KL-varaosat  Race.fi

S40 T4 ylläpito

  • 4 Vastauksia
  • 1126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jennssk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • S40 T4
S40 T4 ylläpito
« : 01.10.2019, 23:48:36 »
Itselläni on s40 T4 -02 ajettu 277tkm automaatti.
Kysyisin nyt teiltä kun luin täältä jostain että laatikosta 5. vaihteen joku mutteri löystyy ajan mittaan. Huomaako sen ajossa vai pitäisikö se kiristää? Eihän siitä koidu ongelmia jos kiristää liikaa?
Lisäksi haluaisin tietää oikean hihnan vaihtovälin?

Kiitos ja anteeksi jo valmiiksi et en löytäny sopivaan kategoriaan kysymystä.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: S40 T4 ylläpito
« Vastaus #1 : 02.10.2019, 01:04:21 »
Vaihteiston mutterin löystyminen, myöhemmin irtoaminen ja siitä aiheutuva vaihteiston jumiminen ei koske automaattivaihteistoa. On alkupään s/v40 ongelma, joissa manuaalivaihteisto ja siinä vaihdekaaviossa pakki vasemmalla.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13499
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: S40 T4 ylläpito
« Vastaus #2 : 03.10.2019, 15:39:17 »
Ja se ongelma on vain rellun laatikoissa(M3P? tms.) ei koske M56-laatikkoa joka on T4:ssä
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: S40 T4 ylläpito
« Vastaus #3 : 03.10.2019, 18:44:24 »
-00 2.0T on myös manuaalissa m56.
Automaatis öljynvaihto kannattaa huuhtelemalla tehdä mikäli sulla ei ole tietoa onko sitä milloinkaan edes tehty. Nuo ei kuulunut perushuoltoihin kuin erikseen pyytämällä.

Hihnan vaihtoväli taisi olla turboissa 120tkm/ 4v ja vesipumppu kannattaa uusia mikäli ei tietoa että vaihdettu. Varmistaa  jos uusii että tulee metallisiipinen eikä muovisiipinen niin ei huolta jatkossa. Omassa oli orkkis vesipumppu 265tkm ja laakeri jo väljä niin uusittu samalla hihna + kiristin kanssa.

Vvt- pyörien kunto kattoo myös ja uusii mikäli väljät tai mehii jo välistä öljyä. Vvt- solenoidin voi putsata ja sen tiivisteessä on uusissa sihti mitä alunperin ei ole.

Imm jos joutuu uusii niin vain vdo/ siemens toimii, kunnolla, muut ei, puolat ainakin tarvike pelaa biltema ja ngk mikäli orkkiksen hintaa ei halua maksaa.

Ahtopaineventtiili pierburg  tekemä noin 50-75€ riippuen mistä hommaa, voi korvata mekaanisella rajapaineventtiilillä tai t- boost kuten omassa tehty.

Hukkaportin kello näissä myös löystyy, kiriä voi jos kierteessä on varaa, säädetty peruspaine kellossa on 0.5bar.


« Viimeksi muokattu: 03.10.2019, 18:49:58 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: S40 T4 ylläpito
« Vastaus #4 : 03.10.2019, 22:30:53 »
Mitsun 14T ahtimesta halkeaa myös usein pakopesä, siitä hukkaportin venttiilin vierestä. Hukkaporttia jos kiristelee niin saa olla tarkkana ettei paineet karkaa, koska näistä menee kiertokanget äkkiä banaaniksi silloin.

 

RallyBaron  Samppasport