Futurez  Kulkukoira

Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"

  • 35 Vastauksia
  • 14677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #15 : 02.05.2019, 21:17:37 »
Peltisepintää ammattitaidolla, ei kylläkään ihan Jyväskylässä.
http://www.eyeballproducts.com/
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #16 : 02.05.2019, 21:32:24 »
Peltisepintää ammattitaidolla, ei kylläkään ihan Jyväskylässä.
http://www.eyeballproducts.com/

Kiitos, täytyy tutustua. Nyt on kyllä yhden paikan kanssa jo alustavia suunnitelmia tehty, mutta lopullisia päätöksiä en ole tehnyt.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #17 : 16.05.2019, 17:57:04 »
Vähän väliaikatietoja ja osalistausta.

Ilmastoinnin kompura
Ilmastoinnin kuivain
Ilmastoinnin lauhdutin
Ilmastoinnin täyttö
Oikea ja vasen etujarrusatula
Oikea ja vasen iskarin yläpään kumit + laakerit
Takajarruvaijeri, palat, levyt ja käsijarrun osat
Jakopää + vesipumppu
Polttoainesuodatin
Moottorin ilmansuodatin
Hammastanko + raidepäät
Etujarruletkut
Moottoriöljyt + suodatin
Jäähdytysnesteet
Jarrunesteet
Alatukivarsi oikea
Moniurahihna
Renkaat
Tulpat
Öljykorkin tiiviste
Akun kiinnike
+ muuta tarviketta ja ruostevaurion ensitoimet


Niin ja pakokaasut mitattu sekä leimattu tänään. :o
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa volvosami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #18 : 07.06.2019, 08:03:10 »
Olenkin bongannut tämän Jyväskylässä varmaan keväällä, ei näitä JKL:n nurkilla paljoa näy (itsekin naapurikylällä asustan)  8) itsellä samanlainen T-5R, musta, manuaali. Ja korjattavaa riittää, mutta alkuperäishenkisenä itsekkin yrittänyt pitää  :)
855 T-5R  -95"
C30  -11"
S80 -07"

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #19 : 07.06.2019, 09:00:04 »
Olenkin bongannut tämän Jyväskylässä varmaan keväällä, ei näitä JKL:n nurkilla paljoa näy (itsekin naapurikylällä asustan)  8) itsellä samanlainen T-5R, musta, manuaali. Ja korjattavaa riittää, mutta alkuperäishenkisenä itsekkin yrittänyt pitää  :)

Paljon mahdollista, en ole ainakaan itse bongannut toista tässä lähiseudulla. 8)

Sullakin on siinä ollut rapeita kohtia, mitä kattonu kuvia. Katsotaan mitä tästäkin vielä paljastuu sitten kun korityöt tehdään loppuun.  ELK
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #20 : 30.07.2019, 13:53:42 »
Tjaah, harrastaminen jatkuu. Eli jäähdytinnesteen metsästys käynnissä:

Epäilyttävästi 850 hukannut jäähdytinnestettä 2-3tkm aikana MAX > MIN asteikolle. Jäähdytinnesteessä ei havaittavissa poikkeamaa hajussa tai värissä. Aiemmin oli korkki halki, mutta vaihdoin ehjään eikä paineita ole mielestäni kerännyt. Onko ideoita mistä lähteä kadonneita nesteitä tiedustelemaan? Alle ei ole tullut..

Voiko miten helposti päätellä jos menee jäähdyttimen kautta automaattivaihteiston öljyjen sekaan?

Lisäksi tuli purettua soittimen takaa virityksiä pois, että pääsee käsiksi lämmityslaitteen kennoon. Ihan aavistuksen on siinä kosteutta ja varuilta vaihtaa sekin pois, mutta se ei kyllä vuotamista vielä ole ehtinyt varsinaisesti olemaan.

Kaiken hyvän lisäksi ainakin ohjaustehostin ääntää ja laturissakin lie vikaa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #21 : 29.08.2021, 20:16:01 »
Tjaah, harrastaminen jatkuu. Eli jäähdytinnesteen metsästys käynnissä:

Lisäksi tuli purettua soittimen takaa virityksiä pois, että pääsee käsiksi lämmityslaitteen kennoon. Ihan aavistuksen on siinä kosteutta ja varuilta vaihtaa sekin pois, mutta se ei kyllä vuotamista vielä ole ehtinyt varsinaisesti olemaan.

Kaiken hyvän lisäksi ainakin ohjaustehostin ääntää ja laturissakin lie vikaa.


Näkyypä sitä vaan täälläkin olevan laiskottelua päivitysten suhteen..

Mittaristoa tuli fiksattua, se perinteinen pikkuratas oli "valmis".






Samalla pari polttimoa vaihtoon, hieman jännitti kun paljastuikin että sieltä oli moottorin vikavalon kohdalta polttimo otettu pois ja jesarin pala tilalla.. Noh, polttimot paikalleen siihenkin ja valo syttyi sekä sammui. Kaikki tältä osin kunnossa.

Tässä välillähän "sydän" on kokenut täysrempan ja siitä kai pitää jossain vaiheessa kirjoitella pari riviä. Heti voi jo kiitoksen esittää myös JuHaU:lle, joka oli vähintäänkin merkittävässä roolissa tämän moottoriprojektin onnistumisessa.

Oleellisimmat karkeasti tässä:

Takomännät
H-profiilit

Turbolle ei varsinaisesti tehty mitään, by-pass fiksattu ja hukkaportin tanko uusi. Muuten ei halkeamia tai isompia välyksiä ollut. Alun perin piti ihan tehdä alkuperäisillä ylikoon männillä, mutta saatavuus oli huono/erittäin huono.. Tuli hinta-laatusuhde sitten aikataulun kera eteen ja näin tähän tuli päädyttyä.

OEM+ hengessä siis mennään, eikä mitään ihmeempiä ole tarkoitus tehdä. Häntäpää oli pakoputkistosta huonossa kunnossa, joten Ferritan Sport RST cat-back tuli hankittua. Ei merkittävää eroa äänissä, mutta onhan siinä aavistus vitosen ääntä nyt enemmän.

Automaattivaihteisto oli ihan tehdasuusi, mutta olikin vasta 96-98 malleihin. En tiedä olisiko käynyt, mutta eivät korjaamolla uskaltaneet laittaa kun osa antureista/johdoista oli eri paikassa. Noh, vanhakin nyt pelittää.

Meinasi tosin mennä järki niihin töksähteleviin vaihtoihin, eilen sitten vihdoin tuli katsottua asiaa. Öljyt lämpöiseksi ja mittatikkua katsomaan, järkytys oli kohtuullinen, sillä merkittävästi oltiin alle alarajan. Noin 6dl piti lisätä, että päästiin lämpöisillä öljyillä alaviivalle. Se välihän on aika pieni, joten varoin laittamasta liikaa. Nyt on siellä noin 1/3 asteikosta, kun pienen ajolenkin kävi tekemässä. On taidettu mitata auto sammuksissa öljytaso? Onneksi tässä ei paljoa ennättänyt kilometrejä tulla ja vaihdot pehmeentyi aika merkittävästi.

Huomenna pitää hakea uusi paisarin säiliö, sillä varmaankin konerempan yhteydessä on siihen termostaatilta tulevaan letkin nippaan tullut kipeää ja pieni murtuma havaittavissa sekä nestettä hikoilee läpi.

Leimakin tuli huomautuksitta joku hetki takaperin ja siitä ei kai sen ihmeempiä. Korihommia olisi edessä, heti kun tilanne sen mahdollistaa.

Täytyy sanoa, että edelleen tuntuu oikealta ratkaisulta tämän hankinta automaattina. Mukavan leppoista fiilistelyä joka kerta kun ratin taakse hyppää.

Loppuun vielä sama kuva, jonka päivitin tuonne alkuun.

28.6.2021 @ M/S Silja Europa. Paluumatkalla oli peräkontissa täytettä. ::)
« Viimeksi muokattu: 29.08.2021, 20:39:22 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #22 : 30.08.2021, 20:54:19 »
Jos sitä yrittäisi aktivoitua tännekin päivittämään tekstiä vähän tiheämpään.


30.8.2021 423154km vaihtui paisari + korkki uuteen. Biltemasta tuli käytyä hakemassa uusi. Vanhasta ei kuvaa tullut otettua, mutta kyllähän se aika synkkä jo oli yleisilmeeltäänkin.




Kävin myös ajamassa pienen lenkin ja vuotoja ei ilmaantunut. Nesteet pysyi mukavasti yhtä kirkkaana, kuin heti täytön jälkeen.

Edit: Olis pitänyt muuten vaihtaa kerralla kaikki mittariston polttimot. Nyt on kierroslukumittarin kohdalta yksi yleisvalo pimeenä. :facepalm:
« Viimeksi muokattu: 30.08.2021, 20:58:16 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #23 : 03.09.2021, 17:37:22 »
Tuli havaittua kun tämän perässä ajoin, että aika paksulla käy (mustahkoa kitkerää bensankatkua). Tyhjäkäynti tässä välillä jää "kantamaan", lieneekö selviäisi tyhjäkäyntiventtiilin putsauksella pelkästään?

Muutoin täytyy varmaan pistää bensanpaineen säädin vaihtolistalle, ei muistaakseni ollut hirveän arvokas osa. Lisäksi täytyy katsoa, ettei ole ilmanputsarin kotelossa mitään ylimääräistä elämää tullut yllättäen.

Mikähän muu sitä mahtaisi tuota tehdä? Öljylle se ei kuitenkaan mielestäni haissut, joten en epäilisi ainakaan turboa nyt heti tässä vaiheessa. Ainahan sitä on pelko persiissä myös sen suhteen, että onko koneremppa onnistunut ja osat hakeneet nätisti paikalleen.. Kolmas öljy on sisässä rempan jälkeen, eikä siinä ainakaan ole mitään poikkeavaa havaittavissa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #24 : 05.09.2021, 14:27:47 »
Jatketaan monologia, tuli tarkastettua ilmansuodatin nyt alkuun ja se oli (kuten pitääkin) uusi ja puhdas.

Vaihdoin myös tyhkäkäyntiventtiilin/lisäilmaluistin varmuuden vuoksi purkuautosta. Kumpaakaan en putsannut, kun ei nyt ollut mitään aineita puhdistukseen. Autossa ollut heilui ja liikkui kun sitä kädellä nopeasti heilautti, purkuautosta otettu ei liikkunut tai kolissut kun sitä heilautteli. Tiedä sitten kumpi on parempi?

Käytin myös IMM johdon irti, tyhjäkäynnillä en huomannut heti eroa, mutta kun kaasua antoi niin käynti oli heikompaa.

En hoksannut ottaa vikakoodeja ennen kuin käytin IMM irti, joten sekin nyt näissä mukana. IMM johdon irroituksen jälkeen moottorin vikavalo syttyi ja jäi palamaan vaikka nollailin koodit ja annoin auton hetken käydä.

Voisikohan tähän samaan soppaan olla lambda-anturi pilalla?


Vikakoodit (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=165.0):

A2
5-1-4 514          Engine cooling fan low speed signal       
2-3-2 232    P0171 (lower limit)       Long term fuel trim, idling         
2-3-1 231    P0171 (part load), P0172 (part load)       Long term fuel trim, part load
1-2-1 121    P0102 (low), P0103 (high)       MAF sensor signal       

A7
1-2-2 122          Temp. sensor interval too long       




Lisäksi tämmöinen halkeama tuli huomattua, ollut varmasti pidempääkin:

Voihan tämäkin käyntiin vaikuttaa, mutta vaikuttaisiko tämä tyhjäkäynnillä siihen että mustaa pukkaa?


Tietysti myös vikakoodin lukijan piuhat päätti antautua molemmista päistä johtoa, joten piti hieman uusia.

Mutta mistähän tuohon pistokkeisiin tulevan uuden liittimen saisi? Nyt vain johto käännettynä eristeen päälle, toivottavasti riittää saamaan kontaktin toistaiseksi sellaisenaan.


Edit: Nenään edelleen haisee palamattomat bensat ja kaasut, vaikka nyt ei ihan mustaa puskenutkaan. Aiemmin eilen oli kuin olisi ollut "ryyppy" päällä. Nykyinenkään tyhjäkäyntiventtiili ei oikein hienosti pelaa, kierrokset palautuu hitaasti ja ei ihan pysy nätikseen paikallaan. Kuitenkin ehkä parempi kuin edellinen. Täytynee putsata ja katsoa miten toimii.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2021, 14:30:23 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa vkona

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #25 : 06.09.2021, 09:06:16 »
Oma T-5R menetti ihan kohta 2 vuotta sitten yhden pakoventtiilin lautasesta palasen.
Siitä sitten seurasi että koneeseen jäi vanhaa lohko, kansi, nokat, 19 venttiiliä, hihnapyörät.
Oikeastaan kaikki muu uusiksi. Turbon pakopesäkin oli halki.
Poraus 0,45 ylikokoon ja voisi sanoa että ihanan kallista - eikä mitään järkeä rahallisesti.
Mutta kun oli yksi 13 kappaleesta mustia automaattivaihteistolla olevia Suomeen alunperin tuotuja niin päätin sitten noin.

Koneistaja kommentoi, että jos ilmanputsarin jälkeen on imuilman putkistossa halkeamia, niin sieltä menee pölyt sisään ja kone hioutuu väljäksi.
Hänen kokemuksen mukaan tätä on 850 ja alkupään V/S70 (mk1?).

Tuon vikakoodinlukijan pistokkeen 'tapin' uusin itse katkaisemalla lukijan reikiin sopivasta messinkiruuvista pätkän, johto kierreosan ympärille, kutistesukka päälle. Toimii ainakin minulla.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #26 : 06.09.2021, 09:23:12 »
Oma T-5R menetti ihan kohta 2 vuotta sitten yhden pakoventtiilin lautasesta palasen.
Siitä sitten seurasi että koneeseen jäi vanhaa lohko, kansi, nokat, 19 venttiiliä, hihnapyörät.
Oikeastaan kaikki muu uusiksi. Turbon pakopesäkin oli halki.
Poraus 0,45 ylikokoon ja voisi sanoa että ihanan kallista - eikä mitään järkeä rahallisesti.
Mutta kun oli yksi 13 kappaleesta mustia automaattivaihteistolla olevia Suomeen alunperin tuotuja niin päätin sitten noin.

Koneistaja kommentoi, että jos ilmanputsarin jälkeen on imuilman putkistossa halkeamia, niin sieltä menee pölyt sisään ja kone hioutuu väljäksi.
Hänen kokemuksen mukaan tätä on 850 ja alkupään V/S70 (mk1?).

Tuon vikakoodinlukijan pistokkeen 'tapin' uusin itse katkaisemalla lukijan reikiin sopivasta messinkiruuvista pätkän, johto kierreosan ympärille, kutistesukka päälle. Toimii ainakin minulla.

Ajatus olikin laittaa nyt mustat silikoniletkut ympäriinsä, ajatuksella kun jotain leviää tai pitää korjata niin samalla sitten reippaammin samasta ympäristöstä.

Tässähän oli tosiaan jo aika väljäksi mennyt lohko, jonka perästä sinne uusittiin kokolailla kaikki sisuskalut.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Puisto69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #27 : 06.09.2021, 09:31:25 »
Pojan 850 vaparissa on sama ominaisuus eli kitkerät pakokaasut (ainakin kylmänä) ja kierrokset jäävät hetkeksi ylös vaihdetta vaihdettaessa.
Googlettelun perusteella aika monella muullakin on samanlaisia kokemuksia kierrosten jäämisestä "päälle" vaihdetta vaihtaessa.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #28 : 06.09.2021, 09:37:35 »
Pojan 850 vaparissa on sama ominaisuus eli kitkerät pakokaasut (ainakin kylmänä) ja kierrokset jäävät hetkeksi ylös vaihdetta vaihdettaessa.
Googlettelun perusteella aika monella muullakin on samanlaisia kokemuksia kierrosten jäämisestä "päälle" vaihdetta vaihtaessa.

Täytyy varmaan katsoa kaasuläpän kunto ja siellähän taitaa olla myös asentotunnistin, josko senkin lisäisi vaihtolistalle..

Edit: Tuli näin jälkikäteen vielä mieleen, että ongelmat taitaa tulla vasta lämpöisellä koneella paremmin esiin.  ???
« Viimeksi muokattu: 06.09.2021, 09:43:55 kirjoittanut Tome- »
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s Yellow 855 T-5R "Banaanilaiva"
« Vastaus #29 : 22.01.2022, 17:27:42 »
Onhan tässä taas jotain tullut tehtyä, mutta ei näemmä kirjoiteltua.

Viimeisimmäksi asennettu kolmeen kertaan letkulämmitintä ja ei ole nyt ihan mennyt kyllä putkeen, enemmän haasteita kuin onnistumisia. Nyt saa olla missä on ja kesällä sitten uudelleen asennus lämpöisillä keleillä omasta toimesta. Nyt korjaamolla viimeksi kun uusittiin edellisen palaneen vastuksen tilalle, joku letku on selvästi irti. Ahopaineet karkaa ja kerran taisi ottaa jenkaa jo vähän enemmän. Onneksi korvakuulolta jotenkin osasi huomata ja myös siitä vähintään epätarkasta orkkisahtopainemittarista tämän pystyi toteamaan. Onko vinkkejä mikä letku sieltä voisi olla irti, kun ei rajoita paineita?

Nyt perjantaina samalla uusittiin liekkivahti tuohon Ardiciin, niin pääsee käyttämään sitä. Täytyy vaan seurailla, että pysyy nestepinnat ok, jokin mielikuva on että paisariin pinta nousi.. Vai olisiko vaan ollut ilmaa, kun oli vuosia käyttämättä ja kiertovesipumppukin sinne uusittiin.


Jotta nyt edes jotain kuvia joskus, niin tässä vielä eiliseltä kohtuu likainen bansku talvikuosissa.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Ateho  Elekma