Pientä päivitystä tännekin.
Tekniikka on pelannut hienosti talven yli, ainoa ongelma on ollut kytkimen kanssa.
n.kuukausi sitten liikennevaloissa kytkin ei irroittanut kunnolla enkä saanut vaihdetta päälle.
Sammutin auton, laitoin vaihteen sisään ja sitten startilla auto liikkeelle ja käyntiin. Varovasti ajelin kotiin vaikka vaihteita ei saanut nätisti menemään sisään.
Kotipihaan kääntyessä kytkin alkoi irroittamaan normaalisti. Ajattelin että sintteristä irtosi jotain murusia ja ne pyöri siellä välissä aiheuttaen tuon ongelman.
Sen jälkeen kytkin on irroittanut mutta ajoittain on kuulunut rutinaa kun kytkinpoljin on painettu pohjaan, varsinkin kun on ajanut auton lämpimäksi, kylmänä ei ole meteliä kuulunut.
Tuo sintteri on alusta asti ollut aivan p##seestä ajaa, liikkeellelähtö ja 1-2 vaihto on ollut melkoista tökkimistä/nykimistä.
Outoa asiassa on verrattuna esim. Lankun 245:en, että Lankulla pelaa hienosti ja mulla ei vaikka kummallakin on samat hilut kytkimessä, -765 asetelma, jousittamaton 4-lapainen sintteri ja sama laatikko.
Lopulta meni hermot tuon kytkimen kanssa ja otin auton talliin uudelle nosturille ja tiputin laatikon alas.
Sintteri oli kaikin puolin ehjä, ei puuttunut paloja eikä muutakaan vikaa näkynyt.
Samoin asetelma ja vauhtipyörä oli ok.
Painelaakeri saattaa olla se ongelma, vaikka se uusittiin vuosi sitten.
Tilasin kytkinpaketin tänään paikallisesta tarvikeliikkeestä, tästä käyttöön tulee massalevy ja painelaakeri, osat tulee huomenna.
Epäilen tosin onko levy jousitettu malli, vaikka maahantuojan edustaja näin vakuutti puhuessaan myyjäliikkeen edustajan kanssa. Oli katsonut mallikuvaa jossa näkyy jousitettu levy.
Se sama kuva on netissä jokaisessa kytkinpakettia esittävässä kuvassa, joten uskon vahvasti että sieltä tulee kaksoismassavauhtipyörälle tarkoitettu jousittamaton levy, no huomenna näkee mitä tulee.
Onneksi sitä ei ole pakko ottaa jos se ei ole oikea.
Sitten täytynee tilata KL-racingiltä Sachs:n jousitettu levy, siinä vaan kestää helposti yli viikko ennenkuin se on täällä.
Yritin kysellä Lankulta ja Boostilta mikä olisi sopiva massalevy tuohon mun kombinaatioon, mutta sieltäkään ei apuja löytynyt. Pojat on ajellu vaan sinttereillä.
Samalla ostin uuden kardaanin tukilaakerin ja ristikot. Tukilaakerin kumin ostin jo viime syksynä jemmaan kun joku myi uuden alkuperäisosan joka on vielä volvon paketissa.
Tuohon ei uskalla tarviketta laittaa kun tuntuu ettei kukaan ole saanut toimimaan ilman tärinöitä.
Jos jollain on varmaa tietoa mikä olisi oikea ja varmasti sopiva jousitettu massalevy tuohon mun pakettiin niin ilmoitelkaa.
Boori on 26 hampainen, ulkohalk. on 35mm ja levyn koko on 240mm.