Autodiagnoosi  Carcom Oy

Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"

  • 182 Vastauksia
  • 49522 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #120 : 05.06.2021, 21:08:53 »
Puhdistitko niitä putkien "pesiä" siitä termarikotelosta ennen uusia o-renkaita? Mulla oli siellä sillon hapettumaa mikä repi renkaat halki.

Jep! Oikein huolella hinkkasin irrallisena tuon termarin. Meni putket ihan erilailla paikalleen   O0
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #121 : 12.06.2021, 19:29:58 »
Jees! Nyt olis semit vanteella ja alle laitettuna. Ekat koeajot suoritettu korjauksen jälkeen. Ohjaukseen tuli hiukan enempi tuntumaa, mutta katuajossa nyt ei oikeaa kuvaa saa renkaiden toiminnasta. Jäykemmät nämä ovat selvästi rungoltaan ja sen huomaa.

Parin viikon sisällä mennään Ahvenistolle taas ajamaan vikoja ulos   ::)

« Viimeksi muokattu: 06.07.2021, 22:52:55 kirjoittanut Viizkasi »
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #122 : 06.07.2021, 22:56:38 »
Nyt kun ei ole radalle kerennyt ajamaan niin lätkitään tänne pari fiilistelykuvaa

Pakoputken pään tein uuden kun vanha alkoi kyllästyttää  ;D







XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa R Moose

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #123 : 09.07.2021, 21:47:42 »
Tää on kyl nätti. Nyt vaan spoikka kiinni. Ootko miettiny 240 group a spoileria? Vois näyttää hyvältä ja olis viel aika hillitty.

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #124 : 11.07.2021, 09:16:10 »
Tää on kyl nätti. Nyt vaan spoikka kiinni. Ootko miettiny 240 group a spoileria? Vois näyttää hyvältä ja olis viel aika hillitty.

Kiitos! Spoileriahan tämä nyt huutais. Seuraavana on se kyllä hankintalistalla kun sai lastun tilattua. Kaikki maholliset siivet ärrän mallisesta lintulautaan on käynyt mielessä. Eiköhän se vielä tälle kesää kuitenkin tule  ;D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #125 : 28.07.2021, 22:16:24 »
Lauantaina oltiin Ahvenistolla taasen treenaamassa
Tajuton vaikutus ajettavuuteen tuli noilla semeillä! Perän levottomuus loppui kokonaan eikä enää tehnyt nopeassa suunnan vaihdoksessa äkkinäisiä liikkeitä. Pitoa tuli myös yllin kyllin lisää. Viimeksi kun täällä viime syksynä käytiin niin autossa oli vielä katurenkaat joten eron huomasi heti. Toki alustan muutkin päivitykset tekivät varmasti osansa asiaan. Alusta tuntuu nyt oikein pätevältä tälle kombolle joten niillä mennään kunnes jotain rikkoontuu!

Äänimittauksesta koitin päästä läpi yhdellä vaimentimella, joka ampui yli ja reilusti. 105db @4500rpm. Siitä sitten kiltisti trailerille takaisin ruuvaamaan välipönttö kiinni ja uudestaan mittaukseen, joka oli nyt se tuttu 86db @4500rpm

Rengaslämmöt pyörivät siellä 56 asteen (edessä) ja 46 asteen (takana) tienoilla ulko ja sisäreunasta mitattuna, joten sen puolestakaan ei ongelmaa. Rengaspaineita tuli vielä vähän haeskeltua ja alussa oli kylmänä laitettu 2.5bar joka nurkkaan. Pari lämmittelykierrosta ajettiin + 1 nopea jonka jälkeen paineet nousivat n.3bar. Kuumapaineen laskin sen jälkeen 2.4bar joka tuntui jo taas paremmalta. Ensi kerralla voisi koittaa vielä vähän laskea ja katsoa että onko eroa.

Auto toimi päivän hienosti kunnes viimeisellä kierroksella kabiinin täytti savu. Ikkunat auki sitten siinä kitkutin varikolle ja toivoa ettei roihahda  :2funny:
Öljyvuotohan sieltä tälläkin kertaa paljastui, joka oli päässyt suoraan roiskimaan kuumalle pakoputkelle.
Alkuviikosta sen sitten kävin tallilla tutkimassa ja huomasinkin että pakonokan taaempi stefa on pullahtanut pihalle. Huohotusjärjestelmän tähän kyllä uusin talvella + kaikki stefat mukaanlukien. Pitänee vielä kerran käydä huohotus läpi ettei ole mitään tuketta tullut ja laittaa Volvolaiset stefat tilalle. Toki voihan olla että alkuperäisen kokoinen huohotin ei ole kyllin iso tämmöistä ajoa varten.



 

XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #126 : 29.07.2021, 17:02:00 »
Auto laitettu seisontaan. Voipi olla ettei tätä enää kilpien välissä nähdä  ELK
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #127 : 10.08.2021, 22:59:00 »
Pientä puuhastelua taasen. Toisen holkin hitsasin pakoputkeen erillistä laajakaistalambdaa varten.

Uudet stefatkin asennettu paikoilleen. Huohotusta aloin myös tarkistelemaan uudemman kerran josko jotain löytyisi. Vanhat stefat olivat kyllä aika väljän oloisia sovitukseltaan verrattuna uusiin jotka menivat paljon jämäkämmin paikoilleen.

Jos vielä kerran kävisi ajamassa tällä ennen kun taas lyödään auto muttereiksi  ;D

XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #128 : 11.08.2021, 08:02:08 »
Tulethan botnialle  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #129 : 11.08.2021, 21:01:08 »
Äänimittauksesta koitin päästä läpi yhdellä vaimentimella, joka ampui yli ja reilusti. 105db @4500rpm. Siitä sitten kiltisti trailerille takaisin ruuvaamaan välipönttö kiinni ja uudestaan mittaukseen, joka oli nyt se tuttu 86db @4500rpm

Onko keskivaimentajalla vaikutusta tehoon/moottorin käytökseen? Vai antaako se vain persdynamometrille väärää signaalia että "ääni on voimaa"? :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #130 : 12.08.2021, 22:11:23 »
Onko keskivaimentajalla vaikutusta tehoon/moottorin käytökseen? Vai antaako se vain persdynamometrille väärää signaalia että "ääni on voimaa"? :D

Eipä sillä mitään vaikutusta näillä tehoilla ole. Itse tykkään enemmän vaan tuosta yhden vaimentimen soundista   ;D S*
 
Tulethan botnialle  S*

Jos on laitteet kunnossa niin mikä ettei  ;D
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #131 : 29.08.2021, 22:16:41 »
Noniin se olisi tän kauden ajot taputeltu tällä. Lauantaina käytiin Ahvenistolla jälleen testaamassa miten laitteet kestää ja tällä kertaa kestikin ilman mitään takapakkia. Puristuspaineita tuli ennen ratareissua mittailtua kun sitä stefan pullauttamista ihmettelin, mutta kaikki oli kunnossa paineista ja letkuista lähtien. Olettaisin että tarvike stefa oli ulkomitaltaan hintsun pienempi ja väljempi sovitukseltaan. Uudet alkuperäiset menivät paljon napakammin paikalleen. Varmuuden vuoksi vaihdan talvella etummaiset stefat myös.
15 kierrosta ajoin joista osa kostealla radalla. Siitä ja viileästä kelistä johtuen oli alkuun vaikeuksia saada renkaita kunnolla lämpöiseksi.

Toivotaan että ensi kesänä täyttyisi se pitkä aikainen haave, eli päästä ajamaan tällä kilpaa!  S*  (jos kädet riittää)  ;D

Nyt syksyllä/talvella koitetaan saada tehtyä seuraavat asiat:

-Turvakaaret
-Liite J mukaiset penkkikiinnitykset
-6- pistevyöt + liite J mukainen kiinnitys
-Sitten se kattoluukku tarvis hävittää
-Takasiipi (ehkä)
-Etusplitteri (ehkä)

« Viimeksi muokattu: 29.08.2021, 22:36:31 kirjoittanut Viizkasi »
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #132 : 30.08.2021, 07:02:12 »
Hienoa kuulla auton toimineen, ihmettelen mikset lähtenyt Botniaringille  :buck2:


Millaiset kaaret sulle tulee? Teetkö itse, vai millainen ajatus?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 379
  • Aina maksimit
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #133 : 30.08.2021, 20:22:33 »
Hienoa kuulla auton toimineen, ihmettelen mikset lähtenyt Botniaringille  :buck2:


Millaiset kaaret sulle tulee? Teetkö itse, vai millainen ajatus?

Tuohon autoon ei kovin iso luotto jäänyt parin viime ratapäivän jälkeen, niin aattelin että kivempi se tuossa 50km päässä hajottaa kierroksen jälkeen kun taas 300km päässä  :2funny:  Testimielessä tuonne lähdettiin vain ajamaan pariksi tunniksi.

Kaarista olis ajatus tehdä alkuun mallia katu ja myöhemmin sitten lisäillä putkia liite J mukaan. Kai ne sinne itse koitetaan hitsailla  8)
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"
BMW E36 -95 "Streetmachine"

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiskasi Garage // 854 T-5 "Ratapätkä"
« Vastaus #134 : 30.08.2021, 22:09:49 »
Tuohon autoon ei kovin iso luotto jäänyt parin viime ratapäivän jälkeen, niin aattelin että kivempi se tuossa 50km päässä hajottaa kierroksen jälkeen kun taas 300km päässä  :2funny:  Testimielessä tuonne lähdettiin vain ajamaan pariksi tunniksi.

Kaarista olis ajatus tehdä alkuun mallia katu ja myöhemmin sitten lisäillä putkia liite J mukaan. Kai ne sinne itse koitetaan hitsailla  8)

Okei. Jos teet saumattomasta niin luokiteltua niistä ei taida saada muuta kuin luokka hitsari, ellei itellä sitten oo luokat hallussa  ::)

Hienoa tekemistä ollut sulla tän kanssa.  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy