Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698445 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Hienosti toimii toi BCracing, sopivan jäykkä mut ei pinta kova. Suosittelen
oletko vielä katsastanut miten onnistu?

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Itse voin kyllä suositella V70 awd:hen KW variante2 alustaa.  Aluksi tuntui tosi kovalta, kun ei edellisessä pirsissä ollut alustasarjaa. Mutta hetken aikaa ajeltua, niin en kyllä enää tuosta luopuisi.
Itsellä on varmaan monen makuun melko ylhäälle jätetty tuo. Sitähän saisi vielä reilusti alemmaksi, mutta kun tiet ovat mitä ovat ja pitää päästä ajamaankin, niin tuo ihan hyvä.
Tässä kuva:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tässä juuri sopiva madallus käyttöautoon! Mulla myös hillitympi ja pidän kyllä :)
Sitäpaitsi mun mielestä V70 on linjoiltaan sen näköinen auto että liikaa madallettuna se jopa näyttää hieman täyteen ahdetulta lomareissuautolta ;)...no se on mun mielipide  :hello:
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011, 08:21:02 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
onko s60 t5 -01 vakiona hieman matalampi alusta vai vakio?

E: kävin mittailemassa lokarin kaaresta keskiöön etu 37cm ja taka 38cm eli ihan vakio taitaa olla?

E2: siniseltä kävin kyselemässä, ihan vakio alusta on T5sissa
« Viimeksi muokattu: 02.09.2011, 10:25:01 kirjoittanut veikko »

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2163
  • Näillä mennään
BCracing on muutoskatsastettu onnistuneesti kw variant 2 tuv lapuilla. Jotka saa suoraan tulostettua kw:n sivuilta.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
tarviiko volvon oma madallusjousisarja tuv laput? ja jos tarvii mistäköhän sellaiset saisi?
tiskiltä kyselin ni oli sitä mieltä että ei tarvi kun on jo hyväksytetty tehtaan puolesta tms.?
näkyy olevan eibachin tekemä.

Poissa Hutsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
tarviiko volvon oma madallusjousisarja tuv laput? ja jos tarvii mistäköhän sellaiset saisi?
tiskiltä kyselin ni oli sitä mieltä että ei tarvi kun on jo hyväksytetty tehtaan puolesta tms.?
näkyy olevan eibachin tekemä.
Väittäisin, että ei tarvi.

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
tarviiko volvon oma madallusjousisarja tuv laput? ja jos tarvii mistäköhän sellaiset saisi?
tiskiltä kyselin ni oli sitä mieltä että ei tarvi kun on jo hyväksytetty tehtaan puolesta tms.?
näkyy olevan eibachin tekemä.
Yleesä madallusjoust tunnistetaan katsastuksessa väristään, esim vihreä tai punainen.. mistä ne leimaajat niitä muuten tuntis?
toki herättäähän se mielenkiinnon jos tolpassa lukee koni :D
Eiköhän ne konttorilla tiedä sitten että just tässä mallissa on tehtaan oma sarja... ikäänkuin kaupan kassa tuntee paketin muodosta jo viivakoodin loppuosan ;)
« Viimeksi muokattu: 08.09.2011, 17:39:16 kirjoittanut akemake »

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Yleesä madallusjoust tunnistetaan katsastuksessa väristään, esim vihreä tai punainen.. mistä ne leimaajat niitä muuten tuntis?
toki herättäähän se mielenkiinnon jos tolpassa lukee koni :D
Eiköhän ne konttorilla tiedä sitten että just tässä mallissa on tehtaan oma sarja... ikäänkuin kaupan kassa tuntee paketin muodosta jo viivakoodin loppuosan ;)
joo voihan se noinkin olla ja kyllä noi siniset jouset sieltä varmasti hyppää silmille, mut parempi varmistaa kun muutoskatsastaan joutuu varmasti ton 25mm madalluksenkin.
no pitää huomen käydä konttorilta kyselemässä...

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Tuliko mahdottomasta mahdollinen ;)
Eibach 30mm madallusjouset nivoiskareille taakse V70N vm.2001.(Tietysti myös eteen.)
Vähän ihmeteltiin kun madallusjouset taakse on pidemmät  mitä alkuperäiset. En tienny että on nivot ja poika teki työn.....lievästi hikoillen mutta siellä ne nyt on :D
Perä on aika ylhäällä mutta poika sanoi "pois en varmasti ota", ja ongelma on keulan malli/muutos.
Laitoin Iridiumin puskurin ja kulmasplitterit. Splitterit tuo matalaa keulaa niin pitkälle että on vaikeuksia määrätyissä paikoissa ja korkea perä vielä kääntää keulaa alemmas.
Saisko iskareilla keulaa hiukan ylös?
Naurattaa itseäkin mutta tosi tää on.
ps. tyhmä saa olla mutta ei yksinkertainen ::)
Eibach 30mm madaltavat uudet jouset maksoi 199e.
Asentajaveteraania siteeraten "jousissa voi hiukan säästää mutta iskareissa ei".

« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 12:29:07 kirjoittanut karvis »

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Tuliko mahdottomasta mahdollinen ;)
Eibach 30mm madallusjouset nivoiskareille taakse V70N vm.2001.(Tietysti myös eteen.)
Vähän ihmeteltiin kun madallusjouset taakse on pidemmät  mitä alkuperäiset. En tienny että on nivot ja poika teki työn.....lievästi hikoillen mutta siellä ne nyt on :D
Perä on aika ylhäällä mutta poika sanoi "pois en varmasti ota", ja ongelma on keulan malli/muutos.
Laitoin Iridiumin puskurin ja kulmasplitterit. Splitterit tuo matalaa keulaa niin pitkälle että on vaikeuksia määrätyissä paikoissa ja korkea perä vielä kääntää keulaa alemmas.
Saisko iskareilla keulaa hiukan ylös?
Naurattaa itseäkin mutta tosi tää on.
ps. tyhmä saa olla mutta ei yksinkertainen ::)
Eibach 30mm madaltavat uudet jouset maksoi 199e.
Asentajaveteraania siteeraten "jousissa voi hiukan säästää mutta iskareissa ei".
Voi sitä hiukan saada ylöspäin uusilla iskareilla, mutta ajan myötä laskee sen minkä uutuuttaan nostaa. Hankalaksi tekee juurikin tuo perän korkeus. Ei tuon nyt mikään hirveä duuni pitäis taakse olla vaihtaa. Siis iskarit. Yläpäät joutuu muistaakseni vaihtamaan tavallisen mallisiin, muista osista en ole varma. Melkein suosittelen perää madaltamaan, tolla DX Corolla lookila lamppujen säätökin tuottaa hankaluuksia.
V60 T8 -19

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Jos vaihtaa nivoista normi iskareihin, niin tarvitseeko muuta vaihtaa kuin iskarit, jouset ja ne iskarien yläkiinnikkeet? Käykö normi iskarit niihin nivojen alakiinnikkeeseen?

Auto on V70 D5, 2004

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Jos vaihtaa nivoista normi iskareihin, niin tarvitseeko muuta vaihtaa kuin iskarit, jouset ja ne iskarien yläkiinnikkeet? Käykö normi iskarit niihin nivojen alakiinnikkeeseen?

Auto on V70 D5, 2004
Muistaakseni ei tarvitse. Googlasin vielä varmuuden vuoksi ja tämän mukaan ei tarttis alakiinnikkeitä vaihtaa.
V60 T8 -19

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
omaan v70:seen en ole vaihtanu yläkiinnikkeitä. mitään ongelmia ei ole ollu.
rengas ja alusta liikkeessää on takajouset ja iskarit vaihdettu.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa karvis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 296
  • www.vrcf.fi
Kiitokset neuvoista ja ->"toimeen".
Näistä valoista kysyisin,eli kun on lyhyet H7 polttimoilla ja on TOSI vaikea saada oikein laitettua.
Tulee sen "putken" sisään ja pitää olla just oikein ettei tule väärä valokuvio.
Häiritsee lähinnä katsastuksessa ;)
30mm Eibach.n madalluksella keula laski hyvin ja kun saa perän alas niin..VOT!
Tässä madalluksen kanssa vaikeuksia,ainakin täällä on tietyöt ja hidasteet.
Eikös autossa pidä olla "maavara" 10cm. ja hidasteet saa olla 8cm.
Edellisen puskurin madalluksen kanssa katsastuksessa mittasi keulan ja oli 12cm maavara. Katsuri sanoi mittaavansa siksi että saako nosturille.


Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Eikös autossa pidä olla "maavara" 10cm. ja hidasteet saa olla 8cm.

Hetki sitten tulleen uudistuksen kera 8cm on minimi, laskettuna mistä kohdasta vain. Oli sitten pakoputki, puskuri yms. kyseessä.
Fiesta -no- boost

 

Proturbo  Autodiagnoosi