Samppasport  Futurez

#740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo

  • 128 Vastauksia
  • 48532 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #60 : 27.05.2021, 15:37:44 »
Kulmaan en osaa kommentoida, mutta kun saat ajoon, kerrohan miltä tuo tuntuu verrattuna vakioon? Jyriseekö hirveästi kajuuttaan?
En oo koskaan ajanut vakio 740, ni en osaa arvioida jyrinöitä. Eiköhän siitä joku ääni kantaudu koriin, kun akselin päässä on uniballit ja korin puolella melkosen jäykkä uretaanipusla.
!

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #61 : 31.05.2021, 15:10:09 »
Niin siis ei toki verrattuna täysin vakio 740:aan, vaan millainen muutos tässä korissa tulee kun vaihdat tuon sen vakiotukivarsihässäkän tilalle. Itse vähän miettinyt tuollasen laittoa, mut ihan tolkutonta jyrinää en kaipaisi vaikkei vakioauto ole täälläkään.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #62 : 31.05.2021, 21:53:12 »
Niin siis ei toki verrattuna täysin vakio 740:aan, vaan millainen muutos tässä korissa tulee kun vaihdat tuon sen vakiotukivarsihässäkän tilalle. Itse vähän miettinyt tuollasen laittoa, mut ihan tolkutonta jyrinää en kaipaisi vaikkei vakioauto ole täälläkään.
Tiedän yhden takavetovolvo-expertin ja oon luvannu sille koeajon takarenkaineen. Tarvii ottaa siltä kommentit aiheesta täs kesällä :D
!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #63 : 12.06.2021, 20:29:50 »
Nojuu, tuli puntaroitua sit rautalohkon kanssakin toi laite. Ei niin yllättäen keulapaino muuttui noin lohkon painon verran. Takaa ny oli sit puntarit ristissä, mut eipä sillä ollu niin väliä. Vaihtui tos samalla penkki, ratti, vaihteisto ja taka-apurunkohäkkyrä. Penkillä ja ratilla sai kivasti korjattua alunperin kokolailla huonon ajoasennon aika hyväksi. Harmitti vaan, kun ruottalaisten myymät penkin kiinnitysraudat on tehty 460mm etäisyydelle toisistaan ja penkki on 405 leveä. Tarvii nyhjäillä fylliä väliin.
https://www.instagram.com/p/CQBg0bghirL/

Vihdoinkin sai kunnollisen jakkaran ja ratin kiinni. Alkuperäinen pappa-ajoasento on kyl jotain aivan paskaa.
https://www.instagram.com/p/CQbzSK_hfJH/

Juhannuksen kunniaksi tuli käytyä ajamassakin. Melko lyhyeksi se sit jäi, kun jo ekalla vedolla moottorin öljynpaine tippui nollaan. Siihen asti oli kyl kivaa ja moottori sekä voimansiirto tuntui todella hyvältä. Saapahan nähdä mihin noi öljynpaineet sitten katosi. Koneen sisällä ne kuitenkin pysyi ja ihan nopea romahdus se nyt ei kuitenkaan ollut, kun tiputus normaalipaineesta nollaan kesti minuutin.
https://www.instagram.com/p/CQlOeXEBpLy/

Sai sieltä Kaanaalta ny sit yhen lyhyen videopätkän. Nuotti vaikuttaa ihan ookoolta.
https://www.instagram.com/p/CQnaVGwhyu4

Nojoo. Avasin venakopat ja kolmosen imukeinu oli pyörinyt auki. Kiristin sen ja sit löytykin öljynpaineet. Sinällään merkityksetöntä, kun öljyt on jo metallinhohtoa ja kuparihippuja. Eli ainakin laakerit on soseena. Ei varsinaisesti yllättänyt yhtään, kun moottori oli käynnissä 0bar öljynpaineella noin minuutin. Huippulia hommelia.
https://www.instagram.com/p/CQp3Hn8hd2e/

Josko sit tästä nykyisestä koneesta kannet ja kellariksi nurkista löytynyt osakasa. Kattelee nykyisen koneen laakerit joskus ja toivoo et se hoituis niiden vaihdolla kuntoon. Omissa nurkissa ei oo työkalua nokkalaakereiden vaihtoon, niin lienee nopeempaa tehdä uusi kellari.
https://www.instagram.com/p/CQthXtKNJu0/

Nojoo, sit uuden padan tekoon. Kiristelin kuskinpuolen kantta paikoilleen, ni yhden kannenpultin kohdalla kuulu sit paukahdus ja koneen alle tippu alumiinin palanen. Lohkostahan se irtos. Joo, olin töhäyttäny paineilmalla pultinreiät puhtaaksi ja pultti ei ollut liian pitkä. Vähä sit tiivistesilikonia pultinvarteen, just in case, ja paska nippuun. Sikälimikäli touhua vertaa historiatietoihin, ni ei tälläkään moottorilla kuitenkaan ajeta kauaa. Lohkosta puuttuva hippunen ei siis vaikuta asiaan mitenkään. Huomenna jyvä keulalle ja käyntiin.
https://www.instagram.com/p/CQ_LvQ1tFnI/

Nojoo, Rockauton 3pv toimitusaika sitten venyy viiteen päivään ja puuttuvat osat pitäisi olla huomenna käsillä. Onneks ne ny on vain öljyfilsu ja kampuran asentoanturi, ni muilta osin koneen saa jo starttikuntoon. Kaippa sen saa huomenna käynnistää. Sen jälkeen saakin purkaa vanhan koneen ja katsoa löytyykö sieltä mitään syytä tuholle.
https://www.instagram.com/p/CRCLGe1tboY

Näimpä juuu, ei tarvinu starttaa. Dampperi irti vanhasta koneesta ja heittämällä uuteen pataan. Ei ihan. Dampperi hirtti kampuraan kiinni aivan vitusti noin 10mm ennen pohjaamista. Eikä liikkunut käsilläa olevilla työkaluilla tasan tarkkaan mihinkään. Onneksi jonkun tunnin jälkeen löytyi lainatyökaluja sen sit sai irti. Perussettiä ettei bolt-on osat ole välttämättä bolt-on. Se vaan on kovin turhauttavaa.
https://www.instagram.com/p/CRFJDV5tPyz

Hiomapaperilla ja WD40 kampuralle sekä dampperille. Sit jotain locktiten liimaa väliin liukkariksi ja romut nippuu. Ilman tulppia sai nätisti startilla öljynpaineet ylös, mutta startti jäi suorittamatta. Taitaa olla akku kuollut.
https://www.instagram.com/p/CRHMqUztXIw

No, sentään pääs ajamaan. Moottorista kuuluu semmonen kuiva säklätys ja se ei kadonnut muutaman kilometrin lenkin aikana. Tais olla ihan onnistunu moottorin kasaus.
https://www.instagram.com/p/CRJoljkt1fA
« Viimeksi muokattu: 10.07.2021, 22:54:47 kirjoittanut Keme »
!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #64 : 28.07.2021, 20:02:16 »
www.v8only.com toimitti vakiota lyhemmät BTR:n tönärit. Muut vaa sanoi "ei oo hyllyssä ja ei pysty tilaamaan". Ompaha ny sit oikeen mittaset kepakot venttiilikoneistossa. Jee.

https://www.instagram.com/p/CR4LmyJtosX

Nojuu, Loppuviimein oikean mittaiset sukkapuikot eivät poistaneet koneen ylimääräistä ääntä. Vaihdoin sit toisen moottorin keulalle ja heitin ton napsuttajan nurkkaan odottamaan purkuvuoroa. Nyt tekniikka vaikuttaisi toimivan taas ja huomenna Pesikselle kokeilemaan mitä tarvii seuraavaks muuttaa tai korjata.

Makosa streetoboysin päivällä käyty ja oli kyl kiva. Ihan hitosti autoja radalla ja hyvä meininki kaikin puolin. Harmi kun omat ajot loppu sit vetarin stefan vuotamiseen jo kahden rengasparin jälkeen. Hävis kyl jarrutkin melkeen kokonaan jostain syystä, oli vähä lämpöongelmia, kuskinpuolen pyyhkijän varsi hajos jo menomatkalla ja en oo ihan varma onko toi moottori ny aivan täysin pelissä mukana. Pikkujuttui, mut kuitenkin ajamalla Pesikselle ja takas. Hyvä retki ja auto vaikutti ihan semi-ookoolta ajettavalta.
https://www.instagram.com/p/CTtrZVuIBG5

Todistettavasti kävin radalla. Olipa kiva, et edes yhden kuvaajan kameraan tarttu tämäkin.
https://www.instagram.com/p/CTwUArvoWOg/

Jännä. Huomasin, et kytkinkopan sisältä valuu öljyä. Aiheeseen enemmän perehtyneet tuumas, et kannattaa kokeilla käyttää ilman öljykorkkia. Kokeilin ja öljynvaluminen loppui. Ilmeisesti noi vakiohuohotuslähdöt on venakopissa jotenkin tukossa, ni tarvii tehä sit öljykorkkiin lisähuohotus ja homma rokkaa. Ihme voodoota, mutta kivan helppo fiksi kerrankin.

Lapuan drift madnessissa käyty ja saldoksi jäi kaksi ajettua rengasparia. Ohjausmuutokset tuntuu normaaliajossa aika paskalta, mut kylki  edellä mentäessä ihan ok. Ensimmäinen rengaspari meni ihan kivasti ja niin myös toinen. Kolmannella kuului varikolla takaa pamahdus ja akseli kääntyi vinoon. Apparin puolen taka-alatukivarren korinkiinnityksen pinnapultti oli poistunut paikalta ja homma oli siinä. Onneksi siinä samalla oli mennyt korinpuolen kierrekin paskaksi, ni sai puljaa romun trailerille ja lähtee pois. Varsin vähän taas kerran sai ajaa ja kasa on rikki. #goodtimes
https://www.instagram.com/p/CURz4xyoZcO/

Onneksi kadonneen pinnapultin sai korjattua helposti. Porkkanaterällä reikää takapenkin alle ja pudotti uuden pultin koloon. Jesssssss.
https://www.instagram.com/p/CUXzUIBo-Cu/

Näkyi vähäinen ajaminen jääneen pariin kameraankin. Kiva juttu.
https://www.instagram.com/p/CUb1wlZIaGu/

https://www.instagram.com/p/CVICspPoFc3/
Tukivarren korjauksen lisäksi ei tullut tehtyä kuin kaasupolkimelle stoppari ennen Makosastreetoboysin 16.10. Kaanaan season enderiä.
Lämppärin puhallin lopetti toimintansa ja se oli vähän ikävä juttu, kun välillä satoi vettä. Ei tuolla mökissä oikein kierrä ilma ja lasit on melken samantien huurussa. Sit tuli loppupäivästä hipastua vähän kaidetta, mut se ny ei haittaa mitää. Kiva oli päästä ajamaan ja auto toimi.

https://www.instagram.com/p/CVNRHa_okfl/
Mukavana yllärinä löytyi ratailujen jälkeen pari kuvaakin netistä. Superjees, että jotkut kuvaajat viitsivät ottaa kuvia myös näistä vähemmän savuavista ja ulkonäöltään tuhnummista laitteista.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2021, 14:19:15 kirjoittanut Keme »
!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #65 : 25.10.2021, 08:03:03 »
Tuli tehtyä lyhyt videopätkä Kaanaan ajeluista. Ei se nyt ole tuotannoltaan ihan Renny Harlinin Deep blue sean tasoinen spektaakkeli, mutta olen silti suht tyytyväinen.

https://www.youtube.com/watch?v=YhBS8gPepLQ
!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #66 : 27.10.2021, 20:17:17 »
Makea  :) kiitos tällaista piristää aina  O0

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #67 : 30.10.2021, 14:03:08 »
Kiitos. Mukava saada palautetta.
!

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #68 : 03.12.2021, 20:12:18 »
Onko jossain ohjeita 740 lämppärin kennon vaihtoon?
!

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #70 : 03.12.2021, 23:21:07 »
Jos ei ole ilmastointi malli niin helppo homma.
Kaasupoljin irti ja lämppärinhana tulipellistä sekä toinen nesteletku ja joitama pieni torx ruuvi irti kannesta mikä pitää kennoa paikallaan, sitten vaan vetää pois  vanhan .
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #71 : 03.12.2021, 23:31:08 »
Tuo on ECC:llä. Tuumasinkin että voi aloitella irrotteleen etupenkkei  :D
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #72 : 04.12.2021, 12:27:45 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0
Jesss, hyvät ohjeet. Kiitos!
Pääsee preppaileen kasaa talvi-/jääratakuntoon. Etupää vaikuttaa jotenkin ahtaalta renkaiden kääntymisen kannalta, kun mkm-kääntöpaloilla ja 205/55/16 renkaallakin ottaa kiinni runkopalkkiin. Ei tämmöseen taida saada mahtumaan 16" piikkipyöriä ilman lokasuojien ja/tai runkopalkkien työstöä?
!

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #73 : 12.12.2021, 10:51:15 »
Ongelmitta itellä mahtui 16" piikit pyörimään omassa 740 jossa -40mm jouset edessä. Tosin mulla on vakio mittaiset kääntövarret.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: #740LS Suomen ensimmäinen katulaillinen LS swapattu Volvo
« Vastaus #74 : 30.12.2021, 09:40:44 »
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0

Näillä ohjeilla tosiaan irtosi kenno lähes kivuttomasti. https://www.instagram.com/p/CYE8WAWozX2/
Hankalinta oli löytää pömpelin ja kojelaudan välissä olevat kaksi tai kolme ruuvia, kun sinne näki vähän huonosti. Tänään sit uutta kennoa paikoilleen ja sen jälkeen pääseekin ihmetelemään miten piikit saa pyörimään etupäässä.
!

 

KL-varaosat  Race.fi