Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vaatiikos tuo muutos homma muuta kuin vanhat pois ja uudet tilalle.
Näitä kierukoista olis kysymys.
http://www.huuto.net/kohteet/eibach-pro-kit-madallusjouset-volvo-v70/257860401
eli 2.5T 07 AWD
Nivoja ei mielestäni ole koska auton perse on niin korkialla et huimaa välillä,  valojen säätö on hanskassa.
Ohjauskulmat kannattaa  käydä säädättämässä.
Sinne eteen kannattaa laittaa samalla ainakin uudet jousen yläkupit, jotkut on ne laakeritkin uusineet varmuudeksi, mutta itse ehkä menisin samoilla jos pyörivät hyvin.
Vakioiskarit ei välttämättä ole paras kaveri madalluslastille, ovat liian pehmeät jäykemmille jousille jolloin menosta tulee pomppimista. Eli jokin ns. sport-iskari varmasti toimii paremmin (Koni, Bilstein, Sachs...)

Ja kyllä, kulmat ehdottomasti säätöön tuon madalluksen jälkeen, ainakin AWD:n camberit on ketullaan takaa ja edessä menee kulmat luultavasti haritukselle.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Tuli asennettua eibachin jouset vakioiskareiden kanssa, eikä toistaiseksi takapää tippunut juuri yhtään. Kauanko kestää tuon takapään asettua oikeisiin mittoihin? Tällä hetkellä mitat takana 37,5 ja 38. Ajettu asennuksen jälkeen 2 päivää/100 km.
S60 T5 -01

donnari

  • Vieras
Sinne eteen kannattaa laittaa samalla ainakin uudet jousen yläkupit, jotkut on ne laakeritkin uusineet varmuudeksi, mutta itse ehkä menisin samoilla jos pyörivät hyvin.
Vakioiskarit ei välttämättä ole paras kaveri madalluslastille, ovat liian pehmeät jäykemmille jousille jolloin menosta tulee pomppimista. Eli jokin ns. sport-iskari varmasti toimii paremmin (Koni, Bilstein, Sachs...)

Ja kyllä, kulmat ehdottomasti säätöön tuon madalluksen jälkeen, ainakin AWD:n camberit on ketullaan takaa ja edessä menee kulmat luultavasti haritukselle.

Jos kyseessä vanhempi korimalli niin iskarivalikoima ei päätä huimaa(takaiskareitten kohdalla)..sachs:iin on tyytyminen.
AWD:n takacamperit on hiukan ongelmalliset kun säätöä ei oo,lähes ainut vaihtoehto on homemade.Epäkeskopuslalla saa hiukan apuja.
Varmista ettei oo nivot,normi iskarihan menee suoraan nivon tilalle awd:ssä eli ei tarvi vaihtaa yläpäätä toisin kuin etuvedossa.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Tuli asennettua eibachin jouset vakioiskareiden kanssa, eikä toistaiseksi takapää tippunut juuri yhtään. Kauanko kestää tuon takapään asettua oikeisiin mittoihin? Tällä hetkellä mitat takana 37,5 ja 38. Ajettu asennuksen jälkeen 2 päivää/100 km.

Jos ne edelliset jouset olivat niin väsyneet jo ja siksi perä normaalia alempana?

Jouset asettuu kun ajelee muutama sata km.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Jos ne edelliset jouset olivat niin väsyneet jo ja siksi perä normaalia alempana?

Jouset asettuu kun ajelee muutama sata km.

Olen ymmärtänyt tätä ketjua lukiessa, että tuo 38cm olisi takana se normaali lähtökohta ja noilla eibacheilla olisi päästy sinne n.36cm paikkeille. Täytyypä tosiaan seurailla, jos ne tuosta tippuisi.  :)
S60 T5 -01

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Olen ymmärtänyt tätä ketjua lukiessa, että tuo 38cm olisi takana se normaali lähtökohta ja noilla eibacheilla olisi päästy sinne n.36cm paikkeille. Täytyypä tosiaan seurailla, jos ne tuosta tippuisi.  :)
Ootko varma ettei se ollut V70 jousisarja...?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa j.o.n.i.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • VL 1629
Mittasin oman totteron korkeuden (S60 2.4T) tolla BC Racingin alustalla ja mitat vanteen keskeltä kaareen keula 32cm ja taka 33cm (toleranssi +/- 5mm).

Keulassa on laskuvaraa vielä varmaan 50mm, takana 0. Leiman jälkeen otan takaa säätömutterit pois jolloin laskee jonkin verran lisää. Mutta pointti se että ainakaan S60:ssä BC Racingilla ei laske takaa tarpeeksi.

Meinaat, että voi laskea keulaa tuosta vielä, kun on nyt mitta 320mm.
Itellä on edessä nyt 320 ja takana 325mm. Eibachin jouset, ja edestä vähän muokattu  ::)

Kun kuulin, että etutolppia saa erikseenkin, niin sellaisethan voisi laittaa.
Onko näitä nyt kuinka monta mallia myynnissä, kun eräs paikka mainitsi erikseen, että camber säädöillä ja toinen ei maininnut mitään? Hintaeroa oli n. 75e?

Takana on melkolailla pohjaanlyöntikumeissa, mutta niitä kumejahan voisi madaltaa, jos kerta keulankin saa kenttään / muutenkin tämä XC:
« Viimeksi muokattu: 19.06.2013, 23:00:23 kirjoittanut j.o.n.i. »

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Ootko varma ettei se ollut V70 jousisarja...?

S60 tuossa paketissa lukee ja sellaisena ne myös uutena myytiin minulle.
S60 T5 -01

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
S60 tuossa paketissa lukee ja sellaisena ne myös uutena myytiin minulle.
Kyllähän se pitäis olla siinä 35-36cm välissä tolla setillä ja olis jo pitäny laskea... missäs korkeudessa etupää?

Onks kaikki osat ok ettei oo jääny mitään ylimääräistä mikä nostais perää  ???

Poissa Koljis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Kyllähän se pitäis olla siinä 35-36cm välissä tolla setillä ja olis jo pitäny laskea... missäs korkeudessa etupää?

Onks kaikki osat ok ettei oo jääny mitään ylimääräistä mikä nostais perää  ???

Etupää on tällä hetkellä 35-36cm, eilen vaihdetuilla jousilla. Eipä tuossa takapäässä pitäisi mitään ylimääräistä olla, mutta ei vaan tipu.  ??? Ei ole kyllä toisaalta ollut kyytiläisiäkään, eli painoa ei juuri ole tullut jousten päälle.
S60 T5 -01

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Meinaat, että voi laskea keulaa tuosta vielä, kun on nyt mitta 320mm.
Itellä on edessä nyt 320 ja takana 325mm. Eibachin jouset, ja edestä vähän muokattu  ::)

Kyllä, tolpassa on varaa mutta riippuu rengastuksesta että paljonko voi laskea.

Kun kuulin, että etutolppia saa erikseenkin, niin sellaisethan voisi laittaa.
Onko näitä nyt kuinka monta mallia myynnissä, kun eräs paikka mainitsi erikseen, että camber säädöillä ja toinen ei maininnut mitään? Hintaeroa oli n. 75e?


Hmmm, en nyt muista tarkalleen enkä jaksa kaivella, mutta taisi olla niin että toisessa sarjassa yläpää on kiinteä ja toisessa Unipallow (vai Uniballow) - eli säädettävällä yläpäällä.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

donnari

  • Vieras
Eikös se ollut pillowpal ;D
Kannattaa tosiaan ottaa se parempi malli.Mun mielestä tullut joskus lähiaikoina valikoimaan tuo VR-sarja?(voin muistaa nimen väärin)aiemmin ei ollut kuin yks malli.
Eikä hintakaan oo paha kun ajattelee että tulee koko tolppa yläpäineen muuta kun paiskaa paikalleen ja vielä kunnon campersäädöllä.Hinnan saa jokainen kysyä itse.
Jos laskee "orkkis"osilla iskarit+jouset+yläpäänlaakerit+kumit niin bc taitaapi jäädä halvemmaksi...kysykää
Ja minä ainakin ostin pelkät etutolpat koska valikoimassa ei oo nelikkoon takatolppia.

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Niin olikos ketään katsastellut autoaan BC Racingin alustan kanssa, tai jopa muutoskatsastanut?

Mietin, että otanko riskiä vai vaihdanko vanhan alustan takaisin (jolloin yläpäät pitää uusia samalla kun ovat niin horot), vai kokeilenko tuolla. Mut jos kokeilen tuolla BC:llä niin sillon autoo pitää nostaa ylemmäs jotta täsmää otteen tietoihin.

Takaa muuten raapii noilla vanteilla, haittaako se katsastuksessa? Tämä siis ääriasennossa. Ja pitääkö pohjaanlyöntikumien olla paikallaan?

Entä viimeisenä, katsastus 11.7 mennessä, entä jos pomppaa niin saako edelleen kuukauden ajoaikaa?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Niin olikos ketään katsastellut autoaan BC Racingin alustan kanssa, tai jopa muutoskatsastanut?

Mietin, että otanko riskiä vai vaihdanko vanhan alustan takaisin (jolloin yläpäät pitää uusia samalla kun ovat niin horot), vai kokeilenko tuolla. Mut jos kokeilen tuolla BC:llä niin sillon autoo pitää nostaa ylemmäs jotta täsmää otteen tietoihin.

Takaa muuten raapii noilla vanteilla, haittaako se katsastuksessa? Tämä siis ääriasennossa. Ja pitääkö pohjaanlyöntikumien olla paikallaan?

Entä viimeisenä, katsastus 11.7 mennessä, entä jos pomppaa niin saako edelleen kuukauden ajoaikaa?
Mä katsastin bc:n kanssa ja hyvin meni. Alusta 1-1,5cm alempana mitä otteessa. katsuri totes vaan että oliko alusta merkattu otteeseen ja tsekkas sen samalla kun kysyi, mutta mitat ei kiinnostanu.

Ja saa kk ajoaikaa

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
No prkl pitäskö toi sit kokeilla, jos ei mee läpi niin sit on kk aikaa vaihtaa. Keulaa nostasin vain niin ei näytä niin pahalta.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo