KL-varaosat  Race.fi

Team Recycle Racing Finland - Amazon 16V Turbo

  • 463 Vastauksia
  • 233916 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
No en minä sitten ihan sokea ole, kun olin näkevinäni mahti pölläytyksiä ajoittain. Onkos sitä vähän ruuvailtu sitten Kiikalan, siellä en savua huomannut (vai oliko tölkki edessä aina kun pöllähti...) <Kippis>

Hyvä että selvisi savuilla, aika moni kokeili reunavallin kestävyyttä kun pito irtosi puolessa välin.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Hyvä että selvisi savuilla, aika moni kokeili reunavallin kestävyyttä kun pito irtosi puolessa välin.

Tuolla ei ole sitä pelkoa, kun ei ole Woimaa...

Kotimatkalla hajos vaihteensiirtäjä ja nilkutettiin loppumatka kakkosella. Tänään sitten oli vuorossa operaatio irroita kardaani kiinnitä kardaani.

Kävin särkyneen osan kanssa takuuhuollossa ja nyt kaikki pelittää taas hienosti. Samalla vaihdoin mittarin vaijerin, joka oli mennyt poikki.

Ahtopaineenohjauksen kanssa on edelleen haasteita. Sen vuoksi ei aika Alastarolla parantunutkaan. Maaliviivalla puuttui 0.4 bar ahtoa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Ahtopaineenohjauksen kanssa on edelleen haasteita. Sen vuoksi ei aika Alastarolla parantunutkaan. Maaliviivalla puuttui 0.4 bar ahtoa.

Mites se ahtojen ohjaus onkaan toteutettu? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Ahtopaineohjaus on ollut boksin kautta ohjattuna tähän asti. Paine on pysynyt tavoitepaineessa nätisti.  Nyt kun painetta oli tarkoitus nostaa, niin paine teki seilaamista.

Monen kokeilun tuloksena päädyin löysään jouseen ja pakopaineohjaukseen. Kolmosella paine on tavoitteessa, mutta nelosella portti aukeaa liian aikaisin, joten paineiden nousu kestää tolkuttoman kauan.

Seuraavaa kehitysversiota mietitään jo... Kova vaihtoehto on kalvon päälle laitettava ohjaus.

Lainaus
Edit:

Nyt on ahtopaineenohjauskunnossa.

Portissa on 0.3 bar perusjousi ja kalvon alle tulee paine suoraan kompurakotelosta.

Kalvon päälle tulee lisäpainetta paineensäätimen kautta, jota voi portaattomasti säätää.

Paineensäädin testauksessa ja säädin asetettu 0.5 bar peruspaineelle.



Tuo on kyllä aivan ehdoton tapa säätää ahtoa tuo kalvon päälle tuleva paine.

Tässä tuo hipo säädin. Huomaa Volvo original paineletku.



Tässä yleiskuva konehuoneesta.



Maksimiahtojen seokset säädin myös kohdalleen korjaamalla polttoainekartan painekompensaation viimeistä riviä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011, 22:36:00 kirjoittanut JuHaU »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Nyt pääsin ekaa kertaa autolla mutkaradalle ja hauskaa oli.



Aikaisemmin on tullutkin todettua, että jarrut ovat riittävät normaaliin katuajeluun, mutta radalle lisäjarrutusteho ei olisi
pahitteeksi. Täytyy miettiä tuota jarrujen päivitystä jossain vaiheessa. Nyt ekan setin jälkeen kaikki vanteetkin olivat todella kuumat.
Mutkiin tullessa oli pakko käyttää moottorijarrua.

Ajelut jäi iltapäivällä vähemmälle, kun ahtopaineenohjaus sanoi sopimuksen irti. Paineet olivat vain alle katusäätöjen, niin ei
ollut enää mieltä ajaa enempää.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Hyvin näyttää pysyvän auto suorassa mutkissakin. Jaa, mutta tuossahan on kallistettu kurvi...

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Ja ylimääräistä painoa ei kannata pitää autossa.   ;)


Mutta kiitos Juhalle kyydeistä vaikka olikin vähän "sunnuntai" ajelua.   :pomo:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mutta kiitos Juhalle kyydeistä vaikka olikin vähän "sunnuntai" ajelua.   :pomo:

Syykin tuohon tohottomuuteen löytyi. Kalvo oli revennyt. Eli neitsyys meni kirjaimellisesti ratapäivillä.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Syykin tuohon tohottomuuteen löytyi. Kalvo oli revennyt. Eli neitsyys meni kirjaimellisesti ratapäivillä.
Eli diagnoosis mitä viimeks ajon jälkeen epäilit oli oikea.
Hyvä kuitenkin että selvis eikä ollu joku mystinen juttu.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Eli diagnoosis mitä viimeks ajon jälkeen epäilit oli oikea.
Hyvä kuitenkin että selvis eikä ollu joku mystinen juttu.

Jep - olishan siitä voinut eilen jo nypätä hukkiksen kalvon alapuolisen letkun irti, niin olisi saanut ahdot 1.1 bar ja olisi voinut ajamista.

Uusi kalvokin taisi jo löytyä, eli ei paniikkia.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Syykin tuohon tohottomuuteen löytyi. Kalvo oli revennyt. Eli neitsyys meni kirjaimellisesti ratapäivillä.

Tulikos tälle hukkaportille ohjauspaine imusarjasta? Jos näin, niin mitä alipaine tekee tuolle kalvolle kun yleensä sinne ei alipainetta ajeta.  ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Tulikos tälle hukkaportille ohjauspaine imusarjasta? Jos näin, niin mitä alipaine tekee tuolle kalvolle kun yleensä sinne ei alipainetta ajeta.  ???

Eipä tässä laitteessa kovin usein olla alipainealueella.

Kalvon alle tulee paine kompressorikotelosta ja vastapaine kalvon päälle imusarjasta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Nyt on kauden ajot ajettu ja auto lähtee viikonloppuna talviunille.

Päälimmäisenä ajokaudesta jäi mieleen ongelmat hukkaportin / ahtopaineiden kanssa. Niiden kanssa kuitenkin elettiin vaihtelevalla menestyksellä.

Vaihdekeppi katkesi kesällä paluumatkalla Alastarolta. Silloinkaan ei tosin jääty tienpäälle vaan selvittiin kunnialla kotiin saakka.

Auton moottori on toiminut hienosti koko ajokauden eihän tällä viritysasteella voi ongelmia ollakkaan.

Keväällä Harisen penkissä saatiin 340 hv 1.2 bar ahdolla ja kesän max ajopaineet olivat 1.5 bar. Huomaa hyvin, ettei normi HX40 ole suunniteltu neitipaineille.
Ero on nimittäin aika dramaattinen kun paine nousee yli tuon 1.2 bar.

Keväällä vaihdoin alle korkeammat 16" pyörät ja ajomukavuus parani huomattavasti tai ainakin ajomukavuus liikennehidasteissa ja rotvallien ylityksessä. Enää ei
tarvitse varoa pakoputken kiinni ottamista.

Jatkuu ensi keväänä...

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Keväällä Harisen penkissä saatiin 340 hv 1.2 bar ahdolla ja kesän max ajopaineet olivat 1.5 bar. Huomaa hyvin, ettei normi HX40 ole suunniteltu neitipaineille.
Ero on nimittäin aika dramaattinen kun paine nousee yli tuon 1.2 bar.

Kun nostat paineet sinne 1,7-2,2 bariin niin alkaa Holsetti olemaan parhaalla toiminta-alueellaan :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Kun nostat paineet sinne 1,7-2,2 bariin niin alkaa Holsetti olemaan parhaalla toiminta-alueellaan :)

Siinä vaiheessa tulee auton muut rakenteelliset rajoitukset vastaan ja tiedostan ne jo etukäteen. Tarkoituksena ei siis ole rikkoa autoa.

 

Samppasport  Futurez