Autodiagnoosi  Carcom Oy

Tyttöjen 740:it jos tämän voi yhdistää chambagne gold projektin kanssa

  • 193 Vastauksia
  • 33730 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #30 : 27.09.2020, 21:17:28 »
Tämän ikäiset on vähän sekasikiöitä. Enemmän 940 kuin 740 ja jotain löytyy vain näistä vuosimalleista.

Onneksi on LH eikä bendix ruiskulla niin on astetta helpompi huoltaa. Sellainenkin olisi voinut olla.
2 litranen on aina LH, Regina oli vaan 2.3 koneessa 1991 ja 1992 740.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2020, 21:21:11 kirjoittanut janne81 »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #31 : 27.09.2020, 21:22:31 »
2 litranen on aina LH, Regina oli vaan 2.3 koneessa 1991 ja 1992 740.
Selvisipä tuokin nippelitieto :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #32 : 27.09.2020, 22:25:47 »
Miulla on vanhan '90 farkun jäämistöä vuoden '90 bensapumpun valkoinen rele laatikossa (muistona). :D Tollasta keltaista en oo kyllä koskaan nähnyt.

Seuraavaksi vuorossa ois auton pesu ja vahaus ja isä lupas selvittää vuotavan vesipumpun tiivisteen ja jakopäänhihnan vaihdon.
Nuo jututhan tekee tähän nopeasti, kun on sitä tilaa askarrella.

Tucci

  • Vieras
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #33 : 27.09.2020, 22:55:54 »
Tämän päivän projektina oli polttoainepumpunreleen laitto paikoilleen sekä konepellin saranoiden vaihto.
Polttoainepumpunreleen vaihtamisen myötä, tiedossa ollut polttoaine vuoto tarkentui pumpun tai liittimen juureen.
Tarkemmin ei vielä päästy selvittämään, että onko vika putkessa vai liittimessä.
Ohessa muutama kuva saranoiden vaihdosta.










Seuraavaksi vuorossa ois auton pesu ja vahaus ja isä lupas selvittää vuotavan vesipumpun tiivisteen ja jakopäänhihnan vaihdon.
Hyvässä kunnossa oleva alkuperäinen pumppu, juorureiän ympäristö puhdas eikä klappia niin kävisin volvolta 3kpl. tiivisteitä pumppuun.
Nokan stefa vuotaa öljy vesipumpun päälle, kampuran ja apuakselin stefa vuotaa roiskemuovin päälle, vuotava paperitiiviste kastelee moottorin oikealta alhaalta jos siellä on vuoto. Kerta ajatuksena rassata jakopäätä niin samalla vaivalla tarkastaa stefat.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #34 : 29.09.2020, 12:08:11 »
Minkäs takia ei kuumailmapuhallinta saisi käyttää?

Vie öljyt mennessään siitä muovista, nostaa ne siis pintaan ja uutta öljyä ei siihen muoviin enää itsestään tule.

Ennen ei ollut noita oikeita pinnotteita, oli vaan Turtle Waxia yms mustavahoja jotka kestää sen max pari kuukautta, silloin se kuumailmapuhallin ollut kova sana  :2funny:

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #35 : 29.09.2020, 12:11:00 »
Turtle Wax yleisesti on hyvä merkki. Sillä mennään. Muistaakseni jollain Autoglymin aineella käsittelin mustat muovit vuosia sitten, ei tainnut kovin pitkään kestää.
a car you can believe in

Poissa Mikey_Rotten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #36 : 30.09.2020, 14:42:14 »
Siinä on ensiautoa kerrakseen. Itellä sama vuosimalli 740 ja samalla tekniikalla. Rekisterinumero melkein sama -280  ;D
S40 -01 1.8     S40 -96 1.8     V40 -97 1.8

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #37 : 09.10.2020, 21:59:30 »
polttoaine vuoto paikantui pumpun liitimeen, oli ruostunut puhki siitä pumpun puolelta liittimen tyvestä. Sopiikohan tähän tuo Bilteman 044 kopio pumppu, lähinnä vain onko suuremmasta tuotosta haittaa vakio systeemissä. Motonet näkyi kanssa myyvän pumppua 69.90eur. bosch näkyy olevan 149eur aeromotorsilla. Oisko joku toiminta varma ehdotus alle 100eur hinnassa?

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #38 : 10.10.2020, 08:02:37 »
Ei muutakuin tuo biltsun kopio sinne paikoilleen ja kovaa ajoa, varmasti ainakin hinnallisesti hyvä.
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa n_h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #39 : 16.10.2020, 19:00:32 »
Projekti on edistynyt sen verran, että renkaat on vaihdettu ja ulkonäköä siistitty.
Ehjä polttoainepumppu ja polttoaineensuodatin on vaihdettu ja uudet tulpat ja uutta bensaa on tankissa.





Ongelma on nyt se, että auto ei lupaakkaan lähteä käyntiin.
Starttaa normaalin kuuloisesti, mutta ei yritäkään käynnistyä.  ???Jakohihnaan ei olla vielä koskettu , muutakun suojamuovit irti ja jakotarkistettu, näyttää olevan kohdillaan.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2464
  • Kantti on kaunista.
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #40 : 16.10.2020, 19:19:05 »
Suriseeko pumppu kun kääntää virrat päälle?

Edit: Onhan siellä virranjakajalla kaikki paikallaan, puolan johto kiinni, jne. Kaveri vaihto joskus yhteen ostamaansa autoon tulpat ja nykäisi avaimesta käyntiin ihmetellen kun käy kolmella. Kysyin sitten miksi oli jättänyt neloselta tulpanjohdon laittamatta paikalleen..
« Viimeksi muokattu: 16.10.2020, 19:37:32 kirjoittanut Teemu- »

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #41 : 16.10.2020, 19:28:33 »
kyllä surisee

Poissa D`Artagnan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 677
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #42 : 16.10.2020, 20:16:15 »
Onnittelut loistavasta ensiauto valinnastasi. Minullakin tuo allekirjoituksen auto ensiauto ja 17v. kesätyörahoilla hankittu jo ennen ajokorttia. Markka aikaa elettiin silloin...

Tuli ensimmäiseksi mieleen tuosta otsikosta Autostudion champagne gold -vahvistinsarja 2000 luvun alusta. Ja siitä aasinsiltana että jokos on poppikonetta ja kaiuttimia mietitty? Tuohonhan on saanut jo uutena hienoja soittimia mutta myös jokin paremman pään nykysoitin voisi olla hyvä ratkaisu.
Tai sitten jokin retrosetti auton ajan mukaisilla laitteilla (vaikeampi toteuttaa).

Tuosta kuumailmapuhaltimen käytöstä puskureiden ehostamisesta minulla ei ole yhtään positiivista kokemusta niin harrastepelien kuin käyttiksienkään suhteen. Oma suositukseni on puskurien ja listojen huolellinen puhdistus ja maalaus puskurimaalillla sen jälkeen. Minulla ainakin kestänyt tosi hyvin ihan käyttiksissäkin, eikä ole tarvinnut sen jälkeen miettiä enää koko hommaa.

« Viimeksi muokattu: 16.10.2020, 21:55:55 kirjoittanut D`Artagnan »
Harraste: Volvo 240 GL B200K M47 -87

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #43 : 16.10.2020, 21:12:05 »
Suutinrele eli radio suppression relay vois olla seuraava vika paikka. Bensa kulkee mut suuttimet ei aukea.
Rele sijaitsee muistaakseni paisarin lähistöllä konehuoneessa, mutta googlaa toi enkun kielinen nimi niin löytyy.
Voit ohittaa testiksi yhdistämällä punaisen ja puna/vihreän johdon pistokkeesta.

Poissa Temes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: Champagne gold 740
« Vastaus #44 : 16.10.2020, 23:16:10 »
puskurit ehosteltiin auto glymin bumber care aineella, ainakin hetken toimii. Kieltämättä tuo kuumailma puhallin rupesi epäilyttämään, lähinnä juuri öljyn lopullinen haihtuminen.
Puolan ja tulppien johdot käytettiin irti ja kyllä ne tuli takaisinkin laitettua  ;D(ainakin toivon niin) putsasin vielä nuo puolan johtojen liittimet hapettumista. Tuo suutinrele voisi olla hyvinkin syllinen, täytyy sen elämään perehtyä seuraavaksi. Harmi kun oma 740 on bendix reginan systeemeillä niin ei voi ristiin ihan kaikkia osia koettaa.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo