäiseen säätöreikään että mahtui vanne paikoilleen.
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #658 : 19.08.2014, 06:28:29 »
Vanhat vakiojouset, mitattu navan keskeltä kaareen.
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 1 1/2

VS

Uudet motonet madallus jouset
Takana: 360mm
Edessä: 355mm      Laikattu 3/4

Ensimmäiset tunteet olivat ristiriitaiset korkeuden suhteen, enempää ei pysty vakio iskareilla ottamaan.  >:(
Jäykkyyttä tuli huomattavasti lisää eteen, tuskin liikaa kun melkoisia hirvitorneja ovat vakioina  ::)
Lisää pitäisi saada alemmas, ilman että kivirekeen mentäisiin  :pomo:
Nyt madallusjouset ja 1,5 kiekkaa pois edestä. iskarien kierrettä jatkettu 7cm. ei pyöri kupissa. taitaa kohta ottaa pohjaanlyöntikumi vastaan.
320mm navasta kaareen
ei vieläkään liian matala, ehkä just sopiva
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #659 : 01.09.2014, 07:58:52 »


Lesjön farkun kuormajouset takana, edessä dieselin ja joka kulmassa monroen öljyt. Kaunista.  S*  S*


 :2funny:
No kun halvalla sai.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo