Carcom Oy  Ateho

Randsin 244 ikuisuusprojekti

  • 125 Vastauksia
  • 39459 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Randsin 244 ikuisuusprojekti
« : 14.12.2020, 00:26:17 »
Noniin, alkoi itselläni taas motivaatio kyseisen katiskan kanssa nousemaan, joten ajattelin jakaa aikaansaannoksiani tännekkin. Kyseinen laite tuli hankittua vähäisillä kesätyörahoilla vuonna 2017, taisi olla 1000€ hintalappu. Jälkeenpäin mietittynä aihio olisi voinut olla hieman parempi tai edes kaksi ovinen :idiot2:.


Kuva laitteesta vuonna 2017, jolloin toimitti käyttöauton virkaa.

Tiedossa oli, että autoa joudun hieman hitsuuttelemaan, sekä maalaamaan. Auto osoittautui kuitenkin yllättävän huonopeltiseksi, vaikka olikin leimattu 2016 syksyllä. 2017 Syksyllä aloin vaihtamaan helmapeltejä sillä ajatuksella, että laitan ne vain kuntoon ja sillä hyvä ;D, olisimpa tiennyt tämänhetkisen tilanteen.













Homma alkoi yllättäen paisumaan. Mitä enemmän autoa purkasi, sitä enemmän tuli yllätyksiä. Hommaan tuli stoppi 2017 syksyllä koulun alkamisen johdosta, koska koulu sijaitsi toisella paikkakunnalla. Siitä vielä vuodenvaihteen jälkeen armeijaan ja sitten ollaankin jo vuodessa 2019. Alkoi syntymään ajatus, että ehkä voisi tehdä kunnon muutoksia.

2019 taukoja tuli totaalisen motivaation puutteen johdosta useampaan kertaan, eniten harmitti, kun auto oli massattu aikanaan ilmeisen reilusti, jolloin tätä joka paikkaan tarttuvaa mössöä oli joka paikassa. Tänä vuonna keväällä auto tuli laitettua korigrilliin ja raavittua alku vuodesta pohja puhtaaksi, jolloin yllätyksiä paljastui entistä enemmän. Kesällä autolle tuli tauko motocross kuumeen takia, mutta tänä syksynä homma alkoi etenemään jopa ennätys vauhtia :o.









Seuraavissa kuvissa nykytilanne.







Ohessa pyörii vm. 75 ajokuntoinen 244 B20 + BW35


« Viimeksi muokattu: 27.07.2021, 23:38:39 kirjoittanut Rands »

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #1 : 18.12.2020, 22:13:00 »
Tälle viikkoa aikaan saatu kaaria eteenpäin ja hieman koriin kiinnitettyä. Näillänäkymin laitan vielä toiset oviputket, sekä väliputken, joka kiinnittyy kardaanitunneliin.





Peräpäähän siis olen swapannut 140 pysty takavalot. Sain hepattua nyt lopulliseen muotoonsa, vaatii vielä vastapuolelle valojen kiinnitys korvakkeet.



Hiekkapuhallus näillä näkymin vuodenvaihteessa ;). Talliissa kohtuu määrä pölyä, joten samalla sen tyhjennys ja siivous tulee ajankohtaiseksi. Tuli myös ihan ajatuksen tasolla mieleen, jos jollain olisi 164 korisen keulan osia tarjota (lokarit, maski, naamapelti, konepelti).

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #2 : 18.12.2020, 22:29:17 »
Tästä tulee kyllä komea  :)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Paikalla Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #3 : 19.12.2020, 18:10:17 »
Hieno projekti ja hyvä takavalo valinta.  8)

Viä kun laittas 164 keulan niin olis uljas.  :)

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #4 : 19.12.2020, 22:27:30 »
Kiitos. Keulan osista laitettu jo kyselyä eteenpäin, hinta ratkaisevana tekijänä niiden hankinnassa. Mutta nyt kun kerta alettiin koria muuttamaan (pilaamaan), niin vedetään sitten överiksi.

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #5 : 20.12.2020, 23:36:32 »
Noniin, kaaret saatu onnellisesti loppuun. Tuli ehkä hieman ylimitoitetua takapään kiinnitys laput muuta ei kai sen väliä, ovatpahan ainakin kiinni :).




Notkeutta vaati tuo takapään hitsailu ;D





164 keulan osista hinta saatu ja todennäköisesti joulun jälkeen käyn ainakin katsastamassa niiden kunnon.

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #6 : 27.12.2020, 21:15:59 »
Joulusta selvitty ja hieman taas tullut tehtyä. Uudet etummaiset tunkinkorvakkeet löysivät paikkansa (toivottavasti oikean) ???.


Vuorossa oli myös surullisessa kunnossa oleva pikkuikkunan karmi, mutta kyllä siitäkin nyt kohtuullinen tuli. Hieman vaatii vielä entrausta, ennen pohjien tekoa ;D.




« Viimeksi muokattu: 27.12.2020, 21:25:51 kirjoittanut Rands »

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #7 : 06.01.2021, 00:17:11 »
Ensiviikolle hiekkapuhallus sovittu ja viikonloppuna pitäisi käydä katsomassa 164 keulan osia. Pohjan puolelta vielä paria pientä paikkaa vaille valmis 8). Takapää alkaa kohta olla mallillaan, tuli ehkä hieman hölmönä tehtyä 0.7mm tavarasta, jonka johdosta hieman velton oloinen. tarvinee tehdä jokin jäykiste, mikä pitää pellin muodossa.
.

Sisäpyöränkaaria tuli hieman siistittyä, jonka johdosta katsoin ensimmäistä kertaa näyttävätkö kaaret takaapäin samalta ja huomasin, että repsikan puolen alapää oli taipunut ulospäin. Hieman sai antaa monoa, että alkoi edes etäisesti muistuttaa toistapuolta ;D. Muuten kaarien pitäisi olla keskenään symmetriset mittojen puolesta.





Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #8 : 11.01.2021, 00:00:16 »
Launataina tuli noudettua 164 keulan osat. Lokarit eivät ole ihan a1 osia, mutta korjattavissa ;D. Konepelti hieman vääntynyt toisesta nurkasta, ilmeisesti tyyppivika näissä, kun saranat alkavat jumittamaan. Esitietona ei ollut sopivuudesta juurikaan tietoa, mutta pikaisella sovituksella näyttäisi olevan ihan tehtävissä.




Kuvassa konepellin (klommo)

164 etuakseli ilmeisesti noin 10cm edempänä, mutta joka tapauksessa tulee sitten aikanaan tehtyä volkkarin lokarin korjauspalasta uudet kaaret. hieman joutuu konehuonetta pilkkomaan ja yhdistelemään vanhoja auton omia lokareita näiden kanssa.

Lopuksi vielä pieni fiilistely kuva peräpäästä. kuvassa hieman mutkalla, mutta tänään väänsin pellin pullottamaan ulospäin.


Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #9 : 11.01.2021, 00:43:08 »
Launataina tuli noudettua 164 keulan osat. Lokarit eivät ole ihan a1 osia, mutta korjattavissa ;D. Konepelti hieman vääntynyt toisesta nurkasta, ilmeisesti tyyppivika näissä, kun saranat alkavat jumittamaan. Esitietona ei ollut sopivuudesta juurikaan tietoa, mutta pikaisella sovituksella näyttäisi olevan ihan tehtävissä.




Kuvassa konepellin (klommo)

164 etuakseli ilmeisesti noin 10cm edempänä, mutta joka tapauksessa tulee sitten aikanaan tehtyä volkkarin lokarin korjauspalasta uudet kaaret. hieman joutuu konehuonetta pilkkomaan ja yhdistelemään vanhoja auton omia lokareita näiden kanssa.

Lopuksi vielä pieni fiilistely kuva peräpäästä. kuvassa hieman mutkalla, mutta tänään väänsin pellin pullottamaan ulospäin.

Haluakko vinkin? Annan silti, helpottaa paljon. Hommaa 140 taka kyljen alaosan korjauspellit. Saat tuon valojen alueen menemään juuri niinkuin kuuluukin.  :) :)
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #10 : 11.01.2021, 09:26:27 »
Haluakko vinkin? Annan silti, helpottaa paljon. Hommaa 140 taka kyljen alaosan korjauspellit. Saat tuon valojen alueen menemään juuri niinkuin kuuluukin.  :) :)

Hetken sai raapia mitä tarkoitat, mutta nyt hoksasin ;D. Kieltämättä olisi ihan siisti, mutta en näe ehkä vaivanpalkkaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole entisöinti. Ison puskurin kanssa muutenkin jää alle piiloon. Suurin syy 140 valojen vaihtoon oli vanhan peräpellin erittäin huono kunto, jolloin helpoin oli vaihtaa suora pelti.

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #11 : 12.01.2021, 21:19:19 »
Hetken sai raapia mitä tarkoitat, mutta nyt hoksasin ;D. Kieltämättä olisi ihan siisti, mutta en näe ehkä vaivanpalkkaa, kun kyseessä ei kuitenkaan ole entisöinti. Ison puskurin kanssa muutenkin jää alle piiloon. Suurin syy 140 valojen vaihtoon oli vanhan peräpellin erittäin huono kunto, jolloin helpoin oli vaihtaa suora pelti.
Olishan tuo pikkupuskureilla aika hieno
Anna ny vaan mennä kunnolla lapasesta
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #12 : 22.01.2021, 16:51:58 »
Noniin, viivästystä puhallukseen viennissä, koska siirto kalusto oli himean puutteellinen. Ensiviikolla näyttäisi sen kannalta kuitenkin hyvälle.



Museovirastosta tai mobilistikerhosta ei vielä ole ehditty laittamaan uhkauskirjeitä ;D. Kuva alla liittyy vahvasti.





Osat istuvat kohtuu nätisti ja puskurilla muokkaamalla saa tarvittaessa peitettyä maskin ja puskurin välisen raon. Lokareiden kiinnitystä pitänee vielä hieman suunnitella, sekä lamppujen kiinnitystä.

Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #13 : 12.02.2021, 22:29:07 »
Kovasti sitä haluis auton viedä sinne puhallukseen, mutta rakennustelineet estävät auton tallista pois saannin. Hieman tukivarsien vahvikkeita tuli tehtyä sillä aikaa. Tuli tuossa ystävältä jo palautetta, että hieman hankalaa tekstiä lukea ;D. No korvataan tekstit kuvilla.







Löytyikin vahingossa vanhoja kuvia:





Poissa Rands

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
  • www.vrcf.fi
Vs: Randsin 244 ikuisuus projekti
« Vastaus #14 : 26.02.2021, 23:12:41 »
Noniin, katiska kävi hiekkapuhalluksessa. Muuten kaikki meni hienosti, mutta vettä alkoi satamaan ennen, kuin ehdin auton viedä talliin.





Etutolpatkin sai parsittua kasaan:



 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo