Carcom Oy  Ateho

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698396 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Tässä tulokset Eibach 30/30mm:



Ja jälkeen:

« Viimeksi muokattu: 10.04.2011, 14:34:04 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Tässä tulokset Eibach 30/30mm:

 8) sweet

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Tässä tulokset Eibach 30/30mm:

Oujesh!  O0 Naminami.  :-*

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Tässä tulokset Eibach 30/30mm:


kyllähän toi muuttaa ulkonäköä ihan hemmetisti. ja ajomukavuus muuttuu myös paremmaksi. O0
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Äh, tarvitaan apuja iskarien valintaan.
Tilanne: takaiskarit lopussa, toisesta jopa öljyt jo kastelleen iskarin. Ajatuksena on madaltaa autoa maltilliset 30-40mm, mutta joskus myöhemmin, sillä nyt ei ole aikaa eikä rahaa vaihtaa koko alustaa.
Ajattelin ostaa pelkät uudet takaiskarit nyt mahd. nopeasti ja vaihtaa alle. Kesälomilla kun on aikaa sit olis tarkoitus vaihtaa koko alusta uusiksi. Jos vain kerkeän, saattaa mennä jopa ensi kesään(2012) sillä on talon remontti alkamassa.

Iskareiksi oon ajatellu Bilsteinin B6:sia, mutta googlen avulla löytyi tietoja, että ne eivät toimi kuin vakiojousien kanssa ja että madallusjousilla pitäs käyttää B8:a. Eli onko tosiaan näin, että jos nyt ostan B6:set niin alustan vaihdon kanssa pitäis vaihaa sit takaiskarit uudestaan?

Toinen iskari mitä oon miettiny on Konin FSD:t, nämä lukemani mukaan toimivat vakoialustalla ja maltillisella madalluksella ihan yhtälailla, mutta tätä vaihtoehtoa heikentää etuiskarien joustintukien rakentelu vanhoista iskaritolpista. Bilsteinissä ne näyttäs olevan valmiina. Mitään järkeä ei liene sekoittaa eri-iskareita eri akseleille?

Vai onko järkevintä hakea halvimmat mahdolliset vakiopumput taakse, kunnes sitten laittelee koko alustan kerralla kuntoon priimaosilla.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Kellään käyttökokemuksia V70N D5 Eibachin -30mm jousilla 235/35R19 rengastuksella?? Lähinnä enempi kiinnostaa tuo rengaskoon vaikutus ajoon?  ::)
Nyt on kokemuksia ko. setistä. Nätisti kulkee ja hyvin mahtuu pyörimään/ kääntymään.

Rengaskoon vaikutus ajoon oli odotettua pienempi.( Todella pieni ero vanhoihin 17" verrattuna)
Toki renkaiden kuluneisuus vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin jo noissa kokoluokissa.
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Onkos tästä Slamitin  sarjasta kokemuksia? Niin halpa etä uskaltaako tuota ostaa??
http://www.slamit.net/product/8098/fk-hightec-alustasarja-v70n--35mm-2000-2008

Konin Sportit ja -30 H&R jousilla setti asennettuna 1290,- Kajaanissa. Mietin tätä sarjaa, mutta Eibaghin jousilla koska niitä niin paljon täälläkin kehuttu, ja kaveri on tyytyväinen siihen sarjaan vanhakoppasessa.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Konin Sportit ja -30 H&R jousilla setti asennettuna 1290,- Kajaanissa. Mietin tätä sarjaa, mutta Eibaghin jousilla koska niitä niin paljon täälläkin kehuttu, ja kaveri on tyytyväinen siihen sarjaan vanhakoppasessa.

Eikös tuohon hintaan jo kannata ostaa KW:n V2? Saa ainakin korkeuden mieleisekseen ja siinä myös jäykkyydensäätö.
volvo V70 2001

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Eikös tuohon hintaan jo kannata ostaa KW:n V2? Saa ainakin korkeuden mieleisekseen ja siinä myös jäykkyydensäätö.

Mistäs noita sitten saa ja mitä maksaa? Se oliskon todella kiva kun vois säätää keulan kenttään. Mulla on käynyt yleensä aina niin että se keula on jäänyt liian ylös kun perään vertaa. Jospa tällä kertaa tehtäis kunnolla kerta sitä kuvetta sitten saa jo tuonkin verran kaivaa.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Yritin soittaa tuonne Modofocarsille mutta vastaajaan meni. Se tuli Googlettamalla vastaan..
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Mistäs noita sitten saa ja mitä maksaa? Se oliskon todella kiva kun vois säätää keulan kenttään. Mulla on käynyt yleensä aina niin että se keula on jäänyt liian ylös kun perään vertaa. Jospa tällä kertaa tehtäis kunnolla kerta sitä kuvetta sitten saa jo tuonkin verran kaivaa.

Ainakin us-part myy settiä ja AD-varaosat myy myös KW:ta.
Tuossa miun autossa on kyseinen setti alla. Kierteissä on matkaa vielä noin 1,5cm alas päin keulan puolella.
Ja tuokin on aika alhaalla.
volvo V70 2001

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Ainakin us-part myy settiä ja AD-varaosat myy myös KW:ta.
Tuossa miun autossa on kyseinen setti alla. Kierteissä on matkaa vielä noin 1,5cm alas päin keulan puolella.
Ja tuokin on aika alhaalla.

Olisko siulla mahdollista pistää kuvaa tai linkkiä tänne niin näkis että miltä se oikein näytöstää? Oliko niin että se etupään korkeus oli säädettävissä? Muistaakseni tähän mk2:seen ei ole sellasta settiä mistä takasen korkeuttakin pystys veivaamaan.

Paljonko tuolla setillä oli hintaa? Asennus näyttäs olevan siinä 200-300€ luokkaa jos ne jostakin tilaa, vähän halvempi jos ottaa lelut+asennuksen samasta paikasta.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Olisko siulla mahdollista pistää kuvaa tai linkkiä tänne niin näkis että miltä se oikein näytöstää? Oliko niin että se etupään korkeus oli säädettävissä? Muistaakseni tähän mk2:seen ei ole sellasta settiä mistä takasen korkeuttakin pystys veivaamaan.

Paljonko tuolla setillä oli hintaa? Asennus näyttäs olevan siinä 200-300€ luokkaa jos ne jostakin tilaa, vähän halvempi jos ottaa lelut+asennuksen samasta paikasta.



Eli etupää on säädettävä korkeudeltaan ja takapää etuvetoisissa kiinteä.
Settiä myyvät ainakin Joensuussa johonkin vajaaseen 1300€ ja itsehhän ostin tämän nimimerkki Pankarilta käytettynä.
Tuo asennushinta kuulostaa hieman kalliilta, jos ei sisällä suuntauksia. Käytät jollain pienemmällä korjaamolla, niin hinta pysyy ihan kivasti kurissa.  ;).
volvo V70 2001

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli etupää on säädettävä korkeudeltaan ja takapää etuvetoisissa kiinteä.
Settiä myyvät ainakin Joensuussa johonkin vajaaseen 1300€ ja itsehhän ostin tämän nimimerkki Pankarilta käytettynä.
Tuo asennushinta kuulostaa hieman kalliilta, jos ei sisällä suuntauksia. Käytät jollain pienemmällä korjaamolla, niin hinta pysyy ihan kivasti kurissa.  ;).

Voi pirulainen miten makian näkönen Volvo sulla, oikein rupesi vesi valumaan nyt kyllä.. S* Taidan itsekin kallistua tuohon täysin säädettävään,  mikä sen virallinen tyyppi siis oli niin tietää etsiskellä, KW Variante 2 vai??

Tuliko sinulla muuten mitään lieveilmiötä tuon kanssa, esimerkiksi jotain täristämista kun auto laskee niin vetareiden mahdolliset kulumat saattavat aiheuttaa jotain harmia, näin ainakin landian puolella ollut juttua.

Tarvitseeko ostaa jotain osia iskareiden yläpäähän tms että tuon saa passaamaan? Nivomateja minulla ei tuossa nähdäkseni ole kun olen sitä tutkiskellut. Kerrassaan hieno peli sulla!
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Voi pirulainen miten makian näkönen Volvo sulla, oikein rupesi vesi valumaan nyt kyllä.. S* Taidan itsekin kallistua tuohon täysin säädettävään,  mikä sen virallinen tyyppi siis oli niin tietää etsiskellä, KW Variante 2 vai??

Tuliko sinulla muuten mitään lieveilmiötä tuon kanssa, esimerkiksi jotain täristämista kun auto laskee niin vetareiden mahdolliset kulumat saattavat aiheuttaa jotain harmia, näin ainakin landian puolella ollut juttua.

Tarvitseeko ostaa jotain osia iskareiden yläpäähän tms että tuon saa passaamaan? Nivomateja minulla ei tuossa nähdäkseni ole kun olen sitä tutkiskellut. Kerrassaan hieno peli sulla!

Eli KW variante 2 on tuo malli.
Ei näissä isoissa volvoissa ole ollut vetariongelmia minun tietääkseni. Taisi olla pikkuvolvojen ongelma se täristys (s40 ja v50). Mulla on ainakin toiminut ilman ongelmia jo pari vuotta. Mitään ei tarvitse ostaa alustan lisäksi, mutta kannattaa vaihtaa yläpään laakerit samalla, jos niissä on yhtään klapia.
volvo V70 2001

 

KL-varaosat  Race.fi