KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Mikä sisusta olisi paras punaiseen autoon?

Nykyinen harmaa nahkasisusta
8 (38.1%)
Sininen plyysi (tai puolinahka)
3 (14.3%)
Harmaa plyysi
2 (9.5%)
Beige nahka (tai puolinahka)
3 (14.3%)
Beige plyysi
0 (0%)
Punainen nahka
5 (23.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"

  • 85 Vastauksia
  • 14949 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #60 : 02.08.2021, 00:03:30 »
Tuollainen teksti on kanssa vakion T3 Garretin kompurakotelossa kanssa. Kyllähän sen erottaa ainakin pakopesän koosta, joka on aika pieni. Traktorissa on tuollainen kiinalainen T3/T4 kopio ja on selvästi vakio T3 Garrettia isommalla kompurakotelolla, sekä pakopesällä.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Tuollainen teksti on kanssa vakion T3 Garretin kompurakotelossa kanssa. Kyllähän sen erottaa ainakin pakopesän koosta, joka on aika pieni. Traktorissa on tuollainen kiinalainen T3/T4 kopio ja on selvästi vakio T3 Garrettia isommalla kompurakotelolla, sekä pakopesällä.
Aion vertailla huomenna vakiodeekun turbon kanssa. Potkaisee kyllä aivan eri tapaan kuin vakio, mutta en sitten tiedä. Voihan tuo olla vakiokin, mutta pakopesä ainakin vaikuttaa jotenkin kauhean isolta...
« Viimeksi muokattu: 02.08.2021, 00:30:59 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #62 : 02.08.2021, 09:31:45 »
Ettei siinä olis vaan suurennettu pakopuoli mikä on ihan hyvä juttu koska sehän menee ekana tukkoon

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #63 : 02.08.2021, 10:15:54 »
Ettei siinä olis vaan suurennettu pakopuoli mikä on ihan hyvä juttu koska sehän menee ekana tukkoon
Niin no se on aika todennäköistä. Aika rynnätä tekemään ahdinvertailua :juhau:
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #64 : 02.08.2021, 18:46:37 »
Pakopesä vaikutti vakiota melko paljonkin suuremmalta, mutta ahdin oli vain hiukan suurempi vakiota.

Aloittelin automaatti-ilmastoinnin kasailua, ei kaikista pikaisin projekti mutta tehtävissä. Puhaltimen moottorin koppaan on jo asennettu sensori valmiiksi. Ilmeisesti tähän on muokattu MCC jälkikäteen? :idiot2: :facepalm:

Pakoputki vuotaa katin etupuolelta, äänet on aika röyhkeät tällä hetkellä. Kuulostaa aivan traktorilta, mutta sellaisia deekut tuppaa olemaan :P
Katalysaattori päätyy varmaan paikalliselle trokarille muutenkin, saattaa siitä olla jopa rahallista hyötyä :2funny:
En tiiä onko keraamisilla kateilla samanlaista arvoa kuin bensakoneiden jalometalleja sisältävillä, enpä usko. Rautakangella tyhjäksi katti jos en muuta keksi...
« Viimeksi muokattu: 02.08.2021, 20:35:15 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #65 : 02.08.2021, 21:50:38 »
Ettei siinä olis vaan suurennettu pakopuoli mikä on ihan hyvä juttu koska sehän menee ekana tukkoon
Eikä ihme. Vakio T3 garretissa on jos EGR niin AR.36 pakopesä, muuten se on muistaakseni AR.46. Kopio T3/T4 on AR.63 pakopesä.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #66 : 02.08.2021, 21:56:30 »
Eikä ihme. Vakio T3 garretissa on jos EGR niin AR.36 pakopesä, muuten se on muistaakseni AR.46. Kopio T3/T4 on AR.63 pakopesä.
AR.36 tässä on siis ollut koska EGR löytyy.
Pakopesä on nyt jopa tasapainoisen kokoinen, en usko että jää ainakaan liian pieneksi :)
Sitä sanotaan että nälkä kasvaa syödessä, mutta en aio tähän autoon mitään tätä rajumpaa tehdä, kuin mitä tässä jo on.
Tunnetusti nämä lupaukset vesittyvät lähes aina kaikilla V:>
« Viimeksi muokattu: 02.08.2021, 22:13:21 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #67 : 02.08.2021, 22:19:25 »
Väsäilin äänestyksen sisustan väristä, kun olen miettinyt vaihtavani mutta en oikein tiiä mitä teen.
Foorumin kansa päättäkkööt sen -H-
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #68 : 05.08.2021, 14:22:02 »
Ketään ei varmaan yllätä, että löysin autosta lisää paikkoja mistä menee ruuvari läpi :2funny:



Turbon öljynpaluulinja menee vaihtoon myös, ei oikein tykkää pitää enää nesteitä sisällä...
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #69 : 09.08.2021, 00:18:42 »
Turbon öljynpaluu korjattu, sekään ei enää urpoile.
Tuli myös haettua ehjä ilmastoinnin johtosarja, kaukalomatot ja rosterilistat, kiitoksia käyttäjälle HarPes kaupoista!
Joku päivä pitäisi hakea sininen plyyssinen sisusta autoon, tai penkit ja pilarit. Muuta sisustan osaa olen ruvennut haalimaan myös pikkuhiljaa.

Parempaakin puoliskoa miellyttää vaihto nahkapenkeistä plyyssisiin, kuulemma tää mun auto on ihmisgrilli :D :idiot2:
No en nyt sanoisi, etenkin kun ilmastointikin toimii, mutta onhan kangaspenkit Suomen olosuhteisiin paljon paremmat kuin nahkaiset.

(Ps. Jos jotakuta kiinnostaa harmaat sisustan osat ja on antaa sinisiä osia vaikkapa vaihdossa, saa nakata yyveetä.)
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #70 : 09.08.2021, 09:52:35 »
Melko mielenkiintonen valinta, sininen sisusta viininpunaseen autoon. Erottuupahan massasta  O0
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #71 : 09.08.2021, 12:50:44 »
Ehkä myös lapsuusnostalgiat vaikuttaa, edesmenneellä vaarillani oli viininpunainen 240 sinisellä sisustalla S*
Missäköhän lienee sekin auto nykyään...

Mun maku on muutenkin hyvin erikoinen, ei oo eka auto kummallisella värimaailmalla eikä taatusti viimeinen ;)

Ylimaalauskin houkuttelisi, mutta siinä tapauksessa budjetti posahtaisi aivan täysin. Kuvissa maalipinta näyttää ihan suhtkoht fiksulta, mutta lähempää katsottuna järkyttävä totuus paljastuu.
« Viimeksi muokattu: 09.08.2021, 13:01:53 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #72 : 09.08.2021, 20:43:18 »
Vielä yksi pikapäivitys. Kipaisin hakemassa värikoodilla maalia ja muita tarvikkeita, seuraavaksi alkaakin maalipinnan fiksailu ja peltien korjaus. Apparin lokasuoja menee kokonaan vaihtoon, on päässyt nimittäin aika rapeaksi. Näistä voisi laittaa kuviakin, kunhan saan joskus hommat aloitettuakkin. Ehkä ensi viikonloppuna sitten :)

Vielä edittiä: tuolla reissulla tuli 800k täyteen *taavih->
« Viimeksi muokattu: 09.08.2021, 20:56:33 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #73 : 14.08.2021, 21:53:20 »
Ihanaa, massan alta löytyy mätää lisää ja lisää...
Tod.näk. monet jäärata/peltoautotkin on tätä paremmassa kunnossa. Kyllä tästä vielä auto tulee, ainakin ehkä.
Ilmastointi on yhtä tappelua myös, puhaltimen moottorikin pitäisi vaihtaa.
Prkl kun jopa kaverin entinen rönttäseiska B200ET+M46 oli paljon kovapeltisempi kuin tämä :2funny:

Tätä ei ole hitsailtu, massa vedetty pohjaan joskus ysärin lopulla ja annettu olla. Noh, katsotaan tuleeko tästä autoa.
Mahikset olisi kanssa hakea ex 740 pihaan, mutta se on sitten oma tarinansa :P
Mä vaan jaarittelen tänne muttei mitään ikinä tapahdu tai valmistu, pitäis lopettaa suunpieksentä ja alkaa hommiin :nohnoh


Niin ja jos joku on huolissaan, ryyppyrälläysvehkeeksi tämä ei oo kuitenkaan menossa, mieluummin sitten vaikka arvostavalle eteenpäin kuin pilattavaksi. Näitä ei enää joka sormelle ole.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2021, 23:09:27 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: Volvo 940 GL D24TIC 1995 "Melkein Classic"
« Vastaus #74 : 16.08.2021, 18:07:09 »
Noniin, pussihousut vaihtui verkkareihin ja tuli hankittua M46 tontille ;)
Optimistinen tavoite olisi viskoa se viikonloppuna kiinni, mutta katsotaan meneekö se paikalleen.
Oishan se M90 tai ZF ollut kiva, mutta rahkeet ei nyt riitä sellaisiin tässä vaiheessa :buck2:
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

 

Elekma  Autoracing