Elekma  Autoracing

Huikkosterin 242 GT -80

  • 140 Vastauksia
  • 28245 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvowner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #15 : 19.04.2021, 08:55:03 »
Näyttäisikö että peräfixaatiossa on lisätty myös "munapussit", kun GT:ssähän niitä ei alkujaan?
P1800 ES -72, Amazon cab V8 -68 + sedan -67

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #16 : 19.04.2021, 10:02:57 »
Ihan oikein näet. En tiedä pitäisikö antaa vaan olla kun nyt konttiin mahtuu varapyöräkin ???.

Alkuperäistä täytettävää varapyörää tuskin löytyy ja vielä vähemmän käyttökelpoista.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #17 : 19.04.2021, 13:18:37 »
anna ollavaan,hieno auto! ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #18 : 19.04.2021, 13:52:18 »

Aukes mutterit ilman väkivaltaa :o.
Paineputki 225cm ja paluuputki 330cm.

Sitten kaupunkiin etsimään uusia putkia. :)
« Viimeksi muokattu: 19.04.2021, 21:41:44 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #19 : 19.04.2021, 21:05:40 »
Eipä ollut helppoa sekään.

Ensimmäinen liike ei voinut auttaa.
Toinen ei oikeastaan halunnut tai osannut.
Kolmas ei myöskään voinut mutta neuvoi menemään Hydfin (Jyväskylässä) liikkeeseen. Sieltä sain hyvää palvelua ja uudet putket. Ja vielä taivuttimenkin lainaan. Kiitos heille. -H-





On muutes aika hankalaa hommaa moottori paikallaan. Mutta siellä ne nyt on. Paluuputken ostin kahdessa osassa helpottaakseni asennusta ja kuljetusta.
 Motonetistä ostin tuollaisia muovisia putkikiinnikkeitä joilla saan putket pysymään paremmin paikallaan. Pitää huomenna poistaa vanhoja ja kiinnitellä nuo niiden tilalle.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #20 : 19.04.2021, 23:41:00 »
Kovasti näyttää uuden mallin etupuskurin alalipalta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #21 : 20.04.2021, 00:44:56 »
Niin se taitaa olla. Mukaan tuli alkuperäinen etulippa josta puuttuu palanen. Muodoltaan se on lähes samanlainen mutta ihan hitusen eri tavalla muotoiltu.

Haluaisin mieluummin sen vanhemman joka muistuttaa jääkiekkokaukalon päätyä.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2379
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #22 : 20.04.2021, 01:35:05 »
Jos nelostietä suhailet etelään päin niin saattaisi vanhan mallinen alalippa vielä löytyä mailta. Täytyy vilkaista ihan muistin virkistämiseksi että missä kunnossa tuo oli.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #23 : 20.04.2021, 07:29:29 »
No jos sellainen löytyy niin ihan riittävä syy lähteä ajelemaan GT:llä :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #24 : 20.04.2021, 17:02:03 »
Nyt liikkuu polttoaine eikä vuoda mistään. Porasin muutaman reiän noille kiinnikkeille, suhautin mustaa maalia reikiin ja lopuksi maalasin putket ja kiinnikkeetkin mustaksi.

Puuttuuko kuvasta mitään?


Laatikon kannattimesta puuttui pultit :o. Laitoin samalla nekin kun auton alla olin.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #25 : 21.04.2021, 05:30:12 »
Kylläpä huvittais lähtee tällä töihin mutta fiksumpaa olisi tehdä kunnon koeajo päivällä kun ei ole kiirettä. Ja ketut...

Ajoin töihin :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #26 : 21.04.2021, 11:52:19 »
Tuli muuten mieleen että jos joku tekee samaa polttoaineputkien uusintaa niin kannattaa tehdä kummatkin kahdessa osassa. Ja siten että liitoskohdat tulisi vaihdelaatikon kannatinpalkin etupuolelle.

Silloin konehuoneen puolella on helpompaa sovittaa ja taivuttaa putkia. Auton alla taas putket saa helpommin kannatinpalkin yläpuolelle. Itse jouduin käyttää palkkia irti.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #27 : 21.04.2021, 13:30:24 »
Ihan oikein näet. En tiedä pitäisikö antaa vaan olla kun nyt konttiin mahtuu varapyöräkin ???.

Alkuperäistä täytettävää varapyörää tuskin löytyy ja vielä vähemmän käyttökelpoista.

Hieno on laite.  O0
Helposti väärinmuistava muistini vihjailee, että munapussit olisi puuttuneet vain alkupään GT-tuotannosta.
Ameriikan nopeusmittarilla kulkee helposti mittarin pohjaan.  :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 13:42:49 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #28 : 21.04.2021, 13:46:27 »
Sekin on mahdollista vaikka 79 ne ainakin puuttui vielä ja 80 oli viimeinen valmistusvuosi. Paljon löytyy kuvia missä ne on. Tokihan se osansa tekee GT:n ulkonäköön. Nooh...

No aivan varmasti (140km/h) :D. Mittari on muuten todella tarkka. Todellinen nopeus on se mitä viisari näyttää.
Meinasin laittaa 195/65R15 renkaat kun nyt on 185/65. Pitääpi ottaa huomioon kun mittari näyttää sen jälkeen vähemmän kuin todellinen.

Ja onko muuten tietoa mikä palikka on kojelaudan alla. Siihen menee nopeusmittarin vaijeri, lukee vdo ja irtonainen töpseli. Estääkö se ylivaihteen kytkeytymisen liian pienellä nopeudella vai mikä? ???
« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 13:49:36 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #29 : 21.04.2021, 14:12:20 »
Ja onko muuten tietoa mikä palikka on kojelaudan alla. Siihen menee nopeusmittarin vaijeri, lukee vdo ja irtonainen töpseli. Estääkö se ylivaihteen kytkeytymisen liian pienellä nopeudella vai mikä? ???
Vahva veikkaus vakionopeudensäätimen tai ajotietokoneen nopeusanturille?
EDIT
Ainakin vakionopeudensäädin on ollut tarjolla, ajotietokone ehkä myöhemmin.
https://forums.tbforums.com/showthread.php?t=128716

« Viimeksi muokattu: 21.04.2021, 14:27:36 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

 

Futurez  Kulkukoira