Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15776 Vastauksia
  • 3269502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15135 : 14.09.2021, 11:05:15 »
Eikös tuo ollut ylikuumentunut katalysaattori? Ei taida liittyä aiheeseen ???.

Deekuissa ei montaa vikaa voi olla. Katsoisin että syöttöpumpun ja jakopään hihnat kunnossa.

Sitten suutinputkea löysälle ja starttaamaan. Pitäisi tulla reippaasti polttoainetta. Jos ei tulisi niin:
-Onko tankissa ainetta? (ei luoteta mittariin).
-Tuleeko aine konehuoneeseen?(polttoaineputki poikki tankin päällä).
-Toimiiko sammutussolenoidi? (tulee virtaa ja naksuu).
« Viimeksi muokattu: 14.09.2021, 11:07:33 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15136 : 14.09.2021, 11:30:00 »
Eikös tuo ollut ylikuumentunut katalysaattori? Ei taida liittyä aiheeseen ???.

Deekuissa ei montaa vikaa voi olla. Katsoisin että syöttöpumpun ja jakopään hihnat kunnossa.

Sitten suutinputkea löysälle ja starttaamaan. Pitäisi tulla reippaasti polttoainetta. Jos ei tulisi niin:
-Onko tankissa ainetta? (ei luoteta mittariin).
-Tuleeko aine konehuoneeseen?(polttoaineputki poikki tankin päällä).
-Toimiiko sammutussolenoidi? (tulee virtaa ja naksuu).
Epäilen myös ylikuumentunutta katalysaattoria. Katti löytyy putkesta tässä autossa. Hetken aikaa jäähdyttelin ja lisäsin nesteitä varakanistereista niin auto lähti käymään. Varovasti ajoin kaverin pihaan, pitää tutkia vielä tänään tarkemmin. Toinen pumppukin on varalla, jos siinä on vikaa.
Hihnat on kaikki ok, vesipumppu on juuri vaihdettu myös uuteen. Ainetta tulee jotenkin pätkien, ainakin käytöksestä päätellen. Uhraan ruokatunnin pumpun releen hakuun :D
« Viimeksi muokattu: 14.09.2021, 11:35:15 kirjoittanut EmppuS »
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15137 : 14.09.2021, 14:32:37 »
Hei hetkinen, pumpun rele? Eihän deekuissa ole mitään pumpunreleitä kun ei ole polttoainepumppujakaan. ??? ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa EmppuS

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • Toistaitoinen tohelo
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15138 : 14.09.2021, 14:39:58 »
Hei hetkinen, pumpun rele? Eihän deekuissa ole mitään pumpunreleitä kun ei ole polttoainepumppujakaan. ??? ???
Tässä on tankin puolella yksi pumppu tankkilaitteessa, en tiedä miksi? :o
Jos kukaan ei usko niin voin laittaa kuvankin :D

Tuntuu muutenkin kyläsepän kasaamalta koko härpäke...
-88 740 GLE B200E

Entiset: -95 940 GL D24TIC, -90 740 GL B200F, -91 850 GLT B5244S

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15139 : 15.09.2021, 20:53:56 »
Minkälainen riski on säteilylämmittimen testaaminen eristysvastusmittarilla 500V , akunkengät toki irti, mutta onko muuta riskiä -00 V70 mk1

Ja eikös bensa"veba" toimikkin E85:lla ?

ps. saa laittaa linkkiä edukkaasta kännykkäohjattavasta bensalämppäristä
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15140 : 15.09.2021, 23:15:46 »
Millä perusteella noi mk2 isot etuvedot käskyttää flektiä käyntiin? Tuleeko se siitä imusarjan viereisen anturin arvosta ja ilmastoinnista? Vai onko jotain muutakin? Jos laittaa hetkeksi käyntiin, ettei kone ehdi lämpenemään, saattaa pyöritellä flektiä sammuttamisen jälkeen. Sitte taas kuumalla kelillä, kuumaksi ajettuna ei välttämättä pyöritä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15141 : 16.09.2021, 16:51:58 »
Ostin vinokoneeseen jakajan kannen, huomasin yhden nastan näkyvän vähän enemmän valun alta, vaikuttaako se kipinään?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15142 : 16.09.2021, 20:21:17 »
Kyllä siinä D24TIC Bosch VE6 syöttöpumpussa on itsessään lamellisiipinen siirtopumppu sisällä, tankissa kuulu olla mitään pumppuja. Kannattaisi varmaan ottaa se tankkipumppu pois koska saattaa sotkea syöttöpumpun toimintaa, koska eihän siinä mikään säädä polttoaineen painetta, parempi idea laittaa sähköinen siirtompumppu konehuoneeseen jos polttoaineen saanti on hankalaa. Paljonkohan tuossakin tankkipumpussa on paineet ja mikä se on malliltaa. Saattaa sammuminen johtua siitäkin.

Syöttöpumppu toimii tietyllä sisäisellä paineella, joka on säädetty paluulinjan kuristimella ja se on ihan pumppukohtainen.

Poissa J.S V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15143 : 24.09.2021, 16:33:05 »
Kuuluuko vetoakselissa tuntua millaista välystä kun auto on renkaat maassa normaalisti parkissa?

Kun menen maahan ja otan apukuskin vetoakselista kiinni ja heiluttelen niin kolahtelee edes-takas pituussuunnassa, kuskin puolen vetoakseli ei lonksu, paitsi jos rengas on tunkilla ilmassa.

« Viimeksi muokattu: 24.09.2021, 20:34:23 kirjoittanut J.S V70 »
XC70 -15 D5 & V70 -03 D5

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15144 : 24.09.2021, 21:30:46 »
Ja eikös bensa"veba" toimikkin E85:lla ?

Juuri tänään hurautin keväästä saakka käyttämättömänä olleen Eberspächerin ekalla tulille, raakaa E85:ä tankissa.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15145 : 25.09.2021, 22:34:40 »
Vinokoneen päätyjakaja pitäisi saada irti ja pultit tuntuu olevan melko tiukassa, onko jotain hyvää konstia? ???

Kankikari

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15146 : 25.09.2021, 22:39:46 »
Jaa nehän on m6 kuusiokantaiset. Voi vaatia pienen kopautuksen vasaralla jos ei ikinä ollu auki.

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15147 : 25.09.2021, 22:44:21 »
Jaa nehän on m6 kuusiokantaiset. Voi vaatia pienen kopautuksen vasaralla jos ei ikinä ollu auki.

Jakajan laippaa meinaan, kylmänä tuntui olevan tiukassa ja jätin kääntämättä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15148 : 26.09.2021, 17:45:21 »
Minkälainen riski on säteilylämmittimen testaaminen eristysvastusmittarilla 500V , akunkengät toki irti, mutta onko muuta riskiä -00 V70 mk1

Ja eikös bensa"veba" toimikkin E85:lla ?

ps. saa laittaa linkkiä edukkaasta kännykkäohjattavasta bensalämppäristä

Ei se eristysvastusmittarin 500V ole kuin ~100V korkeampi kuin mitä sinne tulee kun laitat sen töpselin seinään, sillä erolla että se eristysvastusmittari ei kykene kovin merkittävää virtaa sinne tuottamaan. Kannattaa tietysti mitata aluksi ihan normi vastusmittaus.

Ainakin säätämällä sitä webastoa vähän rikkaammalle sen pitäisi toimia e85:lläkin, ainakin lämpimänä. Etanolin ongelmahan on siinä ettei se syty kovin herkästi kun on kylmä.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8906
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #15149 : 26.09.2021, 17:53:58 »
Ei se eristysvastusmittarin 500V ole kuin ~100V korkeampi kuin mitä sinne tulee kun laitat sen töpselin seinään, sillä erolla että se eristysvastusmittari ei kykene kovin merkittävää virtaa sinne tuottamaan. Kannattaa tietysti mitata aluksi ihan normi vastusmittaus.

Ainakin säätämällä sitä webastoa vähän rikkaammalle sen pitäisi toimia e85:lläkin, ainakin lämpimänä. Etanolin ongelmahan on siinä ettei se syty kovin herkästi kun on kylmä.

Meilläpäin 1-vaiheisessa pistorasiassa on 230V jännite, ei 400V. :o
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Proturbo  Autodiagnoosi