RallyBaron  Samppasport

Huikkosterin 242 GT -80

  • 140 Vastauksia
  • 28244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #60 : 04.06.2021, 07:30:06 »
Joo niitä ei enää valmisteta. :-\ Purkuautojen metsästykseen.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1469
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #61 : 05.06.2021, 13:54:42 »
Myös 164 vakiona kasituumaiset

Kankikari

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #62 : 05.06.2021, 14:24:12 »
Jenkkiumpiota kattonu?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #63 : 05.06.2021, 15:05:53 »
Löytyi 8" umpiot. Kiitokset TwistOla -H- -H-



Pitää sitten opiskella miten nuo asentuu ja samalla tehdä johdot uusiksi
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #64 : 05.06.2021, 15:51:00 »
Hyvä kun kelpasi, tosi hyväthän nuo on. Harmi kun GT ei ole ihan tikissä, olisi ollut todella mukavaa nähdä livenä. Mut niinku jutskailtiin, niin sitten kun pelittää turvallisesti  8)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #65 : 05.06.2021, 16:49:41 »
Tuossa varaosakuva, jos olisi apua.





Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #66 : 06.06.2021, 16:56:31 »
Sovittelin hieman noita umpioita. 7" Kromikehys ei tietysti istu mutta ei nuo umpiot myöskään istu pohjiin. Luulen kuitenkin että saan patentoitua jotenkin nuo pysymään paikallaan. Nyt nippusiteillä sovitusta.

Todella paljon fiksumman näköinen tulee noilla isommilla. :)




242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #67 : 06.06.2021, 18:04:34 »
Sehän on kohta takaa ku Tanja Vienonen ja eestä ku Esa Pakarinen. :)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #68 : 06.06.2021, 18:46:32 »
? :D


242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #69 : 06.06.2021, 21:15:22 »
Kai oot joskus luonnehdinnan kuullut? :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #70 : 06.06.2021, 21:43:38 »
Kai oot joskus luonnehdinnan kuullut? :D
Minulle tutumpi on "edestä kuin enkeli, takaa ku mankeli"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #71 : 11.06.2021, 17:18:47 »
Avensiksen pyöränlaakeri siirtyi rohinasta rouskuntaan eikä enää kehdannut sillä lähteä töihin. Joten pikahuolto GT:lle:

Vaihdoin öljynpaineanturin ja taisi tulla kuntoon.  :)



Ja sitten se tehon hukkuminen.
Väänsin bensapumpun sulakkeen pidintä eri asentoon ja kyllä tuo nyt tuntui kulkevankin niin kuin kuuluu. Kun budjetti sallii niin tilaan sen 100€ lattasulakerasian. Bensapumpun äänikin on ihan siisti. Koitan tutkia vielä viikonlopun aikana johdotuksia ja miltä se pumppu näyttää. Kuulemma se saattaisi olla uusi mutta en ole vielä varmistanut.

Kattoluukku auki ja töihin 8).

Josta tulikin mieleen. Kattoluukun veivin laakeri hirttää kiinni. Luulin että joku mekanismi olisi huonona mutta kun purin veivin katosta niin se jumittaa pahasti irrallaankin. Liekkö kenellekkään jäänyt osaa talteen? Kyllä sen jotenkin pystyy kunnostamaankin mutta ei sitä ole tarkoitettu purettavaksi.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #72 : 15.06.2021, 06:37:24 »
Pari kertaa olen lisännyt vettä koneeseen kun vesipumppu näyttäisi vuotavan. Uusi pumppukin tuli viime viikolla mutta meinasin vaihtaa sen kun saan ensin toyotan taas ajokuntoon.

En ehtinyt.

Lisäsin eilen säiliön täyteen, ajoin kaupunkiin ja katsoin auton alle että kämmenen kokoinen läikkä tunnin seisonnan jälkeen. Paisarissa oli kuitenkin vielä jäljellä joten jatkoin töihin.

Töistä lähtiessä laitoin paisarin täyteen ja otin kannullisen vettä mukaan. No 15km ja loppui lämpöisen puhaltaminen. Lisäsin vettä bussipysäkillä. Siitä 5km ja taas haaleaa ilmaa. Kurvasin uimarannalle, järvestä vettä koneeseen ja täysi kannu mukaan ja pääsin sillä kotia parin pysähdyksen taktiikalla.

30km ja 40l vettä. Vedet valuu kampiakselin hihnapyörän kohdalta maahan.

Käynpäs nukkumassa hetken ja päivällä tutkimaan että mistä ne vedet tulee noin kovasti läpi :idiot2:.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #73 : 15.06.2021, 15:28:04 »
Ihmeen huonosti tiivistää jos 3 vesipumpun pulttia/mutteria 6:sta on melkein kokonaan irti. :o


Nyt on uusi pumppu, huuhtelin järvivedet pois ja uudet nesteet sisällä.


Lähdetäänpä ajamaan seuraavaa vikaa ulos. :sundaydriver:
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Huikkosterin 242 GT -80
« Vastaus #74 : 25.06.2021, 15:22:59 »
Lähdetäänpä ajamaan seuraavaa vikaa ulos. :sundaydriver:
Löytyi! Bensamittari putosi nollaan vaikka tankki täynnä :D.
 Matka-/trippimittari alkoi toimimaan kun se aiemmin liikkui vain välillä.
 Kattoluukun veivikin herkistyi, crc vissiin liotti jonkun kökön pois kun sitä voitelin pari viikkoa sitten.
 Kiristin etulaakerit, oli huomattava klappi kuskinpuolella.
 Jarrut ilmasin oikean järjestyksen mukaisesti kun polkimessa on 1/4 tyhjää.  Ei auttanut vaikka kaikki on uutta.

Häiritsevän syvällä nuo takapyörät vakiona. Ja kun varastossa on 25mm spacerit niin toteuttamaan.

Jonzen 144:sta kun tälläinen lähti irti niin osasin katsoa asiaa tarkemmin. Pinnapulttien juuressa on kynnys joka otti kiinni. Jäi millin rako lätyn ja levyn väliin. Vingulla tein viisteet ja nyt istuu tukevasti.


Motonetistä ostin 1/2" mutterit koska nämä spacerit oli millisillä kierteillä. Auton omat mutterit taasen pitkät kupukannat. Mitkähän nuo iskarit on? Sachsilaiset mutta noin ohuita en ole ennen nähnyt ???.


Jo vain. Näin tämän olisi pitänyt olla jo uutena. :P




Hyvää juhannusta :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Kulkukoira  Proturbo